וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 דברים שדיילים שונאים שאנשים עושים בטיסה

11.4.2016 / 0:02

דייל אוויר אנונימי כתב בבלוג שלו על ההתנהגות של הנוסעים במטוס, ומספק הצצה מעניינת למחשבות של צוות האוויר: מה באמת מעצבן דיילים ומאיזו התנהגות מוטב להימנע כדי לא להפוך ללקוח השנוא ביותר באוויר

צילום: משה ירט, עריכה: יאיר דניאל

בווידאו: נוסע ישראלי מתפרע במהלך טיסה לרוסיה

בכל פעם כשאתם יוצאים מהמטוס, דקות אחרי הנחיתה, צוות הדיילים מברך אתכם להתראות בלבביות וחיוך רחב. אבל מה הם באמת חושבים, מאחורי החיוך הזה? הבלוג "thenycwanderer" הנכתב על ידי דייל אוויר אנונימי, מספק הצצה מעניינת למחשבות של דיילים על לקוחות ותיירים בפרט ועל תעשיית התעופה בכלל.

אם תמיד תהיתם מה באמת מעצבן דיילים ואיזו התנהגות מוטב להימנע על המטוס כדי לא להפוך ללקוח השנוא ביותר באוויר - הנה רשימת 12 דברים שדיילים ממש, אבל ממש שונאים שאנשים בטיסה עושים (והם עושים) - וזה מה שיש להם לומר עליהם.

1. להשתמש בחלקי המושב כמשענת לרגליים

"קיר המטוס, המשענות והידיות של הכיסא אינם הדום הרגליים הפרטי שלך. הם לא נמצאים שם כדי שתשים את הרגליים החשופות והריחניות שלך עליהם. תשאיר בבקשה את כפות הרגליים שלך מכוסות ורחוקות מחלקי המושב והכסאות של המטוס. גם אנחנו וגם השכנים שלכם לטיסה נודה לך".

2. לעמוד בפינת הדיילים בזמן שאנחנו עובדים

"האם אנשים נוטים להתפרץ למשרד שלך ללא כל אזהרה ולהחליט שזה המקום המושלם בשבילם להאכיל את התינוק שלהם, או להתפלל לבודהה? לא נראה לי. פינת הדיילים של המטוס היא סביבת העבודה שלנו, או המשרד שלנו אם תרצה, אז בבקשה הישאר מחוץ לה".

עוד באותו נושא

זעם אוויר: מה גורם לתופעת "הישראלי המכוער" בטיסות?

לכתבה המלאה

3. לחשוב שתא האכסון העליון הוא הארון הפרטי שלך

"באופן כללי, מותר לך להעלות לטיסה שני פריטים: פריט אחד קטן וקל משקל שצריך להיות ממוקם מתחת למושב מולך, בתנאי שהוא לא חוסם את הנתיב המעבר, ופריט אחד גדול לשים בתא האכסון העליון. בממוצע, במטוס 737 יש מקום למשהו בין 140 ל-170 אנשים, אז מה גורם לך לחשוב שזה בסדר להשתמש בתא העליון כולו כדי לשים בו גם את התיק הקטן שלך, גם את המזוודה, את המעיל ואת השקיות מהדיוטי-פרי? הראה קצת התחשבות ביתר הנוסעים, ומקם בתא האחסון פריט אחד בלבד".

4. להזדרז להיכנס למטוס כדי להספיק להשתמש בשירותים לפני הטיסה

"תקן אותי אם אני טועה, אבל לא ישבת רק עכשיו שעתיים שלמות בחוסר מעש בשדה התעופה? האם לכל הפחות עברה לך המחשבה לעשות שימוש בשירותים שם, או שמא יש לך איזו נטייה מוזרה להחזיק את שלפוחית השתן שלך מלאה עד הרגע האחרון?"

5. אכילת מזונות מסריחים

"אין לי מושג למה נראה לך שלפתוח באמצע הטיסה את קופסת הטאפרוור עם כרוב הניצנים בטיגון עמוק שהכנת אמש לארוחת ערב זה רעיון טוב או דבר לגיטימי. זה פשוט נשגב מבחינתי. וברצינות - אם אתה רוצה להביא איתך לטיסה אוכל משלך, אין שום בעיה, רק וודא שהוא נטול ריחות עזים ושהוא לא מסריח. גם לטובתנו, וגם לטובת יתר נוסעי הטיסה".

6. לצלצל בפעמון הקריאה לדייל

"זאת אלא אם כן מדובר במקרה חירום רפואי, במקרה זה אנא עשה בו שימוש. אתה אפילו מוזמן לצלצל כמה וכמה פעמים כדי להדגיש את הדחיפות ולזכות בתשומת הלב שלנו. זו באמת הסיבה אשר למענה אנחנו כאן. אבל - לצלצל בפעמון הדיילים בשביל לבקש וודקה עם תפוזים פשוט גורם לך להיראות מטופש. מה דעתך על למתוח את הרגליים, לשים פעמיך אל אחורי המטוס - ופשוט לבקש כמו בנאדם?".

דיילת שירות בטיסה אירופלוט דיילים מטוס. ShutterStock
עוד פעם הם רוצים מיץ עגבניות? זה עושה גזים/ShutterStock

7. למחוא כפיים לאחר הנחיתה

"מסיבה כלשהי, תהא אשר תהא, מדובר בסוג של טאבו. אל תעשו את זה. בפעם הבאה שאתם על מטוס ואתם רוצה להביע הכרת תודה על טיסה נהדרת - פשוט תגידו לצוות הדיילים "תודה רבה" לפני שאתם יוצאים החוצה, באמת שזה מספיק".

8. שימוש בשירותים יחפים או בגרביים בלבד

"אתה בטח יכול לנחש לבד שמה שיש על הרצפה ואתה עומד בתוכו הוא לא מים... וחוץ מזה, לפעמים מטוסים מסתובבים וממריאים חזרה כל כך מהר שלצוות הניקיון אין אפילו מספיק זמן כדי לנקות את חדר השירותים כראוי. למען האמת, לפעמים הם פשוט שוכחים לנקות אותם. כדאי שתנעלו נעליים".

9. לצבוע ציפורניים / להסיר לק

"נשים יקרות - לא רק שזה מסריח ולא נעים, זה אפילו אסור בפועל על ידי רשות התעופה הפדרלית. הסיבה? האדים שנפלטים מלקים ומסירי לקים הם אדים רעילים. מערכת האוויר הממוחזר שמותקנת במטוס לא יכולה לסנן את הרעלים מהאוויר, או בשפה פשוטה - הנוסעים ואנשי הצוות ייאלצו להמשיך ולנשום בגללך אוויר רעיל למשך כל שארית 15 שעות הטיסה שלכם לבייג'ין".

10. לקצוץ צפורניים

"אף אחד מאיתנו לא מבין מה עובר בראשם של האנשים שמחליטים לשרוף את הזמן במטוס באמצעות קיצוץ ציפורניים. אין הרבה מה להגיד - פשוט גועל נפש".

11. משיכה החוצה של המאפרה בניסיון לפתוח את דלת השירותים

"מה, מעולם לא ראית דלת קודם לכן? מה גרם לך לחשוב שלתלוש את חתיכת המתכת הקטנה הזו שיש עליה איור של סיגריה עם קו אדום חוצה - זה מה שיפתח את דלת השירותים? לא היה זה הרבה יותר הגיוני פשוט לדחוף איפה שנמצא הכיתוב 'לדחוף'?"

12. שתיית אלכוהול משלך

"ישנן כמה וכמה תקנות של רשות התעופה הפדרלית האוסרות עליכם לשתות אלכוהול מהבית אשר הועלה על המטוס. הסיבה לכך היא שצוות הדיילים צריכים להיות אלה שמגישים את האלכוהול, וזאל על מנת לפקח על היקף הצריכה של הנוסע. זה נחמד שהתלהבת מרכישה של בקבוקונים קטנים בחנות משקאות מקומית במחיר של דולר אחד במקום שמונה, אבל חכה בבקשה עד לנחיתה כדי לצרוך אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully