וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי יש הכי גדול? הקרב על הטיסה הארוכה בעולם

המירוץ של חברות התעופה לספק את הטיסה הישירה הארוכה ביותר בעולם לא מפסיק לרגע, כשסינגפור איירליינס מתעתדת לטוס בין סינגפור לניו יורק במשך 19 שעות (!). אז מהן הטיסות הארוכות בעולם כרגע ומי מחזיק בשיא? עשינו לכם סדר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התחרות על הטיסה הארוכה בעולם. כרגע קוואנטס זוכה, בעתיד - סינגפור איירליינס/מערכת וואלה!, צילום מסך

שיאים, כידוע, נועדו להישבר. הכלל הזה לא פוסח גם על ענף התחבורה האווירית, כאשר המירוץ של חברות התעופה לספק את הטיסה הישירה הארוכה ביותר בעולם - לא מפסיק לרגע.

רק לפני חודש דיווחנו בוואלה! תיירות על שני הקווים החדשים שמתכננת קטאר איירווייס, כאשר הארוך מבניהם ייארך כמעט 19 שעות, וההודעה שלה הגיעה רק כמה חודשים אחרי שהמתחרה, אמירטס, הציגה את הטיסה הישירה והסדירה הארוכה בעולם שאורכת יותר מ-17 וחצי שעות. אז איפה עומדות חברות התעופה במסלול התחרות לזמן האוויר הממושך ביותר? ב"דיילי מייל" הבריטי החליטו לעשות סדר ולמפות את חברות התעופה שלהן הקווים הארוכים ביותר כרגע ואלו הצפויים בעתיד.

כיום מחזיקה בשיא הנוכחי חברת התעופה הלאומית של אוסטרליה, קוואנטס, המציעה טיסה של 16 שעות ו-55 דקות מסידני לדאלאס, ואחריה במקום השני נמצאת סעודיה איירליינס, המפעילה טיסה של 16 שעות ו-40 דקות מג'דה ללוס אנג'לס. שתיהן כמובן לא יחזיקו בתארים הללו למשך זמן רב. השיא הגבוה הנראה ביותר באופק צפוי להיקטף עוד לפני שנת 2018, כאשר יוכלו הנוסעים "ליהנות" מטיסה של לא פחות מ-19 שעות באוויר שתופעל על-ידי סינגפור איירליינס. החברה, באמצעות מטוס האיירבוס A350, תציע טיסות ישירות מסינגפור אל ניו יורק והחוף המערבי בארצות הברית.

עד שזה יקרה, מי שתחזיק לתקופה קצרה בשיא תהיה אמירטס, חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות הערביות. החברה הודיעה, כי לאחר כמה וכמה דחיות היא מתכוונת להשיק ב-1 במרץ את מסלול הטיסה בין אוקלנד לדובאי, שזמן הטיסה המשוער שלו יעמוד על 17 שעות ו-15 דקות. במקביל אליו, יושק גם הקו בין דובאי-פנמה סיטי, בטיסה שתיארך לא פחות מ-17 שעות ו -35 דקות. "תהיה זו ברכה עבור אנשי עסקים רבים, תיירים, ניו-זילנדים שנמצאים הרחק ממולדתם ונוסעים אחרים באירופה, חלקים מאפריקה והמזרח התיכון", מסר בהודעה לתקשורת השייח אחמד בן סעיד אל מכתום, יו"ר ומנכ"ל קבוצת אמרטס, בהתייחסו לטיסות החדשות.

אולם עושה רושם כי אמירטס לא תעמוד לבדה למשך זמן רב כחברה בעלת הטיסות הישירות הארוכות בעולם. התחרות בענף התעופה רק הולכת ומתעצמת, ויריביה העסקיים של החברה מאיימים להעלות את הרף אפילו עוד יותר.

מנכ"ל קטאר איירווייס חשף לאחרונה, כי בכוונת חברת התעופה הממשלתית להוסיף לקווים שלה מסלולי טיסה אולטרה-ארוכים: האחת מדוחה לאוקלנד והשני מדוחה לסנטיאגו, צ'ילה. עם השקתם יהפכו שני אלה למסלולים הארוך והשני הארוך ביותר, עם זמני טיסה של כ-18 שעות.

מטוס דרימליינר בואינג 787 קטאר איירוויס. ShutterStock
2 קווים עם זמני טיסה של כ-18 שעות. קטאר איירווייס/ShutterStock

אבל בשנת 2018 תהיה זו סינגפור איירליינס שתשלוט על הכתר. מסלול הטיסה שלה מסינגפור לניו יורק יעמוד על כ-19 שעות באמצעות מטוס האיירבוס A350-900s החדש שלה. בכך תשיק החברה, למעשה, מסלול שכבר היה קיים בעבר ונסגר בשנת 2013, כאשר המטוס ששימש לטיסה הזו, A340-500s, יצא מכלל שימוש. "עלתה דרישה מהלקוחות שלנו לספק מחדש טיסות ישירות מסינגפור לארה"ב, ואנו שמחים לבשר כי איירבוס מציעה כעת את המטוס שיכול לספק זאת בצורה מסחרית", אמר מנכ"ל החברה גו צ'ונג פונג. "זו דוגמה נוספת לאופן שבו אנו שואפים לעמוד בציפיות הלקוחות שלנו ואף להתעלות מעליהן עם שירותים ומוצרים הנמצאים בחזית התעשייה. קווי הטיסה הללו יחזקו את סינגפור כמרכז באמצעות הענקת הקשר האווירי המהיר והנוח ביותר בין צפון אמריקה ודרום מזרח אסיה".

אולם עד שכל הטיסות הללו ימריאו מהקרקע, השיא נשאר שייך לקוואנטס האוסטרלית, המקשרת בין סידני ודאלאס עם טיסה שאורכת כמעט 17 שעות.

לחברת התעופה הלאומית של ערב הסעודית, סעודיה, יש כרגע טיסה שאורכת 16 שעות ו-40 דקות מג'דה ללוס אנג'לס, וקו הטיסה מיוהנסבורג לאטלנטה שמפעילה חברת דלתא איירליינס האמריקאית נמשך בערך אותו הזמן. דווקא היא, אחת מחברת התעופה הגדולות בעולם, לא משתתפת במירוץ הנוכחי ודובר החברה אישר לכלי התקשורת כי מסלולים ארוכים נוספים לא עומדים בשלב זה על הפרק. "רשת המסלולים שמציעה דלתא נמצאת אמנם תחת בדיקה מתמדת, אולם אין לנו בשלב זה תוכניות להוסיף נתיבי טיסה בינלאומיים אולטה-ארוכים חדשים", מסר.

עוד באותו נושא

כמעט 19 שעות במטוס: זו באמת הטיסה הארוכה בעולם

לכתבה המלאה
מטוס איירבאס A380 חברת אמירייטס. Emirates,
שני קווים של לצעלה מ-17 שעות יושקו במרץ. אמירטס/Emirates

10 הטיסות הפעילות הארוכות ביותר בעולם כיום

1. סידני-דאלאס, "קוואנטס" - 16 שעות ו-55 דקות (13,084 קילומטרים)

2. ג'דה-לוס אנג'לס, "סעודיה" - 16 שעות ו-40 דקות (13,409 קילומטרים)

3. יוהנסבורג-אטלנטה, "דלתא איירליינס" - 16 שעות ו-40 דקות (13,581 קילומטרים)

4. דובאי-לוס אנג'לס, "אמירטס" - 16 שעות ו-35 דקות (13,420 קילומטרים)

5. אבו דאבי-לוס אנג'לס, "איתיחאד איירווייז" - 16 שעות ו-30 דקות (13,502 קילומטרים)

6. דוחא לוס אנג'לס, "קטאר איירווייס" - 16 שעות ו-25 דקות (13,367 קילומטרים)

7. דאלאס-הונג קונג, "אמריקן איירליינס" - 16 שעות ו-20 דקות (13,072 קילומטרים)

8. דובאי-יוסטון, "אמירטס" - 16 שעות ו-20 דקות (13,145 קילומטרים)

9. אבו דאבי-דאלאס,"איתיחאד איירווייז" - 16 שעות ו-20 דקות (12,961 קילומטרים)

10. דוחא-יוסטון, "קטאר איירווייס" - 16 שעות ו-20 דקות (12,950 קילומטרים)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully