וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו לקחת כפר קטן לחו"ל: המטוס עם הכי הרבה נוסעים

חברת אמירטס שוב שוברת שיאים, הפעם בכמות הנוסעים שיכנסו ל-A380 "סופר ג'מבו", הנחשב למטוס הגדול בעולם. 615 איש (!) יטוסו כבר בחודש הבא מדובאי לקופנהגן - ממש כמו להטיס מושב קטן בישראל

מטוס איירבאס A380 של אמירייטס/צילום: Emirates

תחשבו מה זה לקחת ישוב קטן בישראל ופשוט להכניס את כולו לתוך מטוס אחד. וזה בדיוק מה שמתכננת לעשות חברת אמירטס של איחוד האמירויות הערביות במטוס ה"סופר ג'מבו" שלה, המוכר גם כ-A380 ונחשב למטוס הגדול ביותר בעולם.


עוד על מטוסים בוואלה! תיירות:
חצי שעה מאירופה לארה"ב: המטוס שיטוס פי 5 מהר מהקונקורד
לא ייאמן: המטוס האזרחי הראשון בעולם שימריא בצורה אנכית
מפחיד ומרגש כאחד: צפו במטוס השקוף של העתיד


במטוס, שאותו מייצרת יצרנית המטוסים איירבאס בעלות של כ-400 מיליון דולרים ליחידה, ישנם שתי קומות מלאות של מושבים, והוא יכול לשאת מספר בלתי נתפס של החל מ-544 נוסעים ועד 853 נוסעים, תלוי בטיב המחלקות שבוחרת כל חברת תעופה להציב במטוס.


עד לאחרונה, התצורה שבה מספר הנוסעים הרב ביותר ב-A380 היתה שייכת לחברת אייר פראנס עם 538 נוסעים ואחרי לופטהנזה עם 526 נוסעים. אולם עתה חברת אמירטס, שהיא גם הלקוח העיקרי שרוכש את מטוסי הענק האלו, יצרה קונפיגורציה של שתי מחלקות במטוס ובסך הכל 615 נוסעים שיוכלו לטוס בו.

ה-A380 יצא לדרכו ב-2007 וחברת התעופה סינגפור איירליינס היתה הראשונה שזכתה לקבל אותו. טווח הטיסה המירבי שלו הוא 15,200 ק"מ ואורך המטוס, המצויד בארבעה מנועים, הוא 73 מטרים. כיום סינגפור איירליינס ואמירטס הן הלקוחות העיקריות של צי מטוסים זה, כשלאמירטס יש צבר הזמנות של 73 מטוסים סופר ג'מבו, בנוסף ל-65 מטוסים מסוג זה שכבר טסים ל-35 יעדים בעולם.

לפי הפרסומים, בתצורה החדשה של חברת אמירטס יהיו במטוס 58 מושבי מחלקת עסקים ועוד 557 מושבים במחלקת תיירים. וכמה תאי שירותים יהיו במטוס? עד כה, בתצורה הישנה, אמירטס שילבה 15 תאי שירותים ב-A380, אולם ייתכן ועתה יוכנסו תאים נוספים. הטיסה הראשונה בתצורה החדשה של האיירבאס המפלצתי אמורה לצאת לדרכה באמצע דצמבר בין דובאי לקופנהגן.

מטוס איירבאס 380A חברת אמירטס. Emirates,
2 קומות וסה"כ 58 מושבי עסקים בתצורה החדשה. ה-A380 של אמירטס/Emirates
מטוס איירבאס A380 חברת אמירייטס. Emirates,
יכול לטוס יותר מ-15 אלף ק"מ. ה-A380 של אמירטס/Emirates

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully