וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התייר הישראלי במזרח הרחוק: כך אנחנו נראים מהצד

8.11.2015 / 10:17

התיירים הישראלים קנו את שמם כמסבירי פנים אבל שיפוטיים, כתורמים לכלכלה אבל מתמקחים כמו סוחרים, רוצים ללמוד וסקרנים אבל בעצם כבר יודעים הכל. מה חושבים עלינו תושבי מדינות המזרח הרחוק וכמה זה עולה לנו? 5 מדריכי טיולים משתפים בחוויותיהם

תיירות הפיליפינים

לא צריך לחדור למאגר הנתונים של משרד התיירות התאי/סיני/הודי כדי לראות את האהבה של הישראלים ליעדי התיירות המובילים במזרח הרחוק. היצע הטיסות הנרחב והמחירים הנוחים, עלות השהייה המשתלמת לעומת מדינות אירופה, מנעד בלתי נגמר של אתרים אטרקטיביים לביקור וכמובן, חיבת המקומיים לעם היושב בציון - כל אלה הפכו את מדינות דרום מזרח אסיה למוקד משיכה של תרמילאים, זוגות מטיילים בודדים וקבוצות.

בעוד התרמילאים או הזוגות שנוסעים לירח דבש בתאילנד מגשימים חלום, שלעתים קרובות עונה להגדרה "של פעם בחיים", מי שבדרך כלל עומדים בחזית שער העלייה למטוס ופוגשים באופן תדיר את התייר הישראלי אלה הם מדריכי הטיולים המאורגנים שראו הכל. יותר נכון כמעט הכל.

הם גם הראשונים להעיד על העדפות הנופש של התיירים, יחסם לפערי התרבות שמתגלים במהלך הטיול, התנהלותם מול שאר חברי הקבוצה וכמובן, הפחדים והחששות הכי כמוסים שלהם.

אז מה מפחיד, מטריד, מצחיק או מרגיע את התייר הישראלי המזדמן שמגיע לשאוף קצת מאבקת הקסם של המזרח הרחוק? ואיך רואים אותו המארחים תושבי המקום? גייסנו חמישה מדריכי טיולים מחמש מדינות ושאלנו שלוש שאלות זהות. כך אנחנו נראים מהצד.

טאג' מאהל. ShutterStock
הטאג' מאהל. מסתבר שהישראלים הם רומטיקנים גדולים/ShutterStock

"יפה שלי" במבטא תאי - איריס פורטיס, מתמחה בהדרכת טיולים לתאילנד

1. איזה אתר נחשב למועדף ביותר על המטיילים שלך ומדוע?
"שני האתרים המועדפים ביותר של הישראלים בתאילנד הוא החופים הקסומים ואזור הצפון, שם חיים שבטי אקא, יאהו, ליסו, מונג, קארן – מהם נולד שבט ארוכות הצוואר. ההליכה בשבילי הג'ונגלים בדרך למפגש עם השבטים והענקת מתנות קטנות מהמערב והצילומים עם הילידים מרתקים את התיירים מהארץ. מיד אחר כך הם מתפנים לטוס לחופים ולקיים את מצוות הבטן-גב על החולות הלבנים. כמובן שאיש מהם לא שוכח לצאת לשיט לאיים טרופיים ולהזמין מסז' מפנק".

2. מה חושבים מארחי המקום על התיירים מישראל?
"זה כבר ידוע שהתאים אוהבים את התיירים מישראל ורואה בו תייר 'שמח'. הם גם מתחברים לאופי חם המזג שלנו ואפילו למדו כמה שירים כמו 'אל המעיין' ו'יפה שלי'. ברור שהם למדו גם מילים שימושיות אחרות, ביניהן כמה ממש מצחיקות".

3. ספר/י על מקרה משעשע שאירע באחד הטיולים שלך במהלך השנים?
"תמיד משעשע ומביך כאחד לראות את הגברים הישראלים נהנים ליפול ברשתן של הצעירות המקומיות בעת בילוי לילי רק כדי לגלות זמן קצר אחר כך שמדובר למעשה בנערים צעירים שעברו שינוי מין ומכונים 'ליידי בוי' בז'רגון המקומי".

מחפשים טיול מאורגן לתאילנד? לחצו כאן

עוד באותו נושא

שבעת פלאי המזרח שלא הכרתם

לכתבה המלאה

"ישראלים כאורחי הכבוד" - פנינה קדם, מתמחה בהדרכה להודו

1. איזה אתר נחשב למועדף ביותר על המטיילים שלך ומדוע?
"נראה שהישראלים הם רומנטיקנים גדולים וכאשר מדובר בהודו הם לא מוותרים על ביקור בטאג' מאהל, אולי הצהרת האהבה הגדולה ביותר בהיסטוריה האנושית. כמובן שמדובר באחד אתרי התיירות הגדולים והמרתקים בעולם שאיש לא חולם להחמיץ".

2. מה חושבים מארחי המקום על התיירים מישראל?
"הישראלים מאוהבים בהודו ומרגישים רצויים משום שמדובר במארחים אדיבים וחביבים. גם העובדה שהם דוברי השפה האנגלית מקלה עלינו להתמצא במדינה הענקית הזאת".

3. ספר/י על מקרה משעשע שאירע באחד הטיולים שלך במהלך השנים?
"באחד הטיולים הגעתי עם קבוצת מטיילים לבית המלון בפושקאר והבחנתי שברחבה ממול מתארגן טקס החלפת טבעות של זוג מקומי. ביקשתי אישור לצפות באירוע מקרוב עם הקבוצה וכמובן שאישרו לי בשמחה ואפילו השתתפנו בטקס עצמו. למחרת הופתענו לגלות שאבי הכלה שמח להזמין את הקבוצה לחתונה עצמה ובערב עצמו נתן לנו להרגיש כמו אורחי הכבוד".

מחפשים טיול מאורגן להודו? לחצו כאן

מפלי פגסנח'אן. ShutterStock
מפלי פגסנח'אן בפיליפינים. חפשו את ההפתעה בסוף/ShutterStock

"הפיליפינים כבר מכירים אותנו" – ליזי גרטי, מתמחה בהדרכה במדינת הפיליפינים

1. איזה אתר נחשב למועדף ביותר על המטיילים שלך ומדוע?
"כשמדובר בטיול בפיליפינים השאלה קשה ביותר. אבל אם להצביע על חוויה עוצמתית במיוחד הרי שזהו השיט לכיוון מפלי פגסנח'אן, שם בסוף המסלול ממתינה להם הפתעה גדולה".

2. מה חושבים מארחי המקום על התיירים מישראל?
"הפיליפינים הם אדיבים מאוד ומארחים את הישראלים עם המון סבלנות. הם מוצאים את המטיילים הישראלים כאוהבי אדם ואוהבי חיים ומנסים להיענות לכל בקשה ושאלה. אגב, חלק מהם מכיר את ישראל לאחר שהם או קרוביהם חיו בארץ ועבדו במקצועות הסיעוד".

3. ספר/י על מקרה משעשע שאירע באחד הטיולים שלך במהלך השנים?
"אני זוכרת מקרה שבו אחד המטיילים, איש גדול ממדים התקשה להיכנס לקאנו בשיט אל המפלים. המקרה זכור לי במיוחד כי השייטים הפיליפינים עיקמו את פניהם לאחר שביקשתי להשיטו בקאנו נפרד, שכמובן נחשב לצעד לא כלכלי עבורם. אחרי שהבטחתי לפצותם הם דווקא פינקו אותו בבירה קרה ומזון מקומי".

גווילין. ShutterStock
גווילין. שמורת טבע עם היציאה מהעיר הסואנת/ShutterStock

"התייר המתמקח" – חיים פלור, מתמחה בהדרכת טיולים לסין

1. איזה אתר נחשב למועדף ביותר על המטיילים שלך ומדוע?
"בטיולים שלי אני מתרשם שהיעד המועדף ביותר על הישראלים הוא גווילין הקטנה, עיר שמסמלת יותר מכל את היציאה מהכרך הגדול והצפוף אל הטבע ושמורת נחל "לונג שיא שיאן" וההרים הגבוהים. אהובה במיוחד היא ההפלגה באדם בנוף קראסטי מדהים".

2. מה חושבים מארחי המקום על התיירים מישראל?
"הסינים רואים בישראלים בזבזנים גדולים, וכמובן מתמקחים מצוינים שלא מהססים לרכוש מכל הבא ליד. בנוסף, אנחנו נתפשים כחכמים, בעלי חוש הומור ובעיקר נעמי סבר".

3. ספר/י על מקרה משעשע שאירע באחד הטיולים שלך במהלך השנים?
"באחד מטיוליי, אחת המטיילות התלוננה שנהגנו בה בחוסר אחריות כי לא כיסינו את עלויות הכבודה העודפת של חברת התעופה. חשבתי שהיא מתלוצצת וכשהבחנתי שהיא רצינית, הוספתי שאכן, אנחנו לא אחראיים כי לקחנו אותה למסעדות בשריות טובות ולא דאגנו לה להפניה לקרדיולוג".

הלונג ביי. ShutterStock
מפרץ הלונג. וייטנאם היא מדינה ללא גילויי אנטישמיות/ShutterStock

אתר מרהיב שהתגלה בטעות - נאור הררי, מתמחה בהדרכת טיולים בוייטנאם

1. איזה אתר נחשב למועדף ביותר על המטיילים שלך ומדוע?
"האתר המועדף על המטיילים מישראל הוא מפרץ הלונג. זהו מפרץ יפהפה ומיוחד במינו בו מזדקרים עמודי אבן מתוך מי המפרץ השלווים. לא בכדי הוא הוגדר כאחד משבעת פלאי עולם".

2. מה חושבים מארחי המקום על התיירים מישראל?
"הוייטנאמים מארחים מקסימים, ידידותיים ומסבירי פנים. בעיניהם, ישראל היא מדינה מוצלחת שיש ללמוד ממנה הרבה. וייטנאם היא מדינה ללא אנטישמיות וללא שנאת ישראלים וכל התיירים מתקבלים בה בברכה".


3. ספר/י על מקרה משעשע שאירע באחד הטיולים שלך במהלך השנים?
"לפני כשלוש שנים השתוללה סופת טייפון מטורפת בדרכה למפרץ הלונג כאשר עמדנו להפליג. הים היה סוער, סירות היטלטלו מצד לצד והסתגרנו בחדרים כי בחוץ היו רוחות סוערות. בסופו של דבר, מצאנו תחליף וכך גיליתי את האתר טאם קוק - נהר שליו שזורם בתוך מערות קראסטיות יפהפיות והמשיטים חותרים בסירות באמצעות כפות רגליהם. היה מדהים".

מחפשים טיול מאורגן לוייטנאם? לחצו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף אשת טורס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully