וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבעת פלאי המזרח שלא הכרתם

3.11.2015 / 8:27

תשכחו מהטאג' מאהל, החומה הסינית או רחוב הקווה-סאן בבנגקוק. המזרח הרחוק מציע הרבה יותר למי שמחפש חוויות אותנטיות ופחות מתוירות. סביר להניח, שאת היעדים הבאים לא כללתם בטור החובה שלכם אבל כדאי שתדעו שאף מדריך טיולים לא יוותר עליהם. מוכנים לצאת לדרך?

הר הגעש טאל בפיליפינים. ShutterStock
הר הגעש טאאל בפיליפינים. קחו את השיט/ShutterStock

סביר להניח שלא תמצאו אותם בשום רשימת פלאי עולם או דירוג פופולארי של מגזין כזה או אחר, אבל תהיו בטוחים שמקומם שמור בלבם של לא מעט מטיילים במזרח הרחוק. גם מדריכי הטיולים לא שלמים בלעדיהם והעובדה כי לא מדובר במלכודות תיירים המוניות דווקא מגבירה את הסקרנות לבקר בהם.

חלקם עשוי להיראות קצת מוזר לעיניים מערביות אבל תהיו בטוחים ששם טמון כל קסמם. אם אתם מתכננים טיול בפיליפינים, תאילנד, הודו או וייטנאם – כדאי שתפנו את הזמן שלכם. יש מקומות ששמורים רק למי שבאמת מחפש חוויות של פעם בחיים.

הר הגעש Taal– פיליפינים

אחד מהרי הגעש הפעילים בעולם ואחד מאתרי התיירות המובילים במדינת הפיליפינים. ההר עצמו ממוקם באי לוזון ולמרגלותיו שוכן אגם גדול שמהווה מוקד משיכה למאות אלפי תיירים, שמגיעים כדי לשוט במימיו השקטים, להרגיש את הזרמים שמחלחלים מתחתיו ולטייל בין הכפרים מסביב. ביקור באגם כולל שיט שיוצא מהכפרים והעיירות שמסביב לאגם וצפייה במה שהוגדר כאחד מפלאי הגיאולוגיה הגדולים בעולם בשל העובדה שבמרכז ההר יש מכתש ענקי ובמרכזו זורמים מימי האגם. מרבית הסיורים שיוצאים מהאי טליסאי כוללים שיט למרכז האגם ואח"כ טיפוס על גבי סוסים עד ללוע ההר, שם מחכה נקודת התצפית המרשימה מכולן.

כבר הזמנתם טיול לפיליפינים?

מקדש קאו דיי וייטנאם. ShutterStock
מקדש קאו-דיי. טקסים מהפנטים בצבעם/ShutterStock

Cau Dai– וייטנאם

לא צריך להאמין בדת, נכונה ככל שתהיה, כדי לבקר במקדש קאו-דאיי. כמעט כל מי שמזדמן לעיר הו-צ'י-מין שבוויטנאם לא ירשה לעצמו לפספס את משכנה של הכת הוויטנאמית המסקרנת שמשלבת בין דתות כמו בודהיזם, טאואיזם וקונפוציוניזם שנוסדה ב-1919. בנייתו של המקדש הגדול בצבעים מרהיבים הסתיימה ב-1955 כשמספר המאמינים בתורת הכת מגיעה לכמעט שני מיליון. בעת הביקור בו מומלץ לצפות באחד מארבעת הטקסים היומיים שכוללים שירה ותפילה מסורתית בלבוש נזירי ולטייל בין המבנים הצבעוניים. ראשי הכת מאפשרים כניסה שוטפת של תיירים למקדש אך מתנים זאת בלבוש הולם וחילוץ נעליים.

לפרטים על טיול מאורגן לוייטנאם וקמבודיה

שמורת טבע תאילנד. ShutterStock
מערה בשמורת Khao Sam Roi Yot/ShutterStock

Khao Sam Roi Yot - תאילנד

הפארק הימי הלאומי של תאילנד שממוקם 60 ק"מ ממחוז Hua Hin ושלוש שעות נסיעה מבנגקוק, אמנם מכוסה 40% משטחו בביצות אבל נחשב לאחת האטרקציות היפות במדינה. כינויו "ההר עם 300 הפסגות" ניתן לו בשל גבעות הגיר המקיפות אותו שהגבוהה מביניהן מתנשאת לגובה של 600 מ' מעל פני הים. מרבית המבקרים ב-Khao Sam Roy Yot מתמקדים במערות הנטיפים ובטבע העשיר שהפך לביתם של מאות עופות נודדים שעוצרים לחניית ביניים בדרכם לאוסטרליה. בפארק פועל גם מרכז מבקרים שמציג את שאר בעלי החיים המצויים בשטחו ביניהם קופים, דורבנים, צבאים, דולפינים וכן, אפילו עדרי פילים.

הדרך הטובה ביותר לטייל בפארק היא לסייר בין שבילי יערות המנגרוב ומיד אחר כך לקחת שיט על ספינה על מנת לצפות מקרוב בלהקות הדולפינים שכמעט אף פעם לא מאכזבות ומגיעות בזמן. בנוסף, בקרבת הפארק פועלים מספר מלונות ברמת אירוח גבוהה עבור מי שרוצה לבלות בו יותר מיום אחד.

טיול חלומי בתאילנד מתחיל כאן

גני נאן ליאן הונג קונג. ShutterStock
גני נאן ליאן. נווה ירוק בלב עיר סואנת/ShutterStock

Nan Lian – הונג קונג

גני נאן ליאן נפתחו לראשונה בשנת 2006 במחוז שאנשי על שטח של 35 אלף מ"ר בלב לבה של הונג קונג השוקקת. על אף שהגנים הירוקים מוקפים גורדי שחקים וכבישים סואנים עדיין ניתן להתנתק מההמולה על ידי טיול שקט בין העצים הסיניים והסלעים ומהגלריה לאדריכלות הפועלת במקום. במהלך סיור בגנים מומלץ להתרשם מלא מעט בתי עץ ופגודות ומבריכת לוטוס ענקית מעליה מרחף גשר זהב טהור (המעבר בו אסור, כמובן). ההתגודדות התיירותית הגדולה ביותר ממתינה דווקא בחנות המזכרות של נאן ליאן, שם נמכרים כלי חרס ופורצלן ומזון צמחוני שלדברי המקום, נשמר במשך 60 שנה.

אגם אינלה בורמה. ShutterStock
אגם אינלה. מומלץ ביקור במסעדות הדגים/ShutterStock

Inle lake - בורמה

שלווה ורוגע שנמתחים על פני 22 ק"מ בין רכסי הרים בחלקה המערבי של בורמה לאורכם מצויים כפרי דייגים שנבנו על כלונסאות, פגודות ועיירות עם בתי עץ שמשגשגות בעיקר בגלל קבוצות התיירים שמגיעות לסעוד את לבן במסעדות הדגים הטריות ולרכוש בגדים מסורתיים וחפצי אמנות. אגם אינלה אמנם נחשב לפלא טבעי שאסור להחמיץ הודות לתושבי המקום שהבינו את הפוטנציאל התיירותי שלו, אבל קשה לחוש צפיפות ובמקומות רבים לאורכו, חוזרים השקט והאותנטיות וכל מה שמקבלים הוא רק טבע פראי וביצות ענק.

ביקור מושלם באגם מתחיל כמובן בשעת בוקר, בשיט על סירת עץ מהעיירה Nyaung Shwe או ברכיבה על אופניים סביבו. בשני המקרים מומלץ לקפוץ למים הקרירים ולהתרענן מהשמש הקופחת. אם יתמזל מזלכם והזדמנתם לאגם בחודש אוקטובר תוכלו לצפות בכמה פסטיבלים מסורתיים שעורכים המקומיים ובתחרויות חתירה שנערכת בין הכפרים באזור.

לואנג פראבאנג לאוס. ShutterStock
שוק בעיר לואנג פראבאנג/ShutterStock

Luang Prabang – לאוס

אחת מערי התרבות החשובות לבודהיזם בדרום מזרח אסיה. לואנגפראבנג נמצאת בצפון לאוס בלבו של אזור הררי מוקף ג'ונגלים ויערות עב. לפי האגדה, בודהה בעצמו נהג לפקוד אותה באופן תדיר בין מסעותיו כשעוד היתה קרקע פראית. תחזיתו שיום אחד תהפוך העיר למרכז כלכלי-תרבותי אכן התגשמה לאורך השנים הודות למיקומה על דרך המשי. התיירים הפוקדים את העיר לא יצליחו שלא להתפעם מהשילוב בין סגנונות האדריכלות העירונית החדשנית יחסית לבין הסגנון הקדום שעשוי כולו עץ ובמבוק. העיר העתיקה היא מוקד המשיכה המרכזי, שם גם נמצאים ארמונות המלוכה הקדומים. המנעד התרבותי של לואנג פראבנג לא נעלם מעיני אונוסק"ו, ארגון התרבות העולמי הפועל בחסות האו"ם ומ-1995 היא נכללת ברשימת אתרי המורשת העולמית.

שיראקווה יפן. ShutterStock
בתי גאושו בכפר שיראקווה/ShutterStock

Shirakawa-Go – יפן

כפר היסטורי הממוקם בצפון מרכז האי הונשו שנכלל ברשימת אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו. מיקומו באזור הררי הותיר אותו מנותק משאר העולם לתקופת זמן ארוכה. מרכז החיים שלהם במהלך השנים התמקד בגידול עצי תות ותולעי משי וגם עתה סגנון חיים זה השתמר והפך לאטרקציה תיירותית, יחד עם בתי הגאושו הזקורים בהם מתגוררים התושבים. התיירים המגיעים למקום מורשים לבקר בבתי התושבים וללמוד על אורחות חייהם. מסביב לכפר ניתן למצוא גם כמה מסלולי הליכה פסטורליים המובילים אל הכפרים השכנים ולטיפוס על ההרים באזור.

וואלה! NEWS בשיתוף אשת טורס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully