וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איירבאס מציגה: הקונקורד החדש שייקח אתכם מאירופה לארה"ב בשעה

יצרנית המטוסים האירופית מתכננת מטוס חדש שימריא בצורה אנכית עד שהוא מגיע למהירות הקול ואז יתייצב בצורה אופקית ויפרוש כנפיים אנכיות. המטוס, שמכונה כבר "קונקורד 2", צפוי לטוס במהירות שיא של 4.5 מאך וטיסה בו מניו יורק ללונדון תמשך שעה אחת בלבד

Patent Yogi, youtube

הוא אולי נראה כמו חללית עתידנית מסדרת הטלוויזיה "כנפי הרעם", אבל כלי הטיס הזה בעל העיצוב המלוטש עשוי להיות הקונקורד 2, הדור הבא של מטוס הנוסעים העל-קולי, שהושק בצורה מסחרית בשנות ה-70 ויצא לגמלאות לפני יותר מעשור.


עוד הצצה למטוסי העתיד בוואלה! תיירות:
מפחיד ומרגש כאחד: צפו במטוס השקוף של העתיד
הקונקורד החדש? לטוס מאירופה לארה"ב ב-3 שעות
צפו: איך זה לטוס במטוס ללא חלונות


העיצוב החדיש, כפי שפורסם ב-dailymail הבריטי, מבוסס על פטנט שהוענק לחברת איירבאס בחודש יולי האחרון, ובו מתואר כלי טיס הממריא באוויר בצורה אנכית עד שהוא מגיע למהירות הקול אז מתייצב בצורה אופקית ופורש כנפיים אנכיות.

הכינוי "קונקורד 2" הוענק לכלי הטיס החדש למרות שהוא צפוי להיות מהיר ושקט הרבה יותר מהר מהמטוס העל-הקולי המקורקע. המטוס צפוי לטוס במהירות שיא של 4.5 מאך וטיסה בו מניו יורק ללונדון תמשך שעה אחת בלבד, עם מהירות טיסה של יותר מפי ארבעה ממהירות מטוס רגיל. מדובר בזמן טיסה מהיר פי שלושה ממה שהיה לוקח למטוס הקונקורד המקורי, שעלויות תחזוקה גבוהות ותאונה אווירית אחת ללא ניצולים שפגעה במכירות הכרטיסים הביאו להפסקת השימוש בו בשנת 2003. טיסה מניו יורק ללונדון במטוסי נוסעים רגילים לוקחת כיום בערך שמונה שעות.

מטוס הקונקורד החדש של איירבאס. Patent Yogi, youtube, צילום מסך
ימריא בצורה אנכית עד שהוא מגיע למהירות הקול. ה"קונקורד החדש"/צילום מסך, Patent Yogi, youtube
מטוס הקונקורד החדש של איירבאס. Patent Yogi, youtube, צילום מסך
3 סוגי מנועים שונים יטיסו את המטוס במהירות של 5,500 קילומטר בשעה/צילום מסך, Patent Yogi, youtube

במסמך הפטנט המטוס מתואר כ"כלי רכב אווירי אולטרה-מהיר", שלו "מערכת מנועים המסוגלים לדחוף אותו מעלה באוויר". פרטי כלי הטיס הוצגו בעמוד היוטיוב של חברת הייעוץ לפטנטים PatentYogi - שם פורסמה סימולציית טיסה שלו והוא תואר כי "רכבת ההרים הגבוהה ביותר בעולם" - בגלל הצורה האנכית התלולה שבה הוא ממריא ומהירות הטיסה הגבוהה שלו.

הפטנט מתאר כיצד שלושה סוגי מנועים שונים, המופעלים על ידי מימן בצורותיו השונות, יפעלו יחד כדי להניע את המטוס במהירויות של 5,500 קילומטר בשעה. שני מנועי סילון יאפשרו למטוס להמריא בצורה אנכית והם יקופלו אל פנים גוף המטוס רגע לפני שהוא יגיע למהירות הקול. אז מנוע טילים ידחף אותו לגובה של 30 אלף מטרים, והכנפיים האנכיות יאפשרו לו להגיע למהירות השיוט הסופית שלו.

"במקרה של שימוש למטרות אזרחיות, השוק שבו תעשה ההשקעה הוא בעיקרון זה של נסיעות עסקים ונוסעי VIP, המבקשים להשלים נסיעה טרנס-יבשתית בתוך יום אחד", נכתב בתיאור הפטנט. אולם לדברי איירבאס, החברה מייעדת אותו גם לטובת שימושים צבאיים של הסעה מהירה של אנשי צבא וחייילים.

לפי איירבאס, כלי הטיס עוצב כך שהאווירודינמיקה שלו תמנע את אותו בום על-קולי המוכר בשבירת מהירות הקול, מה שיהפוך אותו להרבה יותר שקט מאשר מטוסי הקונקורד המקוריים.

סוגיית זיהום הרעש הייתה נושא עיקרי בהפעלת הקונקורד, אשר שסבל מתלונות רבות כשטס מעל אזורים מאוכלסים. בניגוד לקונקורד שהיו בו כמאה מושבים, העיצוב החדש של איירבאס יגביל את מספר הנוסעים ל-20 בלבד, מה שעשוי להפוך את הטיסה בו ליקרה במיוחד. כזכור, הטיסות בקונדורד המקורי עלו כ-10 אלף דולרים לטיסה טרנס-אטלנטית, וגם במחיר זה הן היו נחשבת ללא רווחיות עבור חברות התעופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully