וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיול בפיליפינים: המזרח הרחוק שלא הכרתם

20.10.2015 / 13:07

חופים מדליקים, טבע פראי, היסטוריה מרתקת וים של תרבות: מדינת הפיליפינים שאתרי התיירות שלה זכו להיכלל ברשימת "הדברים שחייבים לעשות בחיים", תופסת את מקומה ומהווה אלטרנטיבה למכורי המזרח הרחוק. אספנו עבורכם את כל מה שמעניין שם

תיירות הפיליפינים
הפיליפינים. ShutterStock
האי פלאוון. דורג כאחד האיים היפים בעולם/ShutterStock

לכאורה, כבר ראיתם את כל זה בתאילנד או בגואה. רק לכאורה כמובן, כי לא כל יעד תיירות אקזוטי, גדוש חופים תכולים וטבע פראי שעונה להגדרה "בטן-גב" עומד בתקן שהמציא לעצמו התייר הישראלי. ועדיין, במרחק טיסה קצרה מבנגקוק או הונג קונג, מחכה חוויה מאלפת במיוחד. מדינה המורכבת מלא פחות מ-7,172 איים, עיר בירה ססגונית, אתרים היסטוריים מרתקים, תושבים מסבירי פנים ואוכל שרק מתי מעט בישראל זכו לחוות את טעמו המקורי.

ברוכים הבאים למדינת הפיליפינים. כן, זה נמצא כמעט בקצה השני של העולם אבל הביקור בה לא דומה לשום דבר אחר. תשאלו את שר התיירות, יריב לוין, שזה עתה חזר מנסיעתו למנילה, עיר הבירה, כדי לחזק את קשרי התיירות והמסחר בין ישראל לפיליפינים. הוא לבטח יגיד לכם את מה שאומרים מאות אלפי תיירים מכל העולם המדרגים את המדינה ואתריה במקומות הראשונים ברשימת יעדי התיירות האטרקטיביים הקיימים בעולם כיום.

סביר להניח שרבים מכם יודעים על מה אנחנו מדברים. עד כה השנה ביקרו בפיליפינים כ-7,000 ישראלים – יעד מחתרתי במונחי נופש – אבל הציפייה היא להכפלה של המספר הזה בתוך שנה. אפשרויות הביקור במדינה הן רחבות. אחרי שתזכו להיות שם, תרצו לחזור שוב. מטיילים עצמאיים מחפשים בה חוויות אקסטרים כמו גלישת גלים, צלילה או צניחה. למי שזמנו קצר יותר או מחפש טיול מאורגן עם מדריך צמוד כדאי להכין נעלי הליכה, תיק מלא סקרנות ולהצטרף לחוויה שתיקח אותו לאתרים המובילים במדינה

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
איי הפיליפינים. איריס פורטיס, מערכת וואלה! NEWS
טרסות האורז המפורסמות/מערכת וואלה! NEWS, איריס פורטיס

הרי געש ושוקולד

טיול בפיליפינים מגרה את החושים עוד לפני הנחיתה במנילה: די בזאת כדי לדעת שהמדינה עצמה דורגה במקום השמיני ברשימת היעדים המומלצים ביותר לשנת 2015 של המגזין הפופולרי "לונלי פלאנט" וכמה מאתרי התיירות שלה זכו לתהילה והכרה עולמית. כך למשל מפלי פגסנחאן (Pagsanjan) הידועים.

שם צולם חלקו האחרון של הסרט "אפוקליפסה עכשיו" בסוף שנות ה-70. אבל גם בלי המחמאות מהוליווד מדובר באחד מהאתרים המתוירים בפיליפינים. בין השאר בשל הימצאותם של ג'ונגלים עבותים שניתנים לחצייה על ידי שיט בסירות קאנו ויערות גשם מהפנטים. רק אל תשכחו להביא עמכם שקית אטימה לאחסון ציוד יקר.

בצפון המדינה מחכה חוויה טבעית מסוג אחר: שם מנהלים את חייהם שבטי ילידים באורח מסורתי מזה אלפי שנים. שם גם מחכה הכפר Banaue שנודע בזכות טרסות האורז שנבנו על ידי שבט האיפוגאו לפני 2,000 שנה באמצעות עבודת ידיים סזיפית ונחשבות "לפלא השמיני של העולם".

לא רחוק משם נמצא גם עמק Hapao אליו מומלץ להגיע באמצעות רכבי שטח. הדרך אליו מרתקת לא פחות בשל הפיתולים בין ההרים והנוף הנשקף על המדרונות נטועות טרסות אורז. מי שמחפש התרשמות נוספת מהטבע הפיליפיני מומלץ לבקר בגבעות השוקולד באי בוהול. טוב, לא מדובר בשוקולד של ממש אלא ב-1,268 גבעות הפרוסות על פני שטח של כמה קילומטרים וצבען בעונות מסוימות של השנה מזכיר את צבעו של המאכל המתוק.

שתיים מהאטרקציות התיירותיות המובילות בפיליפינים הן הר הגעש Mayon שמוכרז מאז שנות השלושים כשמורה לאומית, ואגם טאל (Taal) שחלקו שוכן בתוך לועו של הר געש ומאפשר שיט עד למרגלות ההר וטיפוס גבי פרידות במעלה ההר לתצפית עוצרת נשימה.

איי הפיליפינים. איריס פורטיס, מערכת וואלה! NEWS
מנילה. אחת הבירות השוקקות במזרח הרחוק/מערכת וואלה! NEWS, איריס פורטיס

מנילה – בירה ידידותית

אחת מערי הבירה העמוסות והשוקקות באזור דרום מזרח אסיה. במבט ראשון ניתן לחשוב שמדובר בתעתיק מדויק של בנגקוק בשל תנאי המגורים הצפופים ובאזורים מסוימים דלילות חייהם של התושבים, אבל במבט שני מצטיירת תמונה אטרקטיבית יותר. כזאת שדוחפת לנצל את מוקדי התיירות עד תום.

רובע מקאטי (Makati) הרובע המודרני של המטרופולין העצום מרכז את רוב הקניונים ואתרי הבילוי של העיר. במנילה עצמה יש לא מעט אתרים מעניינים כמו בית הקברות האמריקאי, רובע קיאפו, פארק ריזל, שנקרא על שמו של הגיבור הלאומי של הפיליפינים, ארמון הקוקוס והיכל הספורט בו לחם המתאגרף מוחמד עלי, הטיילת שעל שפת מפרץ ומוזיאון הנעליים שמציג את אוסף הנעליים המפורסם של הגברת הראשונה לשעבר של הפיליפינים – אימלדה מרקוס.

אבקת קסם באיים

אם כבר להזכיר בטן-גב בתאילנד, אז הפיליפינים היא ההארד-קור. כמה איים בשטחה – לא כל האיים מתויירים– התפרסמו בשנים האחרונות כאיים היפים בעולם, בראשם האיים boracay, Palawan, Cebu, Mindoro , והאי המרכזי Luzon. כן, גם כאן תמצאו חולות לבנים מבוהק, ים תכול, שמורות אלמוגים, אתרי צלילה מרהיבים ושקיעות נוגות.

בניגוד לאיי תאילנד העמוסים לעייפה, האיים המרכזיים של הפיליפינים לא קורסים מצפיפות וכמעט תמיד ניתן למצוא פינות מרגוע שקטה שתזמין גם ארוחה מפנקת של פירות ים טריים ומשקה במחיר מצחיק. דוגמא נהדרת לנופש בסגנון פיליפיני הוא פוארטו גלרה, אתר נופש ששוכן באי מינדורו שמדרום לאי המרכזי לוזון.

במהלך הביקור בו מומלץ במיוחד לצאת לשיט בספינה פרטית בין האיים והמפרצים בנוף הטרופי של האי מינדורו לעגון בחוף האלמוגים ומשם לאורך המפרצונים לחוף "החולות הלבנים". שם גם תכירו לאחד מסימני הזיהוי של איי הפיליפינים: חול לבן בוהק ואבקתי שלא משאיר מקום להמשיך ולנעול נעליים אלא להסתובב יחפים כפי שעושים כל המבקרים במקום.

הפיליפינים. ShutterStock
פוארטו גלרה. אתר נופש מרגיע/ShutterStock
איי הפיליפינים. איריס פורטיס, מערכת וואלה! NEWS
מדינת הפיליפינים. טבע פראי מאלף וג'ונגלים עבותים/מערכת וואלה! NEWS, איריס פורטיס

היסטוריה וגם תרבות עשירה

300 שנים תחת שלטון ספרדי ועוד 50 שנים של השפעה אמריקנית שינו כמעט את פניה של מדינת הפיליפינים לעומת שכנותיה האסייתיות. אבל כל זה לא אומר שמדובר במדינה ללא ייחוד תרבותי. להיפך. הפיליפינים כמהים לבטא את זהותם באמצעות פסטיבלים ססגוניים, אירועי תרבות המוניים ומסיבות רחוב עליזות. נכון, הנגיעות הלטיניות עדיין מורגשות וכנראה יורגשו עוד שנים רבות אבל המקצבים האסייתיים הצליחו למצוא את מקומם בסולם הקולות במהלך השנים.


סימני הזיהוי ההיספניים ניכרים כמובן גם בתחומים כמו אדריכלות, אמנות וקולינריה. אלא שהמורשת הפיליפינית פיתחה לה עם השנים סימני זיהוי משלה. המדינה כולה מלאה באתרים היסטוריים, מצודות, מקדשים וחומות עתיקות שממגנטות אליהם עשרות אלפי תיירים מדי שבוע. כל אתר והסיפור הייחודי שלו.

ברשימה המובילה תמצאו את האי Corregidor שנקרא על שמו של מצביא מקומי שהמציא כלי נשק ושיטות מלחמה שסייעו לנטרל את הצבא האמריקני, את מחוז Intramuros שבמנילה, שם מוצבות חומות אבן בנות מאות שנים שמבצרות למעשה את המחוז הענקי כולו, את כנסיית Barasoain שנחשבת למבנה הדתי החשוב במדינה שנבנה כבר ב-1859 והפכה למעוז הדמוקרטיה של המזרח הרחוק כולו.

אתר מומלץ נוסף הוא הפארק Fort Santiago בשטחו פעל בית כלא ישן ששיכן את הנדונים למוות, ביניהם ד"ר חוזה מרקאדו, הלאומן הפיליפיני שהוצא להורג על ידי השלטון הספרדי. כיום משמש המקום כאתר היסטורי ומוזיאון למבקרים מכל העולם.

וואלה! NEWS בשיתוף אשת טורס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully