וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי שחי על האי הכי יפה בעולם

שי ילין

11.6.2015 / 18:27

כמה חודשים אחרי שנבחר האי פלאוואן שבפיליפינים ליפה בתבל, הגיע אליו אלירן אל חי, בן 27, ופתח עסק לטיולי קיאקים שקופים, מסעדה שמקבלת כבוד ב"טריפאדווייזר" וגם צימר. סיפורו של הישראלי שחי במקום שבו אין חשמל סדיר וחיבור למים, אבל עושה מה שהוא אוהב

צילום: באדיבות אלירן אל חי

ב-2014 דירג מגזין התיירות הנודע Conde Nast Traveler's את רשימת האיים היפים בעולם, ובראשה הציב את האי הפיליפיני - פלאוואן, כיפה ביותר בתבל. כמה חודשים לאחר מכן, בינואר 2015, הגיע אלירן אל חי (27) לאחד מקצוותיו הנידחים והמרהיבים של האי המהולל, על מנת להקים בו את האטרקציה הישראלית הראשונה.

אלירן בחר בחופי אל-נידו (El-Nido) שבפינה הצפונית ביותר של פאלוואן, כמקום מושבו. דרך אגב, אל-נידו נבחר גם על-ידי אתר CNN כחוף הטוב ביותר בפיליפינים, וממש כאן צולמו סצינות הסיום הבלתי-נשכחות של סרט האקשן ההוליוודי "זהות גנובה", מסדרת ג'ייסון בורן. למי ששכח או לא ראה - להלן סצינת הסיום של שובר הקופות האמריקני, עם נופי אל-נידו ברקע.

אז מה מיוחד כל כך באל-נידו? ובכן, קודם כל מדובר בחוף מבודד ובתולי, שממוקם כ-240 ק"מ מהעיר המרכזית של האי פאלוואן, פורטו פרינססה. אל-נידו עדיין לא סיגל לעצמו את מאפייני החופים עמוסי התיירים דוגמת בורוקאיי (Boracay) או מקביליו בתאילנד. בדומה למתחריו, גם לאל-נידו חופים לבנים עם חול שמרגיש כמו אבקה לתינוקות ומים צלולים כמו מראה. אך מעבר לכל המרכיבים הבסיסיים הללו של חוף מקצוען ברמה עולמית, האלמנט הבולט ביותר שמבדיל את אל-נידו מכל מתחריו, אלו הנופים המהפנטים שלו. מדובר בתצורות גיאולוגיות מרהיבות של סלעי גיר, צוקים שעשויים משיש, לגונות כחלכלות ומסתוריות, מערות עתיקות ומפלי מים יפהיפיים, שהופכים אותו לאחד האיים המיוחדים בעולם.

לחובבי הצלילה יש באל-נידו המון מה לראות, עם למעלה מ-50 זנים שונים של אלמוגים, המושכים אליהם לווייתנים, דולפינים, פרות ים ואף צבי-ים נדירים. את אלה ויצורים ימיים רבים אחרים אפשר לראות מעת לעת בטיולי קיאקים שקופים שמפעיל כאן אלירן - הישראלי שחי בבאי היפה בעולם.

האפינס ביץ' באר הפיליפינים פלאוואן. צילום מסך
אין כמו לאכול חומוס טוב בנוף שכזה". אלירן אל חי/צילום מסך
קיאק שקוף הפיליפינים פלאוואן. אלירן אל חי, מערכת וואלה! NEWS
נבחר על-ידי CNN כחוף הטוב בפיליפינים. המים התכולים של אל-נידו/מערכת וואלה! NEWS, אלירן אל חי
קיאק שקוף הפיליפינים פלאוואן. אלירן אל חי, מערכת וואלה! NEWS
לראות מה שט מתחתיכם. שיט בקיאקים שקופים בפלאוואן/מערכת וואלה! NEWS, אלירן אל חי

אז איך מגיע ישראלי לגור בחוף נידח שכזה?

"כמו הרבה ישראלים, מצאתי את עצמי לאחר הצבא בתאילנד", מספר אלירן, שבארץ עבד כמלצר וברמן במסעדות שונות. בתאילנד החל את דרכו בעזרה לחבר בעסקי טיולים פרטיים בצפון תאילנד. משם עבר לבנגקוק ועסק במכירת מוצרי ים המלח, "עד שקיבלתי הצעה לעבור לפיליפינים", הוא מסביר. כאן התמקם אלירן בעיר הבירה מנילה והמשיך בתחום המכירות של הקוסמטיקה הישראלית, עד שבינואר 2015 החליט לנסות את מזלו באי היפה ביותר בעולם, פאלוואן.

על אחד החופים של אל נידו שכר אלירן בית קטן, שכר כמה עובדים מקומיים והקים מסעדה ים תיכונית העונה לשם "האפינס ביץ' באר" (Happiness Beach Bar), שמגישה סלטים טריים, חומוס ביתי, קציצות דגים מרוקאיות, שניצל, פלאפל, שקשוקה ואפילו פיתות עבודת יד. האוכל כולו מבושל על-ידי אלירן שגדל במטבח מרוקאי משובח, וחיש מהר הוא משך את לשונם של התיירים מכל העולם. תוך חודשים ספורים טיפסה המסעדה הישראלית למקום ה-5 והמכובד ברשימת המסעדות המומלצות ביותר של TripAdvisor באל-נידו.

בנוסף למטעמים הישראלים והייחודיים שהביא עמו לאי הטרופי, הקים אלירן אטרקציה תיירותית המושכת אליה מדי יום עשרות תיירים: טיולי קיאקים שקופים בין האיים. יש לו חמישה קיאקים שקופים כאלה, שדרכם יכולים התיירים להסתכל מטה בעת השיט ולצפות בנעשה מתחת לפני המים. אלירן מוציא קבוצות של עד 10 אנשים לטיולים בין האיים המרהיבים, ואף מציע טיולי לילה מוארים. יש לו גם חדר אחד להשכרה, הממוקם צמוד למסעדה ופונה לים.

עוד באותו נושא

החופשה הכי רחוקה שיש: הצימר של הישראלי בקצה העולם

לכתבה המלאה
האפינס ביץ' באר הפיליפינים פלאוואן. אלירן אל חי, מערכת וואלה! NEWS
האפינס ביץ' באר בזמן בנייתו/מערכת וואלה! NEWS, אלירן אל חי
האפינס ביץ' באר הפיליפינים פלאוואן. אלירן אל חי, מערכת וואלה! NEWS
וכך נראה הבר-מסעדה היום. "האפינס ביץ' באר" בפלאוואן/מערכת וואלה! NEWS, אלירן אל חי

מה התגובות של הישראלים המגיעים אליך?

"התגובות מדהימות. כולם מתלהבים, גם מהטעמים וגם מהעיצוב, וכמובן מהמקום שיושב על חוף מדהים ומבודד. לאכול חומוס טוב עם קפה טורקי ישראלי על רקע שקיעת השמש בים סין הדרומי, כולם מתמוגגים", מתאר אלירן. ואכן, תגובות וביקורות דומות אני שומע מישראלים רבים שכבר ביקרו באטרקציה של אלירן באל-נידו. אפילו הפיליפינים המקומיים ילידי האיים, שבכלל לא ידעו מה זה חומוס עד שאלירן הגיע אל האי, טועמים מהפלאפל ומיד אוהבים.

האם יש עוד ישראלים על האי?

"לפי הידוע לי רק עוד אחד בשם יוסי כהן", אומר אלירן. מסתבר שיוסי כהן בן ה-61 הגיע לפלאוואן ביחד עם אלירן, ובתחילה התחילו השניים כשותפים במסעדה של אלירן, אך לאחר מספר חודשים החליט יוסי לעזוב את אל-נידו, וכעת הוא מתגורר בעיר הגדולה של פלאוואן, פורטו-פרינססה, שם פתח מסעדה עם תפריט מקומי וים תיכוני.

לא קשה לנהל עסק באי נידח שכזה?

"בהחלט. חלק גדול מחומרי הגלם למסעדה אני נאלץ לייבא מהארץ, וחלק ממנילה", מספר לי אלירן. "זה בהחלט מייקר את עלות המוצר, אבל אין הרגשה טובה יותר מלאכול חומוס טוב בנוף שכזה", הוא מוסיף בחיוך. "וכמובן הביקורות ממלאות אותי באנרגיה להמשיך בכיוון זה".

גם החיים עצמם על אי נידח שכזה, שונים לחלוטין ממה שאלירן הכיר עד כה. "אין חשמל סדיר (5 עד 6 שעות ביום!), אין חיבור למים ולכן חפרתי באר בגינה, ובחודשים החמים חיים בצמצום וצורכים מים בצורה מבוקרת ביותר!", הוא מוסיף.

אז בשביל מה אתה כאן?

"היתרון הוא ההגשמה העצמית והלייף סטייל שמבחינתי אמיתי יותר. אחרי שנים שהתעסקתי במכירות, השקפת עולמי השתנתה והחלטתי לעשות את מה שאני אוהב, ולא בהכרח מה שמכניס. אפשר לומר שיש כאן פחות לחצים, אבל יותר עבודת כפיים, ובכיף", מספר אלירן.

קיאק שקוף הפיליפינים פלאוואן. אלירן אל חי, מערכת וואלה! NEWS
אחת מהקבוצות של אלירן בשיט בסירת ה"מגן-דוד" באי/מערכת וואלה! NEWS, אלירן אל חי
אלירן אל חי הפיליפינים פלאוואן. Laura Botella Herrán, מערכת וואלה! NEWS
"החלטתי לעשות את מה שאני אוהב". אלירן אל חי/מערכת וואלה! NEWS, Laura Botella Herrán

כמה עולה פלאפל על האי?

מה עם חברה? יש?

"אני יוצא מזה שנה עם שרלין, בחורה פיליפינית בת 23". אלירן הכיר את שרלין עוד במנילה, כשעבד עבור חברת הקוסמטיקה הישראלית. הוא שכנע אותה לעזוב את הכל בעיר הגדולה, ולעבור לגור על אי מבודד. כיום שרלין הפכה לחלק מרכזי ועוזרת לאלירן בניהול העסק.

אז כמה עולה פלאפל על האי היפה בעולם? "פלאפל בפיתה עולה אצלי כ-180 פזוס (כ-15 שקל לערך)", מספר אלירן. כל שאר המנות, שמגיעות כולן עם פיתה ביתית וסלט ישראלי, עולות בסביבות ה-25 שקל.

יש תוכניות להתרחב?

"המטרה היא קודם כל לחיות חיים מאושרים ולהריץ עסק שיעניק אושר לאורחיו, ובקשר לתוכניות להתרחב - הכל אפשרי, אבל צעד צעד...", מסכם אלירן.

seperator

הכותב הוא איש עסקים המתגורר במנילה ומנהל את אתר האינטרנט "ישראלי על האי", פורטל לישראלים המבקשים לדעת על הפיליפינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully