וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתרעננו: 3 מעיינות לשטוף בהם את האבק ואת השנה החולפת

11.9.2015 / 0:09

זה הזמן לעשות "אוברול" לקראת השנה החדשה: אחרי שלושה ימים גדושי חול, קבלו שלושה מעיינות נהדרים ברמת הגולן שיעזרו לכם לשטוף את האבק מהגוף, מהשנה שחלפה וגם מהנפש

צלמים זמניים מורשים

מכוני שטיפת מכוניות וסמרטוטי ספונג'ה הם המרוויחים הגדולים מגל האבק שכיסה את המציאות שלנו בימים האחרונים. אז אחרי שניקיתם את הבית (אם ניקיתם) וניקיתם את האוטו (אם ניקיתם) אין ברירה אלא גם לנקות את עצמכם. גם את הגוף וגם את הנפש.


עוד טיולי מים בוואלה! תיירות:
להירטב מבלי לשלם: 7 מסלולי מים למשפחה
זהירות, ממכר: טיול המים הכי כייפי לקיץ
עין מטע ועין תנור: טיול מעיינות סטייל "אבודים"


אז עזבו הכל וסעו, ממש עכשיו, צפונה, אל רמת הגולן - לכבוד טבילות היטהרות מיוחדת לראש השנה. וזיכרו: רק סחים ושוכני קניונים שואלים את השאלה המטופשת "מי נוסע לגולן וחוזר באותו יום?"

עין מוקש: בריכה פצצה

"הקטע בבריכה הזאת שהיא כמו זירת גלדיאטורים", אמרה בחורה צעירה לחברתה, בעודן עומדות במרומי בריכת עין מוקש. "כולם עומדים מסביב, למעלה, ומסתכלים על מי שבתוך במים".

אמרה - וצדקה. וזה רק אחד מסודות הקסם של עין מוקש - מקום שהיה די סודי עד לפני כמה שנים, וכיום הפך לפופולרי, במיוחד עבור תושבי האזור. אך הקסם הגדול מכולם הוא תהליך גילוי המקום: אתה צועד בשביל רחב, לצד שדה מוקשים מגודר ושרידי כפר צ'רקסי נטוש, מגיע למעגל אבנים מוזר, ורק כאשר אתה ניצב ממש לצדו, אתה מביט מטה ורואה את הבור העמוק, הרחב והמפתיע הזה, שמיים מזמינים מנצנצים בתחתיתו. זה המקום לפלוט "וואו!" לא חרישי.
שתי דרכים מובילות את המים: מדרגות אבן ספירליות וקפיצה מפחידה מגבוה. במה תבחרו? השאלה הזאת בהחלט מיותרת.

להגיע: מכביש 91 מגיעים דרך צומת בית המכס לצומת עין זיוון, פונים ימינה לכביש 98 ולאחר קצת יותר מקילומטר פוגשים בשלט "עין מוקש". מחנים וצועדים כמה דקות בשביל. במקום אינו מוצל. שימו לב: אין לחצות את הגדר בעלת שלטי האזהרה המתריעה על הימצאות שדה מוקשים סמוך. הישארו כל העת על השביל המסומן ואל תפוצצו שום דבר.

לא לוותר: ברגע שתעמדו על שפת הבור ותביטו מטה, תדעו בדיוק על מה לא לוותר.

לעשות רושם על החבר'ה: כאן תעשו את הרושם לא בדיבורים אלא במעשים. סלטה כפולה למשל. פלוס בורג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כולם עומדים מסביב ומסתכלים על מי שבמים. עין מוקש/מערכת וואלה!, צילום מסך

בריכת המשושים: כל מה שיורד חייב לעלות

אומרים שכל מה שעולה חייב לרדת. הטיול בבריכת המשושים ידגים לכם בדיוק את ההיפך - תחילתו בירידה גדולה, המשכו בטבילה משכרת, ורק אחרי שאתם סבורים שאין אושר גדול מזה - מסתבר שאת הדרך חזרה לרכב עושים בעלייה. קצרה אמנם, אבל די זדונית. מצד שני - בשביל מים טובים צריך לעבוד. בקטנה.

והמים כאן באמת טובים. קרים, מרעננים ונקווים אל בריכה גדולה ועמוקה (עד שבעה מטרים!) שאליה זורם מפל. המפל הזה ייתן רק למתמידים להתקרב אליו - כי למרות שהוא די גמד, הוא עקשן במיוחד. וכמובן, יש כאן גם את המשושים המפורסמים - תוצר של פעילות געשית קדומה, שבה לבה פרצה מעלה, התקררה ופיסלה את עצמה. כך או אחרת, לא תרצו לצאת מהמים. למעשה, גם אין סיבה טובה לעשות זאת.

להגיע: הכניסה לשמורת הטבע מכביש מס' 888, מצפון לחד-נס. שילוט יוביל אתכם בדרך עפר נוחה עד לחניון גדול. הדרך לבריכה אורכת כחצי שעה לכל כיוון. הכניסה בתשלום (22 שקלים למבוגר, 10 שקלים לילד). טלפון 04-6820238.

לא לוותר: גם אם אתם עייפים אחרי העלייה, שביל התצפיות הקצרצר יהיה יופי של קינוח.

לעשות רושם על החבר'ה: בבית הספר למדתם שלמשושה יש שש צלעות. נכון? לא נכון. בבריכת המשושים תגלו "משושים" בעלי חמש או שבע צלעות. מין התחכמות כזאת של הטבע.

בריכת המשושים ברמת הגולן. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
אין אושר גדול מזה. בריכת המשושים/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

עין אמפי: הצלילות מחייבת

צריך לפצפץ את אצבעותיהם של כתבי תיירות שעושים שימוש במילה "ציורי" או "קסום" יותר מפעם בחודש. עם זאת, המעיין הזה, העונה גם לשם עין איקליפטוס, הוא בהחלט ציור בלב הטבע. במיוחד אם תגיעו לכאן בשעות בין ערביים, כאשר השמש צובעת את העולם בכתום רך.

בריכת המים הזו, התחומה בסלעי בזלת, נראית רדודה למדי, אבל היא מגיעה לעומק של כ-1.5 מטר - בדיוק המקום הנכון לילדים שיודעים לשחות ברמה בסיסית מינוס. אבל הדבר הכי מפתיע כאן הוא צלילותם של המים. וצלילות היא בדיוק מה שאתם צריכים אחרי האובך המטורף ששקע עלינו בימים האחרונים.

להגיע: מצומת בית המכס העליון יורדים דרומה בכביש 888. כ-1.2 ק"מ מאוחר יותר, פונים בזהירות שמאלה, אל כביש נושן בעל סימון אדום. הכביש משובש פה ושם, אז נהגו לאט ובזהירות. פונים שמאלה (מזרחה) בפנייה השנייה, מתעקלים על השביל מעט ימינה, ומחנים ליד שער בקר למרגלות גבעה שעליה מקבץ איקליפטוסים (הגבעה נמצאת משמאלכם). מכאן מטפסים ברגל שתי דקות ומגיעים.

לא לוותר: אל תשכחו את פק"ל הקפה ושאר נשנושים, כי זה לא מקום שבאים, טובלים וחוזרים, אלא מרחב שדורש השתקעות למשך שעה ארוכה. הכי ארוכה שיש.

לעשות רושם על החבר'ה: עזבו אתכם עכשיו מהחבר'ה. פשוט כנסו למים הצלולים ושכחו מהעולם.

מעיין עין אמפי עין איקליפטוס ברמת הגולן. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
ציור בלב הטבע. עין אמפי/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully