וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתכוננו להפתעות: מה מחכה לנו בתיירות בשנה הבאה בישראל?

15.9.2015 / 0:14

בשנה שבה נוחתות בארץ עוד ועוד חברות לואו-קוסט ושכולם רוצים לדפוק קופה עם Airbnb, יצאנו לבדוק מה חדש, מחודש ומתחדש בכל הנוגע לתיירות בארץ. ממלונות בוטיק שלא שמעתם עליהם ועד שבילי אופניים שרק נחנכו - קבלו את הטרנדים החדשים לחופשה הבאה שלכם

ריינאייר תטוס לארץ, יולי 2015/צילום: זיו ריינשטיין

בשנה שבה התיירות השיתופית הולכת ומתעצמת, שבה נוחתות בארץ עוד ועוד חברות לואו-קוסט, שלסבלט דירה זה כמו לפצח גרעינים, שכולם רוצים לדפוק קופה עם Airbnb, שקמפינג הפך למילה נרדפת לפינוק (כן, תתפלאו), שללון בגאסט האוס או אכסנייה זה הבון-טון החדש, שהתחלנו לראות יותר ויותר קראוונים נעים בדרכים, שלטייל בחברותא זה טרנד לוהט ולהתלונן על מחירי הצימרים והמלונות הוא הספורט הלאומי - יצאנו לבדוק מי ומה חדש, מחודש ומתחדש בשנת התיירות הבאה עלינו לטובה. כך או כך, ואיך שתבחרו, הכי חשוב שתצאו לתור את הארץ.

בשנה הבאה
אז מה צפוי לנו בשנת התיירות הבאה עלינו לטובה? פתיחתם של לא מעט מלונות חדשים, בעיקר בנגזרת היוקרה; חבורה של אמיצים שפותחים גאסט האוס בלב עבודת הרכבת הקלה (ואנחנו נגיע בהמונינו כדי לתמוך בהם על התעוזה); מינוף התיירות החקלאית החווייתית (כאלטרנטיבה לחקלאות הקורסת); תיירות תעשייתית שתצא לדרכה לראשונה בתחילת החודש; טיולי קונספט; טיולים מגזריים (ואנחנו מתכוונים לטרנד של טיולי נשים וטיולי גברים ולאו דווקא ממניעים דתיים); מתקפת שווקים חדשים שהופכים לתפוח אדמה תיירותי לוהט; השקת מסלולי אופניים חדשים ורכבת העמק שצפויה לשוב ולדהור על הפסים בסוף השנה.

ריינאייר. ShutterStock
מבול של חברות לואוקוסט יגיעו לארץ בחורף. ריינאייר/ShutterStock

אורח נטה ללון

רבות דובר על המחסור בחדרי אירוח במלונות ברחבי הארץ, ולפני כחמש שנים מספרם נעמד ב-19 אלף חדרים חסרים. מאז הפער צומצם ולפי הנתונים של חברת אתרים, חברה ממשלתית עירונית העוסקת בפיתוח אתרי תיירות בתל-אביב יפו, נפתחו מאז 4,000 חדרים חדשים, כך ש"נותרו" להם לבנות עוד 15 אלף חדרים. גם עיריית תל אביב התגייסה לצמצום הפער, הפשילה שרוולים, נתנה תמריצים ובשנתיים האחרונות נפתחו בה ובסביבתה 1,300 חדרים בהם במלונות רויאל ביץ' של רשת ישרוטל, מרקט האוס ביפו ומלון ים ברחוב יורדי הסירה, השייכים לרשת אטלס, מלון נורמן היוקרתי, אמבסי, לילי אנד בלום, בראון ביץ', שינקין, ארקדיה טאואר ומרגוזה, וכן ריץ קרלטון, הרודס ובנג'מין בהרצליה ואינדיגו ברמת גן.

עוד 2,600 חדרים נמצאים בשלבי בנייה ובהם המלונות רוטשילד 22 ורוטשילד 66, מלון קמפינסקי, המלון בבניין הקישלה (משטרת יפו לשעבר) של האחים נקש, מלון W ביפו העתיקה, בית אמות של רשת פתאל במגדל עזריאלי בשרונה ועוד שלושה פרוייקטים בחוף בת ים.

לאחרונה יצאה חברת אתרים ב"קול קורא" להקמת מיזם תיירותי חדש, שבמסגרתו תקצה נכס אסטרטגי בשטח 2,000 מ"ר, בנמל תל אביב, להקמת מיזם מלונאות אלטרנטיבית בדומה למיזמים קיימים בערי התיירות המרכזיות בעולם. מטרת המיזם לספק פתרונות לינה בשטחים המשותפים שיתאימו לכולם, ולדברי עו"ד דן מנשה, מנהל יריד המזרח וצפון הנמל, "במתחם הבילויים יוקם מרכז לינה חדשני ומתקדם שישלים את חווית התרבות והפנאי ויעודד תיירות פנים וחוץ. הצפי לפתיחה - קיץ 2016.

עוד טרנד מלונאי הוא הקמת מלונות בתוך מתחמי עסקים, שתופס תאוצה גם מחוץ לגבולות תל אביב. אחד מהפרויקטים שייך לרשת Olive in, שפתחה בקיץ מלון בקניון ארנה בנהריה. המלון מתפרש על שתי קומות וכולל 24 חדרים, ספא, חדר משחקים, חדר ישיבות וטרקלין עסקים. עוד בנהריה - סיום השיפוצים במלון שטרקמן ארנה, שהחל את דרכו כפנסיון משפחתי שהפך למלון בוטיק מקסים עם 30 סוויטות וחדרים יפים, שעברו שימור בהשראת הייקים שהקימו את העיר והמלון.

עוד באותו נושא

49 ליש"ט ואתם בלונדון: מונרך איירליינס תטוס לישראל

לכתבה המלאה
מלון שטרקמן בנהריה. צילום:  אורנה שטרקמן, מערכת וואלה! NEWS
השיפוצים הסתיימו. מלון שטרקמן בנהריה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אורנה שטרקמן

מלונות חדשים מירושלים ועד חדרה

גם רשת ישרוטל מקימה מלון חדש, הפעם בירושלים, ברחוב עמק רפאים במושבה הגרמנית. מדובר במלון 5 כוכבים פלוס, המשתרע על כ-5.6 דונמים ונמצא בשלבי בנייה מתקדמים. עלות הקמת המלון מוערכת בכ-450 מיליון שקלים. למלון שני מבנים היסטוריים מתקופת הטמפלרים שעוברים שיפוץ, שחזור ושימור קפדניים, לצד בניין חדש שנבנה בהשראת הארכיטקטורה והעיצוב הטמפלרי המסורתי. במלון מתוכננים 250 חדרים, ספא עם בריכה מחוממת, בריכת שחייה על הגג, מסעדות, חדר כושר, מרכז עסקים, חדרי ישיבות ואולם כנסים מפואר.

ואם בירושלים עסקינן, גם באזור היפה של ליפתא אמור לקום פרויקט מלונאות ומסחר ועבודות הפיתוח והבנייה, השנויים במחלוקת, כבר החלו. בנוסף, החודש הוכרזו הזוכים במכרז לבניית 580 חדרי מלון במתחם הרכס בעיר, מול טיילת ארמון הנציב, שיבנו במקום שני מתחמי מלונאות ומסחר.

חדרה ותל אביב
על חוף הים של חדרה מוקם המלון הראשון בעיר בגובה של 22 קומות, שיכלול 180 סוויטות. עלות ההקמה 140 מיליון שקלים ואת המלון תנהל רשת רמדה. הפתיחה בסוף 2015. מלון ים, בכניסה לנמל התיירותי של תל אביב, נפתח לפני כחודשיים. במלון הבוטיק, השייך לרשת אטלס, 43 חדרים שעוצבו בהשראת החופים, החופש והחיים בעיר. ועוד בענייני אטלס - במהלך השנה הרשת תפתח את מלון בצלאל בירושלים ואת "רוטשילד 65" בתל אביב - מלון הדגל הכולל 75 חדרים.

חולון
גם חולון לא שוקט על שמריה, ובחודש שעבר השיקה את "לה פארק" - מתחם בילוי ופנאי מיוחד בקצה של פארק פרס המתפרש על פני 6,200 מ"ר. במרכז הפארק בריכה גדולה באורך 100 שלמרות הפיתוי, אינה מיועדת לשחייה אלא לשיט בסירות פדלים בלבד. במרכז הבריכה מזרקה ובסופה מפל גדול, שניתן להלך תחתיו, שבערב נותן מופע של מזרקות ותאורה מתחלפת.

המתחם נמצא עדיין בחיתוליו וכרגע יש אצטדיון כדורסל, אמפי למופעים, ירידים והפעלות, שדרת מזון מהיר, מרחבי שעשועים, גן מוזיקלי ומסעדת איטלקית בשם "סילו" שנפתחה מעל הבריכה ובמרפסת שלה הקדישו פינת משחקים מיוחדת לילדים, ממש מעל המפל הצבעוני. במהלך החודש יפתחו גם פעלטון לקטנטנים, משחקיית וידאו וסימולטורים לגדולים ובר עם הופעות.

ראשון לציון
האגם של ראשון כבר כאן כמה שנים, רק שלאחרונה עבר מקצה ניקיון ושיפוצים שהכשירו אותו להיות אגם נופש בלב פארק טבע וחלק מפארק אגמים גדול, שחלקו עדיין מוסתר ונסתר. על הגדה הכשירו טיילת עץ יפה, מעל המים הציבו גשר צף עם פרגולה בסגנון תאילנדי ואו-טו-טו יגיעו גם סירות הפדלים והגונדולות ישייטו לצד הברווזים. ה"יס פלאנט", המסעדות שעל גדותיו, הסופרלנד ואמפיפארק LIVEPARK מבית זאפה כבר כאן, אבל משמאל הולכת ונשלמת קריית בידור. הסנונית הראשונה היא LAGO - מתחם אירועים וקונגרסים חדשני השייך למשפחת אלה, שהם גם הבעלים של מלון כרמים בקרית ענבים. מדובר באחר מהמתחמים החדשניים והיוקרתיים בארץ שנפתח החודש והוא עתיר טכנולוגיות וקירות וידאו ענקיים, שמתחלפים בהתאם לאווירה, למוזיקה ולמצב הרוח. בחוץ עיצבו גן יפהפה שמנהל דיאלוג עם האגם, הנוף והסביבה.

עוד בארסנל החדשני שעל הגדה, הפלייבוקס - מנהרת הרוח הראשונה בארץ שתיפתח בנובמבר. המנהרה מדמה את חוויית הצניחה החופשית ומאפשרת למרחפים (מגיל 3) לחוש את חוויית תעופת הגוף האנושי.

הדמיה של הבריכה במלון קולוני (שם זמני) בירושלים. צילום:  סטודיו 84, עיבוד תמונה
הדמיה של הבריכה במלון קולוני/עיבוד תמונה, צילום: סטודיו 84
אריאלה אפללו. לה פארק חולון,
מתחם בילוי ופנאי מיוחד. לה פארק, חולון/לה פארק חולון

ומה קורה בנגב?

הנגב פורח ואם "הזקן" היה בחיים בוודאי היה שמייח לראות את ההתחדשות באזור.

באר שבע
נראה שבאר שבע ממשיכה למנף את עצמה ללא הפסקה. רק השיקה את מתחם תחנת הרכבת הטורקית, את הסקייט-פארק האתגרי ואת האמפיפארק הענק (עם מיצג האורות) בפארק נחל באר שבע, וכבר בשבוע שעבר החלו העבודות של חפירת האגם שישתרע על 90 דונם (השני בגדולו בארץ לאחר הכנרת) בלב הפארק, שמתוכו תזנק מזרקה בגובה 40 מטר.

עוד פרויקט שהסתיים בימים אלה הוא חידוש גן אלנבי ההיסטורי, מראשוני הגנים הציבוריים בארץ שהקימו העות'מאנים ב-1902. במהלך השנה צפויה להיפתח ברחוב קק"ל שדרת אוכל אותנטית, שתושק על ציר המוזיאונים והמבנים ההיסטוריים בעיר העתיקה, וכן מלון בוטיק שמוקם בתוך מכון מפעל המים לשעבר ברח' החלוץ. במלון יהיו 50 חדרים, ספא, מסעדת שף וגנים פנימיים.

חוויה במדבר, קיבוץ צאלים - קמפינג מפנק עם לינת שטח, סוכות לינה, מטבח מאובזר, פינות למדורה, מקלחות, בריכת שחייה חצי אולימפית, בריכת פעוטות וחמאם מפנק.

חניון יעקב הררי - ממוקם בלב יער הבשור, על גדתו המערבית של נחל בשור ויש בו שולחנות פיקניק וברזיות. מדובר ביער עצי אשל ותיקים שנטעו בשנות ה-60 ולאחרונה הוא התחדש בעצי שיזף מצוי, עצי בוסתן, מיני איקליפטוסים ובמצפור שי דיין - יער המילואים הנשא לגובה 90 מטרים וחולש על הנוף והאזור.

פיינטבול, מתחם 39, מושב שדה צבי - מתחם יפה ומגוון המציע משחק פיינטבול חווייתי והרפתקני. מתחם לחימה המשתרע על 3 דונם ובו תעלות ושוכות, גבעות חול ומקומות מסתור שמוסיפים אתגר למשחק. עוד במקום: קליעה למטרה בצבע לגילאי 10-3 ומנגל גדול ושולחנות.

שביל טל, בכניסה לקיבוץ בארי - מסלול אופניים חדש במרחב יער בארי לזכרו של סרן טל נחמן שנהרג בסמוך לקיבוץ. השביל מעגלי, בדרגת קושי בינונית, נח לרכיבה ועובר בסמוך לאתרים היסטוריים, מחסני תחמושת ממלחמת העולם השנייה, נקודת תצפית, אתר בארי הישנה וחניון קק"ל לעצירה ומנוחה.

חוויה במדבר קיבוץ צאלים. צילום:  טליה בן הרוש, מערכת וואלה! NEWS
קמפינג מפנק עם לינת שטח. חוויה במדבר בקיבוץ צאלים/מערכת וואלה! NEWS, צילום: טליה בן הרוש

שיק ושוק

שווקים, כבר הצהרנו לא אחת, הם הטרנד הכי אופנתי ולוהט בתחום הקולינריה והתיירות. רק בחודש שעבר השיקו את שוק היוקרה שרונה מרקט, ועד שתסיימו לקלף את הבטטה כבר יפתחו עוד שלושה בתל אביב. האחד במגדל באלנבי פינת רוטשילד, השני במחוז ההייטק של רמת החי"ל, ברחוב ולנברג פינת הנחושת, והשלישי בנמל יפו שיקום לתחייה לאחר שהקודם נפח נשמתו בחודש מרץ האחרון.

נוסף לאלה, יש גם את השוק הפליאוליתי הראשון בעולם, שמתקיים בכל שישי בשכונת הדר יוסף (60 יצרני בוטיק שמציעים חגיגת בשרים, גבינות, יינות, בירות, פירות אקזוטיים וירקות בלאדי). וזה רק, כאמור, בתל אביב. בשאר הארץ השווקים הם יותר ותיקים ו"עממיים", אבל די אם נציין את התעוררותו המחודשת של שוק השבת בתרשיחא, הבזאר הטורקי בעכו וסיום השיפוצים בשוק הבדואי בבאר שבע.

ביולי נחנך בבית שאן "פארק האיקליפטוס" בשיתוף העירייה וקק"ל ובהשקעה של 24 מיליון שקלים. הפארק משתרע על 100 דונם של מדשאות, פינות נוי וצל, גני משחקים ומים, מתקני משחקים, שבילי הליכה ואופניים ומתחם להופעות.גולת הכותרת של הגן היא מזרקה בקוטר 23 מטרים שמשלבת מופע מים, צלילים וצבעים.

ביולי גם השקת סינגל חדיד, הסינגל השלישי ביער שהוא שביל אופניים מעגלי באורך של כ-12 ק"מ ובדרגת קושי בינונית. השביל עובר בחלקו הצפוני של יער בן שמן, בין שרידים ארכיאולוגים, מתקנים חקלאיים, עצי יער ובוסתן.

פארק האקליפטוס בית שאן. צילום:  קק"ל, מערכת וואלה! NEWS
השקעה של 24 מיליון שקלים. פארק האקליפטוס, בית שאן/מערכת וואלה! NEWS, צילום: קק"ל
טיול אופניים סינגל חדיד. צילום:  קק"ל, מערכת וואלה! NEWS
חידושים גם למדוושים. טיול אופניים בסינגל חדיד/מערכת וואלה! NEWS, צילום: קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully