וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מצא: זה אתר התיירות האהוב על הישראלים

27.4.2015 / 12:00

סקר מיוחד לרגל כנס תיירות בכנרת מצא שהישראלים הכי אוהבים את העיר העתיקה בירושלים, ובדק גם מהו האזור הכי מועדף לטיול? (רמז: בצפון) איפה אנחנו מעדיפים לישון (בצימר, מלון או קמפינג)? ומאיזו עיר יוצאים הכי הרבה לטיולים? (חפשו בשרון)

נושא: חומת העיר העתיקה בירושלים נצבעה בורוד במסגרת חודש המודעות לסרטן השד, מאי 2012. עומר מירון
הישראלים אוהבים את הבירה שלנו. העיר העתיקה בירושלים/עומר מירון

סקר גדול שנערך בישראל לקראת כנס התיירות ה-7 של המכללה האקדמית כנרת שייערך מחר, בדק את הרגלי החופשות והטיולים של הציבור הישראלי, ומצא שאתר התיירות האהוב על הישראלים הוא העיר העתיקה בירושלים.

הסקר נערך על ידי חברת TNS בקרב 500 משיבים דוברי עברית בגילאי 65-18 במתודה של סקר אומניבוס.


עוד בוואלה! תיירות:
בדקנו: עם מי הכי זול לטוס לארה"ב בתקופה הקרובה?
ככה ייראו מטוסי העתיד. ספויילר: הולך להיות ממש צפוף
דיילות התפשטו בקוקפיט, הטייסים שיתפו פעולה


העיר העתיקה בירושלים זכתה לאחוזי בחירה גבוהים (כ-38%), אחריה בפער קטן שמורת הבניאס בצפון (36%) ובהמשך נמל תל אביב (24.3%), שמורת עין גדי (23.5%) ויפו העתיקה (21.2%). עתיקות קיסריה (11%) וגן החיות התנ"כי (12%) היו שני האתרים הכי פחות פופולריים בקרב המשיבים, שהתבקשו לדרג את שלושת האתרים האהובים עליהם.

עוד עולה כי, הפופולריות של אתר החרמון עולה משמעותית בגילאים הצעירים (24% בקרב גילאי 29-18) ויורדת דרמטית עם התבגרות המשיבים (כ-18% בקרב משיבים בגילאי 49-30וכ-6% בלבד במשיבים בגילאי 65-50).

כשנשאלו הנסקרים באיזה אזור הם הכי אוהבים לטייל, הראו הישראלים העדפה גורפת לחלקים הצפוניים בארץ. המשיבים התבקשו לדרג את שלושת האזורים האהובים עליהם בישראל ובחרו במקום הראשון באזור הגולן (כ-40%), אזור הגליל (כ-36%) ואזור טבריה והכנרת (כ-28%). כ-28% בחרו גם באזור אילת וחופי הים האדום. אחריהם דורגו אזור ים המלח (22%), הרי ירושלים (כ-17%). אזור תל אביב נבחר בין האזורים הפחות פופולריים לטיולים וחופשות עם כ-9% בלבד.

שקיעה בהר שיפון ברמת הגולן, אוקטובר 2014. מיכאל שמידט, תמונות גולשים
הישראלים הכי אוהבים את האזור הזה בארץ. רמת הגולן/תמונות גולשים, מיכאל שמידט

ככל שמתבגרים יש יותר זמן פנוי לטייל

שאלה אחרת בדקה את הרגלי החופשה שלנו. מתברר, ש-55% מהישראלים מטיילים או יוצאים לחופשה בישראל לפחות פעם בשנה. כ-28% סיפרו כי הם יוצאים לחופשה או טיול בישראל פעם בשנה, כ-27% סיפרו שהם מטיילים או חופשים בישראל בתדירות של פעם בחצי שנה, כ-22% דיווחו על לפחות פעם בחודשיים או שלושה. 7% בלבד דיווחו כי הם לא מטיילים, או יוצאים לחופשות בישראל כלל.

תושבי אזור השרון יוצאים לחופשות בישראל בתדירות הגבוהה ביותר וכ-12% מתוכם מעידים כי הם מטיילים פעם בשבוע-שבועיים - כמעט פי 3 מהממוצע הארצי העומד על 4.7% ופי 12 מתושבי ירושלים, שרק 1.6% מביניהם מעיד על תדירות כזו ושמרביתם (כ-70%) מטיילים בישראל פעם בחצי שנה או שנה.

ואיפה מעדיפים הישראלים לישון בחופשה? למעלה מ-56% מהישראלים יעדיפו לינה בבית מלון כשהם יוצאים לטיול או לחופשה בישראל והאחוזים עולים עם הגיל - בגילאי 49-30 - כ-59% יבחרו בבית מלון ואילו בגילאי 65-50 כ-66% יעדיפו מלון. לעומת זאת, 16% מהישראלים יבחרו בצימר וכ-12% יבחרו בקמפינג. בקרב צעירים בגילאי 29-18 הביקוש ללינה בשטח גבוה פי שניים, וכ-24% מעידים שיבחרו בקמפינג. מגמה דומה ניתן לראות בקרב המטיילים "הכבדים", אלו שהעידו על עצמם שמטיילים יותר מפעם בשלושה חודשים - 21.5% העידו כי יעדיפו קמפינג לעומת כ-7% בלבד בקרב המטיילים "הקלים".

ככל שמתבגרים יש יותר זמן פנוי לטייל - על אף ההעדפה הגורפת ללינה בבתי מלון, כ-45% מהישראלים מדווחים כי הגורם המשפיע ביותר שמונע מהם לטייל בישראל הוא המחירים הגבוהים של הלינה בישראל. בקרב הצעירים הגורם המונע המשמעותי ביותר הוא העדר זמן פנוי (כ-43%), והשפעתו פוחתת באופן ניכר עם הגיל - 30% בלבד בגילאי 30-49 וכ-18% בגילאי 50-65.

על אף הדיון הציבורי הער בנושא בתקופה האחרונה, רק 10% מהמטיילים מעידים כי היעדר תחבורה ציבורית בשבת מונעת מהם לטייל בישראל. מחירי הכניסה לאתרים וכן הפקקים והנסיעות הארוכות (כ-22% לכל אחד) מהווים אף הם גורם מונע משמעותי.

ד"ר דלית גסול, מהמחלקה לניהול תיירות ומלונאות במכללה ויו"ר הכנס: "יוקר המחייה בישראל בא לידי ביטוי באופן מובהק גם בתוצאות הסקר. בעוד שעולה כי הישראלים אוהבים מטיילים בארץ בתדירות גבוהה, אנו רואים כי מחירי הלינה ומחירי הכניסה לאתרים ואטרקציות מהווים חסם ומנגד רואים עלייה משמעותית בעליית הביקוש לאתרי קמפינג, המהווים פתרון חסכוני עבור התיירים הישראלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully