וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוושים וממחזרים: מסע אופניים ירוק בלב הדיונות

מערכת וואלה בשיתוף איגודן

29.3.2015 / 9:06

מזג אוויר אביבי, מרוץ אופניים עממי ומקצועי ומסר סביבתי - זה מה שמחכה לכם בחול המועד הקרוב במרכז המבקרים איגודן, השוכן בלב מכון טיהור המים הגדול ביותר במזרח התיכון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצלחה מסחררת. מרוץ האופניים במרכז המבקרים איגודן, פסח 2014/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש מעט מאוד דברים שאנחנו עושים בחיי היומיום שלנו, שמועילים לסביבה. מלבד אולי רכיבה על אופניים – כלי התחבורה הכי ירוק והכי בריא שיש. השנה, בחול המועד פסח, נפגשים האופניים הירוקים עם מכון טיהור השפכים של גוש דן, שאחראי על טיהור כל השפכים במרכז הארץ. זו השנה השנייה שמרכז המבקרים איגודן, השוכן בלב המכון בראשון לציון, יארח מרוצי אופניים מקצועיים ועממיים לכל המשפחה ומופע של מיטב רוכבי האקסטרים בארץ.

"כבר בשנה שעברה ראינו איזה פוטנציאל גדול של תחרות יש לאירוע הזה", מסביר דורון אמיץ, מיוזמי ומקימי מרוצי האופניים. "מדובר במרוץ אופניים שנערך במרכז, במקום מאוד יפה ונקי ממכוניות". לדברי אמיץ, מעבר לרעיון הסביבתי מדובר בשיתוף הפעולה מושלם מפני שסביב מרכז המבקרים איגודן יש מרחב ענק של כ-2,000 דונם, ומצויים בו קילומטרים ארוכים של כבישי אספלט באיכות מעולה וכבישים מישוריים לגמרי, שטובים גם למשפחות וגם כמסלולי רכיבה מקצועיים. ברקע של כל זה יש נוף מושלם ובתולי של דיונות חול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נוף מרהיב. מרוץ האופניים בשנה שעברה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מטרת מרוצי האופניים היא לקדם את תרבות הרכיבה על אופניים ככלי לשמירה על הבריאות והכושר, וכדרך ליצירת סביבה בריאה וירוקה יותר לכולנו. הקשר בין הרכיבה למקום המארח לדברי אמיץ, הוא בחיבור לאורח חיים ירוק ובריא. "מאחר שספורט הרכיבה מתבסס על ערכים של קיימות, ניצול של אנרגיה טבעית ירוקה, בריאות ואיכות חיים, הוא מתחבר לערכים של מרכז מחזור המים באיגודן - הגנה על הנחלים, הים, מי התהום, הפיכת מי שפכים למי קולחין ברמה גבוהה ועוד".

בנוסף למרוצי האופניים יתקיימו במקום במהלך החג סיורים שיעסקו בעולם מחזור המים. הסיורים ייקחו את המבקרים למסע בעקבות תהליך טיהור המים במכון - עד להפיכתם למי השקיה נקיים. כמו כן, יוכלו המבקרים במרכז לחזות במופע של הקרקס הירוק, שמשלב להטוטנות וליצנות עם מסרים סביבתיים.

מרוץ האופניים ייערך בחול המועד פסח, בתאריך 8.4.15 במרכז המבקרים של איגודן בשפד"ן - שד' מרילנד, ראשון לציון (ליד הסופרלנד). המרוץ יצולם בווידאו מאופנוע ומרחפן, והצילומים ישודרו בשידור חי באינטרנט ויוקרנו על גבי מסכי ענק באזורי קו הזינוק והסיום לטובת קהל הצופים וכן סמוך למרכז המבקרים – לטובת שאר המשתתפים בפעילויות הפסח השונות במרכז.


מקצים:
בין השעות 8:00-11:00 יתקיימו מקצים תחרותיים למרחקים של 4 עד 72 ק"מ בהתאם למקצה. ההרשמה לרוכבים תחרותיים בעלי בדיקת מאמץ וביטוח.
החל מהשעה 11 בבוקר, יתקיים מקצה עממי ומשפחתי למרחק של 4 ו-8 ק"מ. המסלול פתוח ומותאם לכל המשפחה, וכולל כניסה למרכז המבקרים. למקצה העממי בלבד, ניתן להשכיר אופניים בהזמנה ותשלום מראש בלבד באתר "זינוק".

עלויות:
הרשמה מוקדמת עד 1.4: 30 שקלים למקצה העממי, 90 שקלים למקצים התחרותיים.
הרשמה רגילה עד 5.4: 40 שקלים למקצה העממי, 110 שקלים למקצים התחרותיים.
הרשמה ביום האירוע: 45 שקלים למשתתף במקצה העממי, 130 שקלים לתחרותי (רק לחברי איגוד).
חולצות דרייפיט של האירוע יינתנו במתנה לנרשמים בהרשמה מוקדמת עד לתאריך 1.4 בלבד. מספר המקומות מוגבל, והשתתפות מותנית בהרשמה מראש.

כל הפרטים והרשמה לאירוע ולתחרות באתר זינוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully