וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת הישראלים: כך המלון ייאתר מגבות שגנבתם

חושקים במגבת הלבנה או בחלוק המפנק במלון? חשבו שוב: מתקן זעיר בגודל סוכריית M&M ייאפשר למלונות לאתר מגבות, מצעים וחלוקי אמבט, שאיכשהו בטעות מצאו את דרכם למזוודה שלכם. לברזים עדיין לא נמצא פיתרון

מגבת חדר מלון. ShutterStock
אם "ארזתם בטעות" מגבות מהמלון, יש מצב שאתם במעקב/ShutterStock

לא פעם אתם מגיעים למלון, ועל המיטה מונחות מגבות טובות ומפנקות, חלוקים לבנים גדולים ונעלי בד לבנים ונעימים. יש אורחים שחושבים שהמלון "מספק אותם במתנה" והם נעלמים בדרך כזו או אחרת, אבל כולנו הרי יודעים שאסור לקחת אותם איתכם הביתה. לפי אתר הטלגרף הבריטי, מגבות של מלונות הן בין החפצים שנגנבים הכי הרבה בבתי מלון.


עוד על מלונות בוואלה! תיירות:
הסודות המלוכלכים של חדרניות בבתי מלון
המלון שבו כולם רואים מה אתם עושים בשירותים
ללא סלולר, סיגריות או ילדים: חופשה אחרת באילת


אבל עכשיו יוכלו בתי המלון לאתר את האורחים-הגנבים, שיחליטו להכניס למזוודה שלהם גם מגבת או שתיים לפני הצ'ק-אין, לאחר שמתקן איתור זעיר בגודל של סוכריית M&M הוכנס למצעים, מגבות וחלוקים באלפי בתי מלון בבריטניה (וגם בארה"ב) ומאפשרים להם לעקוב אחר מיקומם בכל מקום.

חברת Linen Technology Tracking שבסיסה במיאמי, ארה"ב, תכננה צ'יפ שמשדר גלי רדיו עם מיקום החפצים, שבתחילה היה אמור לעקוב אחר המסע שעושים המצעים והמגבות מהמלון אל המכבסה (שלפעמים לא היתה במלון עצמו) ודרכם חזרה למלון. אולם המתקן גם הוכיח את יעילותו בכל הנוגע לשמירה על חפצים וסחורות אחרות במלון, שאורחים "לקחו בטעות" עמם כשעזבו את המלון.

"יש מלון אחד שמשתמש במתקן האיתור כדי לעקוב אחר מגבות שאנשים לוקחים איתם למעלית", אומר וויליאם סרבין, סגן נשיא החברה. לדבריו, בכל פעם שמישהו נכנס עם מגבת למעלית, שירות החדרים מקבל צפצוף.

חדרנית חדר מלון. ShutterStock
כבר נמאס להן שגונבים מגבות. חדרניות במלון/ShutterStock

הצ'יפ שורד כ-300 כביסות לפני שהוא מפסיק לפעול

הרעיון ליצירת הצ'יפ עלה במוחו כאשר נסע בכבישי אגרה בפלורידה, שם חיישנים מוודאים שכל רכב שילם על נסיעה בכביש והכל מתנהל באופן אוטומטי ומסודר. הוא ביקש להעביר את היעילות הזו גם לתחום המלונאות. לאחר ניסוי ותהיה, הוא הצליח לייצר צ'יפ ששורד כ-300 כביסות לפני שהוא מפסיק לפעול.

עוד מוסיף סרבין, כי מלון שמשתמש במתקן האיתור שלו, יודע בדיוק כמה מגבות נגנבות ממנו, למרות שלא כולם גובים כסף עבור אותה גניבה. הבלייה הממוצעת של מגבות, מצעים וחלוקים במלון בחודש אחד נעה בין 10 ל-20 אחוזים, כששני אחוזים מתוכם מקורם בגניבה, להערכתו.

אז כיצד עובד המתקן? ובכן בכל סדין, או מגבת, למשל, שבהם נמצא הצ'יפ יש אות שמשודר לאנטנה שנמצאת בכניסה או ביציאה של המלון. ברגע שמישהו עוזב את המלון עם חפץ שאסור לו לקחת, המתקן משדר את האות. עם זאת, המתקן לא מספק למלונאים את המיקום המדויק או הקורדינטות של הפריט שנגנב, כך שגנבי המלונות יכולים לנשום לרווחה.

מעבר למעקב אחר האורחים הסוררים, המתקן מאפשר למלונאים לדעת את כמויות המצעים והמגבות שקיימות ולנהל את צבר ההזמנות הדרוש. אגב, הצ'יפ אינו מתאים עבור ברזים באמבטיה, אבל הנה, זרקנו למפתחים רעיון למוצר הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully