וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפורים שלהם: מדריך לעונת הקרנבלים בעולם

26.1.2015 / 5:56

ממש לפני שנוחת עלינו פורים, בעולם מציינים את חג התחפושות שלהם. לכבוד תרועת הפסטיבלים, קבלו את רשימת הקרנבלים (כולל כמה יעלה לכם להגיע לשם) הכי שמחים וצבעוניים, שבהם מככבים תחפושות, בובות, נשפים והופעות

קרנבל המסכות בוונציה. רויטרס
לא רק אנחנו מתחפשים. קרנבל המסכות בוונציה/רויטרס

דקותיים לפני שנכנס אדר ואנחנו מרבין בשמחת העדלאידע בראש חוצות, מקדימות אותנו אומות העולם ומציינות במהלך פברואר את ה'פורים' שלהם בהרבה רעש, פאר ושלל קרנבלים ססגוניים.


עוד טיולים מיוחדים בעולם:
חופשה עם סוודר: היעדים החמים של החורף הקרוב
ללא ישראלים: חופשה במקומות שלא הכרתם בעולם
מסע אל יהודי פורטוגל שחיו 400 שנה בתחפושת


אז אם אין לנו רגע דל, כי יש עוד סקנדל (ובחירות), הרי שאנחנו מן הסתם מעדיפים את הפסטיבל, או ברוח אירועי פברואר העולמיים, את הקרנבל. לכבוד תרועת הפסטיבלים ברחבי העולם, קבלו את רשימת הקרנבלים הכי שמחים וצבעוניים בהם מככבים מסכות, תחפושות, בובות, אופרטות, נשפים, ריקודים, הופעות ואפילו ניוקי.

סמבה דה ז'נרו, ברזיל

ה"מלכה הבלתי מעוררת של הקרנבלים" היא ברזיל. הקרנבל הראשון שלה יצא לדרכו ב-1835, כסוג של חגיגה עממית שהושפע מפורטוגל ומאפריקה ומאז רק הלך, התעצם ונעשה מרשים ומפואר יותר. ברחבי ברזיל מתקיימים שלל קרנבלים אקזוטיים, שהמוביל והגדול שבהם הוא זה של ריו דה ז'נרו ולאחריו אלה של סלבדור, רסיקה ואולינדה.

תהלוכות הענק כוללות משאיות סאונד מקושטות, במות נעות, בובות ענק, נגני בטוקדה, תזמורות נשיפה ורקדני סמבה בתלבושות מרהיבות ביופיין, שמנענעים ורוקדים בקצב מטורף ומבלי להתעייף. המסיבות השמחות גולשות גם אל תוך הלילה והן מתקיימות בבתי הספר לריקוד, במועדונים, בברים ובחוף הים.

מתי? ב-18-13 בפברואר
כמה? 12 ימים (19-8.2) של טיול קרנבלים מאורגן בברזיל וארגנטינה במחיר 4,179 דולרים (אשת טורס).

הקרנבל בריו דה ז'ניירו ברזיל. רויטרס
ה"מלכה הבלתי מעוררת של הקרנבלים". הקרנבל בריו/רויטרס

מטריף בטנריף

טנריף, אחד מהאיים הקנאריים הסמוכים לספרד, נחשב ליפה שבהם אודות לחופי הזהב, הצמחייה השופעת והנופים האקזוטיים בהם התברך. הקרנבל של האי מדורג שני בעולם, לאחר זה של ריו, והוא הכי גדול וססגוני באירופה.

הקרנבלים הם עממיים באופיים ומתמקדים בסנטה קרוז ובפוארטו הממוקמים בצפון האי, באזור נופש יפהפה, שקט ושלו. הקרנבל כולל הרבה מוזיקה, ריקודים, מופע זיקוקים, תהלוכת סוסים, בחירת מלכת הקרנבל, המון אלכוהול ומסיבות תוססות ששיאן מסיבת החלפת מין - הגברים מתלבשים כנשים, וההפך. הפינאלה הגרנדיוזית מתקיימת ביום האחרון כשמצעד גדול ומרשים עובר ברחובות ונועל את החגיגות.

מתי? 22-8 בפברואר
כמה? חבילת טיסות ו-7 לילות (17-10.2) במלון Estrella Del Norte, במחיר 737 דולרים (אשת טורס). *טיול מאורגן (22-15.2) הכולל טיסות, העברות, מלון בחצי פנסיון וטיולים (בפוארטו דה לה קרוז, בהר הגעש טיידה, בכפר איקוד דה לוס וינוס ועוד), מ- 1,585 אירו (קשרי תעופה).

תהלוכה ססגונית בקרנבל של טנריף. ShutterStock
נופשים בספרד? בואו לתהלוכה ססגונית בקרנבל של טנריף/ShutterStock

מסכות ותעלות, ונציה

ארץ המגף מציינת רק בפברואר 5 פסטיבלים חורפיים, שהמוכר והנחשק שבהם הוא פסטיבל המסכות בוונציה. קרנבל המסכות האטלקי הוא סוג של תיאטרון רחוב ענק וצבעוני, שמשתתפיו מסתובבים בסמטאות לבושים בתלבושות שונות ומשונות, עוטים על פניהם מסכות מרהיבות ביופיין בהשראת תאטרון הקומדיה דל ארטה.

הקרנבל השמח מתקיים כבר מעל 250 שנה, על רקע התפאורה הציורית של עיר התעלות היפה בעולם והגונדולרים המזמרים סרנדות לנשות העיר. הקרנבל מתמקד במוזיקה, ריקודים, נשפים, תאטרון, מופעי אש ופנטומימה, אוכל והרבה אלכוהול.

מתי? 17-7 בפברואר
כמה? טיסות ו-4 לילות (10-6.2) במלון Smart Holiday, ב-546 דולרים (אשת טורס).

קרנבל המסכות בוונציה. רויטרס
מתקיים כבר מעל 250 שנה. פסטיבל המסכות בוונציה/רויטרס

מעורב איטלקי

לצד קרנבל המסכות באיטליה מככבים גם הקרנבל של פררה - תהלוכת תחפושות, ריקודים, מסיכות, פעלולנים וקרבות שיתקיימו בין הרחובות והחומות של העיר העתיקה (14.2); הקרנבל של צ'נטו - הפנינג עם בובות ססגוניות, תלבושות עוצרות נשימה, רקדני סמבה, מופעי רחוב עוד (1.2, 8, 15, 22); קרנבל הניוקי של ורונה - קרנבל מסורתי שהחל במאה ה-16 במרכזו מצעד באורך 6 ק"מ הכולל כרכרות, תחפושות, מסכות, ריקודים והרבה קונפטי. המצעד מסתיים בפיאצה סאן זנו שם מחלקים למשתתפים את הניוקי, המאכל המזוהה עם העיר (13.2); קרנבל הבובות של ויארג'ו - חגיגה של צבע, מוזיקה, ריקודים ובובות ענק הנישאות עד לגובה 20 מטר, בראשן דמויות מוכרות המוצגות בדרך סטירית והומוריסטית. הקרנבל מתקיים בעיירת חוף בריביירה האיטלקית והוא נחשב למיוחד ומרשים ביופיו (22-1.2).

מתי? 17-13 בפברואר
כמה? *טיול מאורגן של 5 ימים, שמשלב אתרים תיירותיים וארבעה קרנבלים, מ-760 אירו כולל טיסות ומלון (קשרי תעופה). *שני טיולי קרנבלים - הראשון (13.2 - 18) כולל את פסטיבלי המסכות, הניוקי והבובות ואת עיירות ימי הביניים סיינה וסן ג'מיניאנו. המחיר: 1,059 דולרים לחבילה; הטיול השני כולל 5 לילות ו-3 קרנבלים בורונה ובוונציה, וימים חופשיים לטיול עצמי. המחיר: 799 דולרים (ארקיע). *טיול מאורגן של 8 ימים (6.2 ו-11.2), 3 קרנבלים (המסכות, הבובות והניוקי) וסיורים בפדובה, ונציה, ורונה, בולוניה וחבל ונטו וטוסקנה, מ-1,299 דולרים ( נתור).

עוד באותו נושא

אין לי רגע דל

לכתבה המלאה
קרנבל הבובות של ויארג'ו באיטליה. ShutterStock
חגיגה של צבע, מוזיקה ובובות ענק. קרנבל הבובות של ויארג'ו באיטליה/ShutterStock

הקרנבל של פראג

גם פראג נותנת בקרנבל, אבל אצלה החגיגות יותר סולידיות. הקרנבל המסורתי, שראשיתו בימי הביניים, כולל תהלוכות ברחובות העיר, כרכרות, להטוטנים, ליצנים ומופעים בסמטאות העיר העתיקה. בנוסף, ריקודי פולקלור, קונצרטים ונשפי מסכות בטירות וארמונות עתיקים, מופעי זיקוקים, גונדולות מוארות על הנהר, מסיבות רחוב, ירידים, שווקי אוכל ובירה שזורמת כמו מים. גם התיאטראות, המוזיאונים, המסעדות ובתי הקפה מצטרפים לחגיגה והם מציעים תפריט קרנבל מיוחד.

מתי? 16-7 בפברואר
כמה? חבילה ל-4 לילות (12-8.2) תעלה 480 דולרים כולל טיסות ומלון (אשת טורס).

מסכות במלטה

הקרנבל של מלטה החל בסוף המאה ה-15 ומאז הוא נחגג במשך 5 ימים בשלל תהלוכות ושמחות ברחבי האי. האירועים המרכזיים מתקיימים בעיקר בבירה ולטה, בעיר פלוריאנה ובכפר נאדור, הממוקם באי גוזו השכן. בראש התהלוכות נישאות בובות ענק מתנפחות ולצדן במות מקושטות ממונעות ומופעי תאטרון רחוב בסגנון פסטיבל המסכות בוונציה.

עוד בקרנבל: נשפים מפוארים, מסיבות פרועות, ריקוד הפארטה המסורתי, תחרות תחפושות וזלילת פריניולטה - עוגה שקדים ופרי הדר מצופה בקרם אגוזים וצנוברים שמככבת בימי הקרנבל. שיאו של הקרנבל הוא תהלוכה גדולה וצבעונית שתעבור ברחוב הראשי של פלוריאנה ומשתתפיה יתהדרו בתחפושות משעשעות, יסתתרו מאחורי מסכות ויצפו במפגן זיקוקי דינור.

מתי? 17-13 בפברואר
כמה? חבילת טיסה + 3 לילות במלון Golden Tulip Vivaldi (ארבעה כוכבים), בתאריך 17-13.2 תעלה 451 דולרים (אשת טורס) ומ-626 אירו (קשרי תעופה).

גרוש החורף, שוויץ

כבר 700 שנה שתושבי בזל ולוצרן השוויצרים מתכנסים בכיכר העירייה באמצע הלילה. בטמפרטורות קפואות הם מצפים לשעה 04:00 וכאשר שעון העיר מצלצל ארבע פעמים ניתן האות לפצוח בקרנבל הלילי פאסנאכט (Fasnacht) שמהותו, גרוש החורף. במשך 3 ימים מנסים המשתתפים לגרש את גנרל חורף באמצעות רעש המוני של תופים, כלי נשיפה, תלבושות ומסכות מפחידות.

מתי? 17-12 בפברואר (לוצרן) ו-25-23 בפברואר (בזל).

אנשים מחופשים המתופפים על תופים בתהלוכה בקרנבל בזל, שווייץ. Swiss1,
מתחילים לפזז כבר באמצע הלילה. קרנבל פאסנאכט בבזל/Swiss1

מארדי גרא, ניו אורלינס

המארדי גרא (Mardi Gras - יום שלישי השמן, בצרפתית) הוא יום חג נוצרי שמהותו - בואו נתהולל, נזלול, נשתה ונעשה שמח, וכמה שיותר, לפני שנכנס לתענית 40 הימים. מיום חג הפך המרדי לקרנבל גדול כאשר הצבעוני, התוסס והפרוע מכולם הוא זה של ניו אורלינס, שם הולכים עד הקצה.

מעבר לתהלוכות, לתחפושות, לחגיגיות הגאווה ולמסיבות ההמוניות מגדילים החוגגים של ניו אורלינס לשתות עדלאידע ובלהט השמחה והשכרות פושטות הנשים את חולצתן וחושפות חזה לקול תרועת התיירים.

מתי? 31 בינואר עד 17 בפברואר.

פסטיבל מארדי גרא בניו אורלינס. ShutterStock
הולכים עד הקצה. פסטיבל מארדי גרא בניו אורלינס/ShutterStock

פסטיבל ידידותי לילדים

חודשיים של קרנבל אותנטי שמתקיים בקינגסטון, נגריל ומוטנגו-ביי ועיקרו הם התלבושות, הריקודים ונגני הרגאיי, הקליפסו והסוקה. הקרנבל של האי האקזוטי מאוד ידידותי לילדים ובמהלכו יתקיים מצעד ילדים מיוחד. שיאה של החגיגה בשבוע הפסחא, ובמיוחד ביום האחרון של הקרנבל שבו מתקיים מצעד מבוגרים, שיש האומרים שהוא לא נופל ביופיו מזה של ריו.

מתי? 22 בפברואר עד 12 באפריל.

פסטיבל נוצץ, וינה

בווינה אין קרנבל אבל יש פסטיבל חורפי. מדובר באחד מהפסטיבלים הכי נוצצים של החורף, במהלכו הופכת כיכר העירייה למגרש קרח בגודל 7,000 מ"ר. על המשטח הקפוא, שמואר בלילה בתאורה צבעונית ומיוחדת, מתקיימים מופעי החלקה, משחקי קרח, החלקה חופשית וחגיגות שתייה בפאב הממוקם בתוך בקתת עץ שנבנתה במיוחד.

מתי? עד 10 למרץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully