וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקומות הטובים בעולם לאכול בהם לפני שממריאים

16.1.2015 / 15:35

תפס אתכם רעב לפני הטיסה? אם כבר מוציאים הון על בורקס ומקדונלד'ס בשדה, אז למה לא להתענג כבר כמו שצריך?! ככה תאכלו כמו בפירסט קלאס, גם אם אתם טסים בטוריסט - 7 מסעדות, סנדביצ'יות וברים מעולים בטרמינלים מסביב לעולם

מסעדה Plane Food של גורדון רמזי שדה תעופה היתרו. Creative Commons
לא בדיוק "אוכל מטוסים". מסעדת Plane Food של גורדון רמזי בטרמינל 5, הית'רו/Creative Commons

ניהול מסעדה נחשב לאחד האתגרים העסקיים המסובכים ביותר והוא דורש מיומנות במישורים רבים - כוח אדם, לוגיסטיקה, כספים, ניהול ועוד. כשמדובר בניהול מסעדה הממוקמת בתוך שדה תעופה, המשימה קשה פי כמה ומסתבר כי המכשולים הארגוניים העומדים בפני מסעדנים הבוחרים לנהל עסק בטרמינל מציבים בפניהם אתגרים משמעותיים.


עוד על שדות תעופה בוואלה! תיירות:
לידיעת הנוסעים: באיזה שדה בעולם יש אינטרנט חינם?
שדה תעופה גובה מס מהנוסעים על מיזוג האוויר
האם אנשים עושים סקס בשדה התעופה? כנראה שכן


כך, למשל, לא ניתן להתייחס ללקוחות כאל לקוחות רגילים, כמו בכל מסעדה - חלקם ירצו לקבל את המנה שלהם במהירות אפשרית, כדי לא לפספס את הטיסה. אחרים יעדיפו "למשוך זמן" בהמתנה הארוכה לטיסת המשך, ובכך יתפסו שולחנות ויכבידו על תנועת הסועדים.

הלוגיסטיקה במסעדות הממוקמות בשדות תעופה מסובכת במיוחד. כל המצרכים והציוד חייבים לעבור דרך בידוק ביטחוני מדוקדק, מה שמקנה למלאכת התכנון חשיבות קריטית: אין אפשרות לבצע רכישות ספונטניות, והמלאי חייב להיות מתוכנן במדויק זמן רב מראש. בנוסף, שדות תעופה רבים מתנגדים לשימוש בגז, ועל טאבון או תנור אבן אין על מה לדבר, כך שהשף והצוות מוגבלים למעשה לאופציות המבוססות על חשמל.

למרות שלל המגבלות הללו, ישנן מספר מסעדות בעולם הממוקמות בשדה תעופה, שמצליחות לבלוט ולהחזיק במוניטין מרשים לאורך זמן בלב ההתרחשות הסואנת של השדה. חברת התעופה בריטיש איירווייס כינסה את מומחי הקולינריה הבכירים של החברה יחד עם פאנל של נוסעים מתמידים שהם גם חובבי מסעדות מושבעים, וגיבשה בעזרתם רשימת המלצות של מסעדות ששוות ביקור בנמלי תעופה ברחבי העולם. אז איפה תאכלו כמו בפירסט קלאס, גם אם אתם טסים טוריסט? הנה 7 המופלאות.

1. Plane Food - גורדון רמזי, הית'רו (טרמינל 5), לונדון

במסעדה של הסלבריטי-שף המעוטר, גורדון רמזי, יש כל מה שאפשר לצפות ממסעדה טובה. מלבד העיצוב המוקפד המשקיף לשדה, המסעדה מחזיקה בתפריט מגוון המציע מנות גורמה לצד חטיפים ונשנושים קלים, בניסיון להתאים את ההיצע לכל סוגי הלקוחות וגם לממהרים או למשתהים שביניהם. לאלה שמזדרזים במיוחד ,מציע השף רמזי את "תפריט הפיקניק" - מבחר מנות שמגיעות ארוזות בצורה נוחה ופרקטית, ומיועדות לאכילה במטוס.

מסעדה Plane Food של גורדון רמזי שדה תעופה היתרו. Creative Commons
כל מה שאפשר לצפות ממסעדה טובה. Plane Food/Creative Commons

2. Bubbles - Sea Food and Wine Bar - סכיפהול, אמסטרדם

שדה התעופה ההולנדי יכול בקלות להיות גם מקום לבילוי אלגנטי וקליל, כזה שישמח אתכם לפני הטיסה אבל לא ישלח אתכם להמריא מנומנמים ועם בטן כבדה.

בשדה התעופה הבינלאומי של אמסטרדם, "סכיפהול",תמצאו בר שמפניה ופירות ים ("Bubbles") שמתאים בדיוק לבילוי מהסוג הזה. רוב המבלים ב"בבלס" יושבים על הבר ומזמינים לצד השמפניה שלהם נשנושים אנינים, כמו צדפות והרינג הולנדי, אבל ניתן בהחלט להזמין גם מנות גדולות ומשביעות יותר מתפריט האוכל.

בר בבלס שדה תעופה סכיפהול אמסטרדם. Creative Commons
אם הבילוי באמסטרדם לא הספיק לכם. Bubbles בר בסכיפהול/Creative Commons

3. Tortas Frontera - שדה התעופה או'הרה, שיקגו

אוכל מקסיקני תמיד היה קרוב לליבם של הסועדים האמריקאים, אך מבין אינספור המסעדות המקסיקניות, קשה לדעת מי מציעה תפריט מקסיקני אותנטי ששווה לדגום, ומי מוכרת ג'אנק פוד בתחפושת.

אם נקלעתם לשדה התעופה או'הרה בשיקגו, אין מקום להתלבטות: התפריט של Tortas Frontera ("פשטידות בגבול" בתרגום חופשי מספרדית) מציע תפריט מקסיקני אותנטי, מרענן וטרי מחומרי גלם מקומיים בלבד. בין המנות ניתן למצוא מולטים מקסיקנים, טורטיה טרייה ובר מסורתי.

מסעדה טורטס פרונטרה שדה תעופה אוהרה שיקגו. Creative Commons
אין מקום להתלבטות. Tortas Frontera/Creative Commons

4. Prime Tavern - לה גווארדיה, ניו יורק

לפעמים, כל מה אתם רוצים זה נתח בשר משובח מלווה בכוס בירה צוננת. אם סיימתם טיול בניו יורק ודילגתם על החוויה הזו, יכול להיות שעדיין לא מאוחר מדי. במסעדת Prime Tavern בשדה התעופה לה גווארדיה, מציעים לכם הזדמנות אחרונה ליהנות מבירה משובחת שנבחרה בקפידה על-ידי מומחי הבירה של המבשלה המקומית הפופולרית, Brooklyn Brewery, ומנתחי בקר מובחרים שמיושנים במקום.

מסעדה Prime Tavern שדה תעופה לה גווארדיה. Creative Commons
לקרניבורים שבינכם. מסעדת Prime Tavern בלה גוווארדיה, ניו יורק/Creative Commons

5. airbraeu Brauhaus - שדה התעופה במינכן

עדיין בעסקי הבירה, בשדה התעופה הבינ"ל של מינכן תוכלו למצוא בירות מקומיות שמבושלות במקום. בר ה- Airbräu Brauhaus הוא מבשלת הבירה היחידה באירופה שממוקמת בתוך נמל תעופה. בפטיו המהודר תוכלו לטעום מרפרטואר הבירה הגרמני לצד בירות בוטיק ייחודיות, שילוו במנות בוואריות קלאסיות כמו נקניקיות, כופתאות תפוחי אדמה והמבורגרים.

בר איירברו שדה תעופה במינכן. Creative Commons
אין כמו הבירות הגרמניות. בר איירברו בשדה התעופה של מינכן/Creative Commons

6. The Perfection Cafe - הית'רו (טרמינל 2), לונדון

עם שם שהוא הבטחה, מסעדת The Perfection Cafe לא מאכזבת ונכנסת גם היא לרשימת המומלצים. עם מוניטין של מסעדה שמגישה אוכל מוכר ומהנה, התפריט מציע מגוון ארוחות בוקר משובחות, החל מהאנגלית המסורתית, דרך כריכי נקניק ועד לנשנושי בוקר קלים לאכילה חפוזה, כמו טוסט וריבה או ביצים. במסעדה מוצע גם תפריט גריל מגוון, הכולל המבורגרים, סטייקים ועוד, כמו גם פיש אנד צ'יפס, פיצה, סלטים וכריכים.

שדה תעופה טרמינל 2 היתרו. Creative Commons
אם אתם טסים מכאן, אל תשכחו את The Perfection Cafe. טרמינל 2 בהית'רו/Creative Commons

7. Ink.Sack - שדה התעופה הבינ"ל של לוס אנג'לס

בר הכריכים הזה נכנס לרשימה בזכות הכריכים הפשוטים, לכאורה שהוא מגיש, שהפכו לקלאסיקה בקרב מביני עניין. ה-Ink.Sack מגיש בגטים פריכים עם מבחר מילויים לבחירת הלקוח כמו בקר מיושן, עוף או מילוי אסייתי.

טיסה נעימה וטעימה.

7. Ink.Sack שדה תעופה לוס אנג'לס. Creative Commons
עדיף מהסנדביץ' שתקבלו בטיסה. Ink.Sack/Creative Commons

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully