וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התיירות שובת כבר שבועיים, והשר טס לחו"ל

8.12.2014 / 13:58

מעל 180 עובדי משרד התיירות נמצאים בשביתה כבר שבועיים, היחסים בינם לבין המנכ"ל גרועים מתמיד, מכרזים תקועים, שיטת הדירוג לא מתקדמת, מבחנים למורי דרך נדחו - ובתוך כל זה, יוצא הערב שר התיירות לביקור בחו"ל. אז איך כל זה משפיע עלינו?

ישיבת ממשלה, יוני 2014. מרק ישראל סלם, לשכת העיתונות הממשלתית
המשרד שלו לא עובד כבר שבועיים. השר לנדאו/לשכת העיתונות הממשלתית, מרק ישראל סלם

אולי לא שמתם לב, אבל בשקט-בשקט שובת לו משרד התיירות מזה כשבועיים, כשמעל ל-180 עובדים אינם עובדים ויחסם עם, המנכ"ל גרועים מתמיד, מכרזים תקועים, שיטת דירוג הכוכבים במלונות לא מתקדמת, מבחנים וסיורי השתלמות למורי דרך נדחו או לא מתקיימים - ושר התיירות לנדאו מתכנן לצאת הערב (ב') לביקור של שבועיים בארה"ב וקנדה במטרה לעודד תיירות לישראל.


עוד על מצב התיירות בארץ:
דו"ח: ישראל במקום ה-4 ביוקר מחירי המלונות בעולם
למה כל כך יקר לנפוש במלונות בארץ?
משנת שיא - למשבר עמוק: מצב התיירות בישראל


השר לנדאו, יתייצב היום בשעה 16:00 באולם הכנסת כדי להצביע על פיזורה והליכה לבחירות, ולפי כל הסימנים הוא צפוי לוותר מרצונו על תיק התיירות, גם במידה ומפלגתו ישראל ביתנו תצטרף לממשלה הנבחרת.

גם מצבה של התיירות הנכנסת נמצא בשפל, ומאז 'צוק איתן' נרשמה ירידה במספר התיירים שמבקרים בישראל מכל שווקי המקור החשובים, ארה"ב בראשם. אך כל זה לא מפריע ללנדאו לעלות כמה שעות לאחר מכן על מטוס בדרכו לניו יורק ובדרך גם לגרום לנציג משרד התיירות בארה"ב, אורי שטיינברג, להפסיק את העיצומים כדי לארגן את הביקור.

לשטיינברג, שסירב תחילה לדאוג לסידורי האירוח של השר בהוראת יו"ר ועד עובדי משרד התיירות, אורי גליסקו, נשלחה הודעה לפיה במידה וייסרב לטפל בביקור, יוחזר לארץ ויועבר מתפקידו. בצעד חריג, אישר גליסקו לשטיינברג לטפל בביקור על מנת למנוע פגיעה בתנאי העסקתו. לנדאו הופיע בשבוע שעבר בפני ועדת הכלכלה של הכנסת והבטיח לדאוג לעובדי משרד התיירות לתנאי העסקה טובים יותר, אלא שאלה מוחים כרגע בתוקף על החלטת שר התיירות והמנכ"ל, אמיר הלוי, לייעל את אגף האירוח ומחלקת השיווק הדיגיטלי.

שביתה בנתב"ג, ספטמבר 2014. דרור עינב
מצבה של התיירות הנכנסת נמצא בשפל. נתב"ג/דרור עינב

מנכ"ל משרד התיירות: "עובדי המשרד בתחתית מקבלי השכר"

גליסקו: "השר והמנכ"ל מפריטים את המשרד כולו והמון עובדים ייאלצו להתפטר"

חלק מעובדי משרד התיירות שוקלים הבוקר להמתין לשר הערב בנתב"ג ולמנוע את נסיעתו לארה"ב, זאת לאחר שכבר מספר ימים הם מונעים בגופם את כניסתם של השר והמנכ"ל ללשכתם במטה משרד התיירות בירושלים. לדברי גליסקו, עדיף היה ששר התיירות היה נמנע מלטוס לארה"ב הערב ומשקיע את זמנו בשיפור היחסים עם עובדי המשרד. "יש כאן כ-70 עובדים שמקבלים השלמת הכנסה ולא גומרים את החודש ואנו מעוניינים באותם תנאים שיש בשאר משרדי הממשלה. השר והמנכ"ל מפריטים את המשרד כולו והמון עובדים ייאלצו להתפטר".

הלוי מצדו, טוען בתוקף כי הפרטת אגף האירוח היא הכרחית להתייעלות המשרד במצבו הנוכחי, כמו גם למנהל התקין, שכן לטענת, מאגר הספקים שלו - הכולל בין השאר מסעדות, מוסדות תרבות ואירוח - לא נבחר מחדש מזה שנים ולא פועל בצורה שוויונית. הלוי אף פנה בנושא למבקר המדינה ודרש ממנו לבדוק את פעילות האגף, שכולל תקציב של 10 מיליון שקלים בשנה שמיועדים לאירוח של כ-3,000 מקבלי החלטות, אנשי תקשורת ומעצבי דעת קהל בישראל.

"עובדי משרד התיירות זכו למענקים של 600 אלף שקלים ושכר עידוד, שלא קיבלו מאז שנת 2006", אמר הלוי, "מזה עשרות שנים נמצאים עובדי משרד התיירות בתחתית מקבלי השכר מבין משרדי הממשלה, אך לצערי ועד העובדים מכניס שיקולים צרים שקשורים להפרטת אגף האירוח, ולזה לא נסכים".

עוד באותו נושא

לנדאו נזכר: אני, הירקון והכלב ביג'י

לכתבה המלאה
בלוגרית תיירת אוסטרית  ויקטוריה אורבנג. mhkuo nxl; פייסבוק ויקטוריה אורבנג, אסור להשתמש
"הפרטת אגף האירוח תפגע נואשות בפעילותו". בלוגרית מחו"ל בים המלח/אסור להשתמש, mhkuo nxl; פייסבוק ויקטוריה אורבנג

משרד התיירות: "הוחלט לקיים את הנסיעה כסדרה"

גם בסקטור הפרטי הביעו התנגדות למהלך בטענה כי הפרטת אגף האירוח תפגע נואשות בפעילותו. בנוגע לטענתו של המנכ"ל הלוי כי האגף לא עובד בצורה שוויונית, אומר גורם בענף התיירות שלוקח חלק באירוח אח"מים: "אנו עובדים ישירות עם האורחים שמגיעים מחו"ל ויודעים בדיוק למה הם מצפים ומהן דרישותיהם. כל מדינה מארחת נותנת להם אירוח כיד המלך ואגף האירוח מנסה להעניק לאורחים חוויה חיובית, בדומה לזו שהם זוכים לקבל בכל יתר המדינות המארחות אותם ברחבי העולם. ברור שהאגף נוטה לעבוד עם ספקי השירותים הטובים ביותר ומדרך הטבע, זה בא לידי ביטוי בעבודה עם ספקים מהשורה הראשונה".

ממשרד התיירות נמסר בתגובה: "שר התיירות יוצא לארה"ב, לנסיעה שתוכננה מזה שבועות, כבר לאחר מבצע 'צוק איתן', ואשר מטרתה לעורר סולידריות בקרב קהלי יעד ולהמריץ באופן יזום את פעילות השיווק של ישראל במדינת מקור חשובה זו. לאור מצבה הקריטי של התעשייה והמצוקה המשודרת מן השטח, כמו גם לנוכח האירועים הבטחוניים בתקופה האחרונה, המעמידים בפנינו אתגר גדול - הוחלט לקיים את הנסיעה כסדרה.

"השר מכבד את עובדי המשרד, כמו גם חלק ניכר מדרישותיהם - בייחוד בנושא השכר. עם זאת, גם בזמן עיצומים החוק מחייב את העובדים לעבוד. מר שטיינברג הינו נציג המשרד בצפון אמריקה, ובתור שכזה הוא מטפל בביקור באופן מקצועי ובתיאום עם לשכת השר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully