וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונדליזם באושוויץ: תייר חרט "עישנתי פה סיגריה"

7.5.2014 / 13:42

שבוע לאחר יום השואה, דיווחו במחנה ההשמדה הפולני על תיירים שגונבים מזכרות מרציף הרכבת, ומעשי ונדליזם של חריטת שמות על דרגשי האסירים

שלט אשוויץ, העבודה משחררת. AP
תיירים ללא בושה גונבים גם מכאן. אושוויץ/AP

לוונדליזם אין גבול, גם לא כשמדובר באתרי הנצחה: תיירים שביקרו לאחרונה במחנה ההשמדה הפולני, השאירו כתובות חרוטות עם שמם על דרגשי העץ של האסירים במחנה, וגם גנבו "מזכרות". מנהלי מחנה המוות, שבו רצחו הנאצים יותר ממיליון בני אדם, מרביתם יהודים כמובן, נשארו חסרי אונים אל מול המעשים הנוראים שצוברים תאוצה.

מספר מבקרים שהשחיתו את האתר חרטו "הייתי כאן" על הקירות והריהוט שנשאר בצריפים, ואילו בכתובת אחת אף נכתב: "עישנתי פה סיגריה". חלק מהגניבות של התיירים כללו חוטי תיל וגם חלקים קטנים מהרציף שאליו הגיעה הרכבת הידועה לשמצה, שפרקה אסירים בכמויות אין-ספור.

אושוויץ מתפקד כיום כמוזיאון זכרון לזוועות הנאצים, ועובדי המקום כיום דיווחו לאחרונה על תסכול רב לנוכח הוונדליזם שאליו נחשפו. אנתוני דודק, היסטוריון פולני וחבר בועד הזכרון הלאומי במדינה, כינה את מעשי הגניבה וההשחתה "ברבריים".
במוזיאון אף חשבו להתקין מצלמות אבטחה כדי למנוע את המעשים הללו בעתיד, אולם מנהליו סברו כי התקנתם תפגע באותנטיות של המקום. מנהל המוזיאון, פיוטר צ'ייווינסקי, אמר שהוונדליסטים אינם בהכרח אנשים צעירים. "לפעמים גם מורים ותיירים זרים לוקחים דברים", הוסיף.

אושוויץ הוא מחנה גדול, שבו כ-150 מבנים על-פני שטח של יותר מ-2,000 דונם, ועל כן קשה לצוות המקום לשלוט בכל אזור בכל זמן. כזכור, ב-2009 גנבו גנבים פולנים את השלט המזוהה ביותר עם אושוויץ "העבודה משחררת" (Arbeit Macht Frei), שעמד מעל הכניסה למחנה, בעבור לאומן שבדי, אולם לבסוף נמצאה הכתובת והוחזרה למחנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully