וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל 'צוק איתן': החופשה בחגים תתייקר משמעותית

7.8.2014 / 12:12

הפסקת האש בשיאו של הקיץ גורמת לסוכנויות הנסיעות לנסות להציל, ולו במעט, את ההפסדים שלהן. הבעיה היא, שזה יהיה על הגב שלנו ומחיר הנופשונים יקפצו בענק כבר מהשבוע הבא. אז כמה יעלה לכם לנפוש בחגים?

מערכת וואלה!

שתי יממות אחרי הפסקת האש בין צה"ל לחמאס, ניכר שהישראלים מנסים לחזור לשגרה. אחרי כמעט חודש של הפסקת פעילות מוחלטת בגלל 'צוק איתן', מדווחים סוכני הנסיעות על מבול של טלפונים וזינוק משמעותי במספר ההזמנות לחופשות בארץ ובחו"ל.


עוד על החופשה שלכם בוואלה! תיירות:
רגע לפני שהמחירים עולים: חופשה זולה באוגוסט
לידיעת הישראלים: אל תדאגו, טורקיה עוד תחזור
החלופות של טורקיה: "בטן-גב" ב-30% פחות


ההפסדים הרבים שצברה תעשיית התיירות הישראלית ביולי האחרון לא ייעלמו, אולם התקווה כעת היא להציל את מה שנותר באוגוסט ולפצות במחירים גבוהים בתקופת החגים. "אחרי ירידה של 40 אחוזים ביולי אין ספק שביומיים האחרונים יש שינוי לטובה", מודה גיל סתיו, מנהל השיווק של ישראייר. "עם זאת, מדובר בבום זמני. מי שטרם הזמין נופש לאוגוסט יעשה זאת בימים הקרובים ואז זהו, מוצרי הקיץ יתרוקנו".

המצב המתואר, מסכימים גורמים בענף הנסיעות, יוביל בהכרח לעליית מחירים דרסטית בחגים. "בעבר לא ראינו שנוסעים מתעניינים כבר באוגוסט על נופשוני החגים", אומר סתיו.
גם מארגני תיירות נוספים שדיברנו איתם, מסכימים שרמות המחיר בחגים יהיו גבוהות יותר ומי שלא יצא לחופש ביולי-אוגוסט בגלל המלחמה, סביר שייעשה זאת בספטמבר-אוקטובר. "הביקוש לנופשונים עשוי לעלות כי חג הסוכות יחול באוקטובר, אחרי תום עונת הנופשונים באיי יוון".

וירג'ין אטלנטיק חופשה נופש. שאטרסטוק, עיבוד תמונה
מחירי הטיסות הנופשונים עומדים לזנק/עיבוד תמונה, שאטרסטוק

"מחירי הטיסות יעלו ב-25 אחוזים"

מארגני תיירות רבים שניסו למזער הפסדים וצמצמו את מלאי הקיץ, מדווחים על בעיה נוספת, שעלולה להביא לייקור הנופש בחגים: מחסור בחדרי מלון בחו"ל. "המלונות בחו"ל לא חיכו לישראלים ומכרו את כל מלאי החדרים. עכשיו שיא העונה שם ואין עם מי לדבר, כדי לרכוש חדרים להמשך אוגוסט ולחגים. כל חדר שיושג - יימכר במחיר גבוה יותר מאשתקד", אומרים בענף.

חברות התעופה שעד כה טסו בתפוסה נמוכה ביחס לעונות קודמות, מקוות אף הן לגזור את הקופון בחודש הבא. "תקופת החגים תהיה עונת השיא של הנסיעות", מעריך מנהל של חברת תעופה זרה, "מי שמתכנן לטוס כדאי לו להזמין כבר עכשיו כי מחירי המושבים יעלו ב-25 אחוזים לפחות. העובדה שהתיירים ביטלו את הגעתם לארץ היא בעיה נוספת כי ייתכן ונאלץ להקטין קיבולת במטוסים - מה שיביא למחירים גבוהים אף יותר".

הנה כמה דוגמאות לשינויים במחירי חבילות הנופש בין אוגוסט לחגי תשרי, שבדק אתר Monitour:

בורגס
17-14/8 - 3 לילות, חצי פנסיון – 421 אירו לאדם
31-28/8 - 619 דולר לאדם
ראש השנה - 1,065 דולר לאדם
סוכות - 907 דולר לאדם

סיציליה
17-12/8 - 5 לילות, וא. בוקר - 384 אירו לאדם
22-17/8 - 564 אירו לאדם
ראש השנה - 607 אירו לאדם
סוכות - 655 אירו לאדם

בברלין
24-21/8 - 721 דולר לאדם
ראש השנה - 690 אירו לאדם
סוכות - 807 אירו לאדם

בודפשט
16-12/8 - 4 לילות, מלון 3 כוכבים וא. בוקר - 361 אירו לאדם
ראש השנה - 432 אירו לאדם
סוכות - 583 אירו לאדם

פראג
17-12/8 - 5 לילות, מלון 3 כוכבים, א. בוקר - 758 דולר לאדם
ראש השנה - 825 דולר לאדם
סוכות - 848 דולר לאדם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully