וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמישייה המרגיעה: 5 אטרקציות ליד מרחב מוגן לקיץ

21.7.2014 / 10:10

בימים של אזעקות, בומים ולחצים, יצאנו לתור אחר חמישה מקומות שבהם תוכלו לטייל ולהרגיש בטוחים (כך אנחנו מקווים), מקומות שבהם תוכלו ביחד לשחרר קצת קיטור, להתאוורר, ליהנות ולחזור הביתה עייפים ומרוצים

מחליקים, היכל הקרח חולון. אילן נחום,
צננו את עצמכם ואת רוחות המלחמה. היכל הקרח בחולון/אילן נחום

בימים של אזעקות, בומים ולחצים. בימים של חופש, כשהילדים שרויים בפחד ונמצאים בעוצר כפוי במרחק נגיעה מהמרחב המוגן. בימים שכל רחש קטן מחריד ומקפיץ אותם ואתכם. בימים שעוד רגע יטפסו על הקירות ולא רק על העצבים. בימים האלה בדיוק, יצאנו לתור אחר חמישה מקומות שבהם תוכלו לטייל ולהרגיש בטוחים (כך אנחנו מקווים), מקומות שבהם תוכלו ביחד לשחרר קצת קיטור, להתאוורר, ליהנות ולחזור הביתה עייפים ומרוצים.

עוד המלצות לחופש הגדול:
רטוב שם בחוץ: פארקי המים הטובים בישראל
10 האטרקציות הכי כיפיות לחופש הגדול
הנודיסטי, הסודי והמשפחתי: החופים שיעשו לכם ת'קיץ

קריר וצונן

בימים הלוהטים ובמפלס הגואה של העצבים הרופפים, חיפשנו מקומות שיצליחו לצנן לנו את הגוף והנפש ועל הדרך לעלות חיוך על השפתיים. ההברקה הייתה מגרשי החלקה על הקרח וגם אם לא התנסיתם מעולם בהחלקה, אל דאגה, בכל מגרש יש מדריכים שישמחו לעזור בצעדיכם הראשונים.

המשטח הדרומי ביותר פועל בלב קניון הקרח האילתי שבו תוכלו לשלב את ספורט השופינג עם ספורט ההחלקה. לצד המחליקים המקצוענים והחובבים על המשטח מתקיימות הדרכות למתחילים וכן מופעי החלקה אמנותיים. מסביב למשטח פועל פארק שלג עם שעשועי הקוטב הצפוני, משחקי וידאו ופינטבול, מכוניות מתנגשות ומשחקייה לקטנטנים.


עוד כמה הצעות שירעננו אתכם:
טבילה בעין מבוע: המים הכי קרים בגלקסיה
עמק המעיינות: עולם המים, רק 80 דקות מת"א
ליפתא: מעיין מיסתורי שמספק הפתעה בכל ביקור


גם משטח החלקה האשדודי ממוקם בקניון כך שגם בו תוכלו לשלב החלקה עם קניות. המגרש משתרע על 330 מ"ר ואתם מוזמנים להחליק לצד אלופים וחובבים.

בהיכל הקרח החולוני, Ice Peaks, תוכלו להחליק על מגרש חצי אולימפי וכן לצפות באימונים של מחליקים מנוסים ובמשחקי הוקי קרח. לצד המגרש בית קפה וחנות ציוד.
לתל אביבים יש את ה"איי-סקייט" - 500 מ"ר של משטח המיועד למתחילים, חובבים ומקצוענים שמפגינים ביצועים מעוררי קנאה.

למטולה יש את מרכז קנדה שלו משטח ההחלקה המקצועי ביותר בארץ שעליו מתקיימות תחרויות בינלאומיות. המשטח מתאים גם למתחילים ובין לבין תוכלו לצפות באלופים הארץ שמתאמנים. ואם אתם כבר שם, במרכז יש בריכת שחייה, מתחם באולינג, מטווח ירי, ג'מבורי וספא לשחרור המתחים.

לגליל המערבי יש את ה"אחלקרח", היכל החלקה חצי אולימפי הפועל על שפת אגם מונפורט הממוקם במעלות. בין החלקות תוכלו לצפות באימונים ובתחרויות של נבחרות ההוקי קרח וכן לשוט באגם ולטייל בין פסלי האבן שמקשטים את גדותיו.

פרטים:
קניון הקרח, אילת. 03-6081140; מרכז קנדה, מטולה. 04-6997276; אחלקרח, מעלות. 04-9574004; אייסקייט, לונה פארק תל אביב. 03-6418418; אייס פארק, חולון, 03-5323008; קניון לב אשדוד. 08-9562273; בתשלום, לחלק מהאתרים הנחות והזמנות ללא תשלום לתושבי עוטף עזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
להתקרר במקום הכי חם שיש בארץ. קניון הקרח באילת/מערכת וואלה!, צילום מסך

התפרצות וולקנית

ההתפרצויות הגעשיות שהתרחשו בגולן לפני כ-4.5 מיליון שנה כיסו את סלעי הגיר, התקשו והפכו לסלעי בזלת שחורים המאפיינים את האזור. בחלק הצפוני הם התפרצו 'רק' לפני כ-100,000 שנה וגם כאן יצרו את אותה שכבת סלע שחורה. בכר הגיאולוגי הגדול הזה, שהוא חלק מגוש געשי אדיר של רמת הגולן, אפשר לראות תופעות וולקניות מרתקות ולהציץ למעמקי כדור הארץ, כמו למשל במורדותיו המזרחיים של הר אביטל. שנים פעלה במקום מחצבת טוף סורית,שבמהלך חציבתה נחשפו בקירותיה תופעות מיוחדות המלמדות על ההיסטוריה הוולקנית הסוערת של האזור.

במשך שנים שקמו את המחצבה שהפכה לפארק חינוכי-חוויתי שמסביר את ההיסטוריה הגעשית בשטח. במרכז הפארק נערמו עשרה 'הרי געש' שממחישים את הפעילות הגעשית באמצעותם ניתן להבין ולהתרשם מעוצמת הטבע. באתר מתקיימים סיורים מודרכים ואפשר גם לטייל לבד במסלול שלאורכו הוצבו שלטי הסברה, עמדות שמע ודגם של הר געש שניתן להציץ לבטנו ולראות הדגמה של התפרצות הלבה. התופעות והשינויים שפקדו את האזור מוצגים גם באמצעות חיזיון אורקולי ותאורת לילה מיוחדת שמוסיפה לאתר עוצמה, קסם ומסתורין.

פרטים:
הפארק הוולקני, אביטל, צפון רמת הגולן. 04-6962885. ללא תשלום. הגעה: מכביש 98, כ-1.5 ק"מ צפונית לקיבוץ עין זיוון

פארק וולקני ברמת הגולן. רינה נגילה,
להכיר את הרמה מבפנים. הפארק הוולקני אביטל ברמת הגולן/רינה נגילה

ממטרד למשאב

בשפד"ן פועל המרכז האחראי לאיסוף השפכים מרחבי המטרופולין, לטיהורם והשבתם כמי קולחים המשמשים להשקיית החקלאות בנגב. לצד מפעל מחזור המים הגדול במזה"ת, פועל מרכז מבקרים אקולוגי המעביר בדרך חווייתית את המודעות הסביבתית, החיסכון במים ואת הפיכת המטרד למשאב.

תחת הכותרת "מחזירים לטבע באהבה" יוצאים לסיור מודרך במרכז שמתחיל בקבלת פנים "כחולה" עם מצגת אורקולית המוקרנת באולם פנורמי. אחריו יורדים למעמקי צינור הביוב המשובץ במקרנים, פריסקופים, חרכי הצצה, צינורות לוחשים, ניאגרות וברזי מידע המדמים מודל של מכון טיהור שפכים.

בתוך הצינור מוקרן סרטון מצויר על תהליכי הטיהור המתקדמים וסרטון נוסף מתאר את ה'חיים' שמתחת לחיים האמיתיים בגוש דן. בהמשך יוצאים לסייר בשטח הפתוח ועוקבים אחר השלבים המכנים והביולוגיים של הפיכת השפכים למי השקייה.

פרטים:
איגודן, שד' מרילנד במערב ראשון לציון (בסמוך לסופרלנד), 03- 7585858, 15 שקלים.

השפדן.
בדרך חווייתית להכיר את המודעות הסביבתית והחיסכון במים. השפד"ן

מרמון לרמון

11 שנים חלפו מאז שאילן רמון, האסטרונאוט הישראלי הראשון, לבש את החליפה הלבנה, נבלע בחללית, המריא לחלל ממנו לא שב. מאז הנציחו רבות את שמו כשהמקום האחרון, והמיוחד שבהם, הוא מרכז המבקרים הנישא מעל מכתש רמון. המרכז הוותיק עבר שיפוץ ולפני כשנה נפתח מחדש תוך שהוא מזמן למבקרים חוויה מעוררת השראה המשלבת את המפגש עם המכתש הגדול בעולם ועם סיפור חייו של רמון כשהרעיון הוא חיבור בין שמיים לארץ ובין אדמה לחלל.

המרכז מציג את התהוות המכתש לצד תחנות חייו של רמון מאז שירותו כטייס בחיל האוויר דרך האימונים בנאס"א, המשימה בחלל, סופה הטראגי ועד הנצחת בנו, הטייס אסף רמון, שנהרג בטיסת אימון. המבקרים נכנסים דרך מבואה שנחצבה בסלע וההליכה בין קירות הסלע משרה תחושת עוצמה שממשיכה באולם בו נחשפים לדגם של המעבורת קלומביה שחרטומה נישא אל על כאילו היא מוכנה לשיגור. באולם מוצגים חליפת האסטרונאוט של אילן, יומניו האישיים, סרטיו מהחלל ושרידים מהמעבורת. כדי להגיע לקודקוד החללית נכנסים למעלית, עולים לקומתה השנייה כשברקע נשמעים קולות האסטרונאוטים בדרכם לכן השיגור. בהמשך מוקרן סרט הסוקר את תחנות חייו בסיומו עולה המסך ומעבר לקיר הזכוכית ניגלה המכתש במלוא תפארתו.

בהמשך המסלול תצוגת נפלאות המכתש ותופעותיו הגיאולוגיות המוצגות באמצעות תערוכה, צילומים, מייצג הממחיש את היווצרותו ודגמים מכאניים שמופעלים על ידי המבקרים.

פרטים:
פתוח כל השבוע. 08-6588691, מחיר: 29-15 שקלים, ללא תשלום לתושבי קו העימות. הכניסה והסיורים המודרכים בתיאום מראש.

מרכז מבקרים מצפה רמון. אבינועם מיכאלי,
להכיר את התהוות המכתש לצד תחנות חייו של אילן רמון. מרכז המבקרים מצפה רמון/אבינועם מיכאלי

נווה מדבר

נאות סמדר הוא הקיבוץ הכי ירוק, פורח וצבעוני בלב השממה המדברית שמוקף במטעים, כרמים וגנים פורחים במרכזם מזדקר מגדל בצבעי ורוד ותכלת פסטליים שנראה כמי שיצא מסיפורי האגדות. המגדל, המקסים ביופיו הארכיטקטוני, הוא למעשה תעלת צינון המזרימה אוויר למרתף המתפזר בתעלות וממזג את החדרים בצורה הכי טבעית וזולה.

במרומי המגדל, הנישא לגבוה 28 מטרים, מרפסת תצפית המשקיפה על השטחים החקלאיים, על מרחבי הערבה ובקעת קטורה. בתחתיתו בריכת נוי שאף היא עוזרת בצינון החום המדברי. המגדל והמבנה שלמרגלותיו נבנו בבנייה אקולוגית במשך 12 שנה ללא תוכנית אדריכלית מגובשת, כך שהוא עוצב תוך כדי תהליך הבנייה העצמית של החברים. המגדל הוא למעשה בית אמנויות המאכלס את סדנאות אמני הקיבוץ שעוסקים בצורפות, ויטראז‭,'‬ נגרות, קרמיקה ואריגה וכן גלריה שבה נמכרות עבודותיהם.

הקיבוץ הוקם ב‭1989-‬ על שטחו הנטוש של קיבוץ שיזפון, וחבריו מחזיקים בתפיסת חיים שיתופית, ייחודית ורוחנית שהיוו השראה לבניי הייחודית. אפשר לסייר עצמאית במסלול המשולט העובר בין הגנים הפורחים עד לבית האמנויות ושם לעלות למרפסת התצפית, לראות את התערוכה המתעדת את תהליך בניית המרכז, להמשיך ליקב ולקנח בטעימות מהיינות האורגניים.

אפשרות נוספת היא לתאם סיור מודרך במהלכו תשמעו את סיפור המקום ואורח החיים בקהילה השיתופית, תתפעלו מהאדריכלות ומהמבנים המיוחדים ותראו את החקלאות האורגנית של המשק הכוללת מחלבה המייצרת גבינות עיזים מעולות, מפעל לעבוד פירות יבשים ויקב המייצר יינות מצוינים עטורי פרסים.

השבוע תתקיים בקיבוץ סדנת בציר ויין - שבה תלונו במקום, תצטרפו לכורמים, תבצרו ותשתתפו בתהליך הכנת היין.

פרטים:
קיבוץ נאות סמדר. 054-9798966. 18 שקלים לסיור עצמאי בימים ראשון-שישי, 11;00-14:00, 45 שקלים לסיור מודרך בתאום מראש.

פסטיבל פשוט אשראם במדבר שבועות 2012. נאור סמדר,
מקסים ביופיו הארכיטקטוני. המגדל של נאות סמדר/נאור סמדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully