וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 האטרקציות הכי כיפיות לחופש הגדול

3.7.2014 / 9:13

הקיץ והחופש הגדול מביאים איתם אין ספור הצעות להורים ולילדים. אז איפה הכי כדאי לבלות? הנה 10 האטרקציות הכי מומלצות ליולי-אוגוסט, ואפילו כמה בחינם

עיר התנ"ך בירושלים. צילום: דודי סעד,
תיבת נוח "חזרה" להווה. עיר התנ"ך בירושלים/צילום: דודי סעד

1. עיר הגמדים של ישראל

הם מתגוררים בנבכי היער בבתי-פטריות קסומים, טבולים בירק ומסביבם גדרות נמוכים, ובחופש הגדול הגמדים יוצאים מסיפורי האגדה ומביאים את עיר הגמדים לקניון עיר ימים. מה שהיווה את ההשראה ליצירת העיר, היה הספר הדני "גמדים" שלימים עובד לתכנית הטלוויזיה המוכרת "טוב טוב הגמד". העיר תקום למשך כחודש שלם (20.7-24.8).

ביקור בעיר הגמדים תאפשר הצצה ולקיחת חלק פעיל בחיי הקהילה השיתופיים שלהם, היכרות עם ייחודו של כל גמד ותרומתו לחיים בצוותא. "עיר הגמדים" היא עיר לכל דבר רק בממדים קטנטנים שמתאימים לילדים, ובתוכה מפעל ייצור של ממתקים, בית ספר לגינון, רחוב משחקים, דגל, הווי, תרבות ייחודית של חיי קהילה שיתופיים ואפילו ראש עיר.


פרטים:
שעות פעילות: בימים א', ג', ו-ה' בין השעות 16:00-19:00 , 11:00-14:00.
איפה: קניון "עיר ימים" רח' בני ברמן 2, נתניה.
מחיר: הכניסה חופשית.
טלפון: 09-7738740.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיר לכל דבר רק בממדים קטנטנים שמתאימים לילדים. עיר הגמדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

2. פסטיבל Lego - בונים עליכם שתגיעו

מתחמי יצירה ענקיים, מתחמים אינטראקטיביים, פסלי לגו ענקיים, מתחם XBOX, מעל 1,000 מייצגי לגו ואטרקציות מפתיעות נוספות - כל אלה יחכו לילדים ולמשפחות בפסטיבל LEGO, ביחד עם הדמויות האהובות מעולם הלגו:
Lego Star Wars, לגו צ'ימה, Lego Friends, לגו נינג'גו, Lego City.


עוד כתבות על החופש הגדול:
מתי הכי זול לקחת את המשפחה לאילת הקיץ?
קיץ עולמי: אטרקציות מגניבות למשפחה בחו”ל
הסודי והמשפחתי: החופים הכי טובים בארץ


פרטים:
23 ביולי עד 30 באוגוסט.
איפה: האנגר 11 (אולם הפדרציה) נמל תל-אביב.
שעות פתיחה: א'-ה': 09:30-20:00, שישי-שבת: 09:00-20:30.
מחיר כרטיס: 89 שקלים.
ללקוחות 'סופר-פארם' כרטיס ב-59 שקלים.
למחזיקי כרטיס 'לייף סטייל' כרטיס ב-55 שקלים ובנוסף הנחה של 15% בחנות הלגו הענקית בפסטיבל LEGO.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעל 1,000 מייצגי לגו ואטרקציות מפתיעות. דמויות מעיר הלגו/מערכת וואלה!, צילום מסך

3. בוצרים ונהנים

יקב יפתחאל באלון הגליל יארח בחודש אוגוסט את השנה השביעית ברציפות של פסטיבל היין והבציר, המותאם לכל המשפחה ולכל הגילאים - "בוצרים ונהנים 2014". במסגרת הפסטיבל יוכלו הילדים לקחת חלק פעיל בבציר ענבי יין בכרם הסמוך ליקב, ובקבוצות קטנות ותחת הדרכה של משפחת אופיר בעלי היקב.

המשתתפים יפרידו את הענבים מהשזירות, ימעכו אותם, יסחטו ויסננו במכונות שנבנו במיוחד להפעלה על ידי ילדים ובסוף ההליך, כל ילד יקבל בקבוק אישי של תירוש, פקוק בשעם כמובן. את הבקבוק הוא מוזמן לעטר בתחנת היצירה והאמנות בתגית אישית. בנוסף להליך ייצור הבקבוק האישי מוזמנים ההורים לטעום ממבחר יינות היקב והקטנים יטעמו את הדבש מהמכוורת המשפחתית, וכולם ביחד יחזו בסוף הפעילות במרכז המבקרים, הממוקם בבקתה קסומה בלב המשק, בסרט המסביר על הליך ייצור היין. כל הפעילות היא בהדרכה צמודה.

פרטים:
תאריכים: 30-9 באוגוסט.
שעות פעילות: ימים א'-ה': 09:00-12:30 ו- 16:00-19:30, ימים שישי-שבת: 09:00-14:00.
35 שקלים למשתתף, 25 שקלים למלווה.
טלפון: מומלץ לתאם מקומות מראש: 052-4641849.

פסטיבל בוצרים ונהנהים בציר יקב יפתחאל. צילום: אדוה אופיר, מערכת וואלה! NEWS
משפחה בוצרת ענבים בגליל. בציר ביקב יפתחאל/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אדוה אופיר

4. לחזור לימי התנ"ך

על פני שטח של 4,400 מ"ר, ממוקמת "עיר התנ"ך" בסינמה סיטי ירושלים, המציגה למעלה מ-62 מיצגי ענק גדולים ומרהיבים ממגוון סיפורי התנ"ך המוכרים והאהובים: אדם וחווה, נח והמבול, מגדל בבל, עקדת יצחק, משה בתיבה, יעל וסיסרא, דוד וגולית ועוד.

אחד המונומנטים הבולטים הינו תיבת נח הגדולה בעולם - 30 מ"ר אורך, 10 מ"ר רוחב בשטח כולל של 300 מ"ר ובגובה של 6 מטר. בתיבה מוצגים זוגות החיות שעלו לתיבה בגודל טבעי. לתיבה ניתן יהיה להיכנס בקבוצות מאורגנות ולהסתובב ולהצטלם בין החיות. בתיבת נוח יוצג סרט טבע מרשים שיראה את איתני הטבע השונים בשיא עוצמתם וכוחם, כך שהצופים יוכלו לחוש את עוצמתו של המבול.

בנוסף, המבקרים יוכלו לשוטט במתחם בין הסיפורים המרגשים של התנ"ך ולראות סצנות מומחשות של סיפורי המקרא. בחגים, יסייעו שחקנים לקהל המבקרים, לחוות חלק מהסיפורים בשילוב הפעלות לכל המשפחה.

פרטים:
שעות כניסה: א-ה 10:00 - 14:00 ו-16:00 - 20:00. יום ו' 10:00 - 14:00.
מחיר: ילדים בעלות של 15 שקלים, מבוגר בעלות של 25 שקלים. הדרכות בעברית לקהל הרחב כל יום בשעות 11:30, 12:30,13:30, אחה"צ 17:30, 18:30, 19:30.
בעיר התנ"ך יתקיימו סיורים מודרכים ללא תוספת תשלום, ברכישת כרטיס כניסה.

עיר התנ"ך בירושלים. צילום: דודי סעד,
לראות סצנות מומחשות של סיפורי המקרא. עיר התנ"ך בירושלים/צילום: דודי סעד

5. בובה של אירוע

הפסטיבל הבינלאומי ה-17 לתיאטרון ולסרטי בובות יתקיים בעיר חולון קיץ. בין ההצגות:
'גריט' - הצגה המגיעה מסקוטלנד ומבוססת על זיכרונותיו של צלם באזורי סכסוך, 'יום הולדת שמח' - הצגה קומית מגרמניה בה בובת תינוק משתלטת על חייה של ליצנית, 'הדרך לעיו חרוד' - לפי ספרו של עמוס קינן בעיבוד לבובה, מצלמת קולנוע וחצי טון מלח, 'אלמלא' - המבוססת על ספרה של ניצולת השואה חווה ניסימוב, 'המפוזר' עיבוד שכולו קופסאות קרטון ל"המפוזר מכפר אז"ר" מאת לאה גולדברג.

בפסטיבל יתקיימו מופעים ייחודיים וביניהם הפקות מקור לילדים ולמבוגרים בבכורה עולמית, עשרות הצגות, תערוכות במוזיאון לאמנות תיאטרון הבובות, מופעי חוצות, סדנאות הפעלה לציבור הרחב, סדנאות מקצועיות וכיתות אמן לבובנאים.

פרטים:
מתי: ה-26-17 ביולי.
מחירים: 75-55 שקלים לכרטיס, בנוסף לפעילויות ללא תשלום.
לרכישת כרטיסים: 03-6516848.
איפה: הפסטיבל יתקיים במרכז תיאטרון הבובות. רחוב רמז 13, חולון.

פסטיבל תיאטרון בובות בחולון. צילום: כפיר בולוטין,
הצגות מהארץ ומחו"ל. פסטיבל תיאטרון הבובות בחולון/צילום: כפיר בולוטין

6. הרפתקאות דבש, טרקטור ועגלה בגליל התחתון

מרכז מבקרים דבורת התבור בשדמות דבורה יקיים במהלך הקיץ פעילות מהנה למשפחות, למשל, ביקור במכון רדיית דבש (מכון הרדייה ממוזג), צפייה בייצור הדבש במצפה דבורים ייחודי (מצפה הדבורים מוצל).

ביקור באולם גידול המשי היחיד בישראל ובו אלפי פקעות. סדנאות יצירה של שוקולד דבש אינדיאני. נרות ריחניים שכמיית דבורה. (אולם גידול המשי והיצירה מאווררים)
פינת חי עשירה עם עיזים ננסיות שניתן להאכיל וחיות משק רבות (אין עדיין מיזוג בשדה...).

פרטים:
פתוח כל יום בין השעות 09:00 - 17:00 (כניסה אחרונה בשעה 15:00) באמצע השבוע מומלץ לתאם מראש
מחיר: 35 שקלים למבוגר , 48 שקלים לילד (המחיר כולל את כל הפעילות). ניתן להזמין מראש נסיעה בטרקטור ועגלה במחיר 10 שקלים לאדם. מעל 15 איש.
בין השעות 09:00-18:00 .(כניסה אחרונה בשעה 16.00)
כל 20 דקות יוצא סיור שאורכו כשעתיים.

דבורת התבור דבוראי דבש. בועז בן זאב,
גם בקיץ לא מפסיקים להמתיק את היום. דבוראי בדבורת התבור/בועז בן זאב

7. למחזר אני יכול, כי זה החופש הגדול!

לקראת הקיץ מתחדש מרכז המבקרים של קבוצת נייר חדרה ומוסיף משחק אינטראקטיבי חדש, בו המבקרים מתחרים ביניהם בתחרות מיון פסולת למכלי המיחזור השונים. בנוסף, המבקרים במרכז יוכלו ליהנות גם מסיור וירטואלי חדשני העוקב אחר הנייר בזמן תהליך הייצור במכונה בטכנולוגיית תלת מימד.

במרכז המבקרים, המיועד למשפחות וילדים בגילאי 6 ומעלה, תוכלו ללמוד מתי וכיצד התחיל הייצור והשימוש בנייר, מהי חשיבות מחזור הנייר והקרטון כחלק משמירה על הסביבה בה אנחנו חיים, לקבל הצצה נדירה על מכונת ייצור הנייר הגדולה ביותר במזרח התיכון ולסיים עם חוויה ייחודית - הכנת נייר ממוחזר במו ידיכם.

פרטים:
משך הסיור: כשעה וחצי.
עלות הסיור: 20 שקלים למבקר, יש לרכוש כרטיסים מראש. כתובת: רחוב פרידלנדר 14 א.ת. צפוני, חדרה.
שעות פתיחה ביולי-אוגוסט: ימים ראשון-חמישי, בין השעות 9:00-18:00. ימי שישי - בין השעות 9:00-13:00.
להזמנות: 04-6349749/85.

מרכז מבקרים נייר חדרה. צילום: יונה שליין,
ללמוד מתי וכיצד התחיל הייצור והשימוש בנייר. מרכז מבקרים נייר חדרה/צילום: יונה שליין

8. מבלים בכרמלים

במהלך חודשי הקיץ מציעה עמותת התיירות כרמלים מגוון פעילויות למשפחה.
בגני הנדיב: מופע וסדנאות תיפוף של להקת "שיגעון הקצב" (RhythManiA) וסדנאות קרקס ירוק ובועות ענק, כמו גם הקרנה סולרית של סרטים תחת כיפת השמים.

במוזיאון ופארק המדע "הטכנודע" בגבעת אולגה: חוויה ייחודית שתתקיים בימים שני ורביעי במשך החודשים יולי אוגוסט עד השעה 21:00. במסגרת זו יתקיימו ניסויים הדגמות וחוויות מדעיות בכל פעם בנושא מרכזי אחר.

במהלך חודש הרמדאן המתחיל בסוף יוני, תושבי הכפר ג'סר א-זרקא מזמינים את הקהל לבוא ולחוות את לילות הרמדאן המיוחדים בכפר. יערכו סיורים שיספרו על מנהגי החג ויציעו ממטעמי החג בארוחת איפטר בבית מקומי.

קבלת שבת לאור השקיעה בחוף דור הבונים תיערך בכל יום שישי בחודשים יולי-אוגוסט, בשילוב סיור מודרך בשמורת חוף הבונים. קבלת השבת כוללת חלה ויין לאור השקיעה ומול גלי הים.

בימי רביעי החל מ-23 ביולי ייערך בקיסריה העתיקה פסטיבל "לילות קיסריה" שמשלב חגיגת קיץ בניחוח נוסטלגי. הקרנת סרטים על מסך ענק תחת כיפת השמים, מופעי הצדעה לפסטיבלי הילדים של פעםהופעת RockVille ומסעדות הנמל שמציעות מגוון קולינארי.

פרטים:
מחיר: רוב הפעילויות בתשלום.
לפרטים נוספים: אתר האינטרנט של עמותת כרמלים.

לילות קיסריה. צילום: עמותת כרמלים, מערכת וואלה! NEWS
לילות קיסריה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: עמותת כרמלים

9. תתכוננו להתפרצות געשית בגולן

למי שיגיע לקיבוץ אורטל בגולן, יוכל ליהנות בשעות הצהריים הנעימות משלל פעילויות ב"חי-טל" - המיני זו? של קיבוץ אורטל. בין הפעילויות: באולינג טבע, מיני גולף , דומינו עץ ענק, הרכבת פאזלים גדולים. בזמן שהילדים מבלים בין הפעילויות השונות, יוכלו ההורים ליהנות מערסלים, שולחנות פיקניק ופינות קפה בלב הטבע ומסיור וטעימות ביקב אורטל הסמוך.

עם רדת החשיכה יוצאים לפארק הוולקני באביטל, שם ייערך סיור לילי מודרך תוך צפייה בחזיון אורות מרהיב. ניתן להמיר את הסיור הלילי בסיור יומי מודרך בנתיב הגעשי, החושף תופעת טבע גאולוגית ייחודית, כמו גם נופים מרהיבים, סיפורי מורשת ועוד.

פרטים:
מתי: הפעילות מתקיימת בחודש יולי (חמישי- שבת), בתאריכים 11.7,18.7,25.7.
הסופ"ש כולל כניסה לכל המשפחה לבריכה סמוכה לקיבוץ .
הסיור הלילי המודרך בפארק הוולקני הינו בתיאום וברישום מראש בלבד ויתקיים רק בימי חמישי. הסיור המודרך בנתיב הגעשי הינו בתיאום וברישום מראש בלבד ויתקיים רק בימי שישי.
מחיר: לאורחי תיירות אורטל הפעילות בחינם. לאורחים שלא לנים באורטל - 35 שקלים למשתתף ( כרטיס משולב למיני זו + סיור בפארק הוולקני\נתיב געשי).
הזמנות: 04-6960808, 052-5612354.

פארק וולקני ברמת הגולן. רינה נגילה,
סיור לילי מודרך תוך צפייה בחזיון אורות מרהיב. הפארק הוולקני ברמת הגולן/רינה נגילה

10. לישון עם קנגורו וקואלה בעמק יזרעאל

גן גורו, הפארק האוסטרלי שסמוך לקיבוץ ניר דוד, מזמין אתכם בחודשים יולי-אוגוסט לסיור לילי המאפשר הצצה אל מגוון התנהגויות ופעילויות לילה של בעלי החיים האוסטרליים, הפעילים בשעות הקרירות והנעימות של הערב.

בתום הסיור נשב סביב המדורה לקומזיץ עם כיבוד קל (תפוחי אדמה במדורה, תה צמחים ואבטיח מתוק) וסיפורים לפני השינה יסופרו למשתתפים אל תוך הלילה. לסיום היום, נפרוש לשינה מתוקה באוהלים. קול קריאות התוכים, הקוקברות ושאר בעלי החיים יעירו אתכם בבוקר לארוחת בוקר קלה בתוספת שתיה חמה קפה/תה ושוקו, לאחר מכן תצטרפו להאכלת הבוקר של הקנגורו והתוכים בצפרייה.

אם תרצו להמשיך וליהנות משאר החוויות בניר דוד, תוכלו לטייל ברכבים הירוקים או באופניים ולהשתכשך במעיינות בפארק המעיינות הסמוך לגן גורו ב-50% הנחה (עד 10:00 בבוקר).

פרטים:
לינות השטח מתקיימות בחודש יולי בימי ה', בחודש אוגוסט בימים ג', ה'.
מחיר: 130 שקלים לאדם (מגיל 2 ומעלה).

גן גורו קנגורו. אשחר בצר, ספק 500
הצצה להתנהגויות ופעילויות לילה של בעלי החיים האוסטרליים. הגן גורו/ספק 500, אשחר בצר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully