וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח עולמי: המלונות בישראל מהיקרים בעולם

סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג פרסמה את דירוג יוקר הלינה במלונות ביותר ממאה ערים בעולם. תל אביב וירושלים נמצאות בין 20 המקומות הראשונים והיקרים ביותר. צריכים עוד הוכחה שלא זול לנפוש בארץ?

מלונות תל אביב חוף הים חופשה מלון. ShutterStock
אנחנו/ShutterStock

אם תמיד חשבנו שאנחנו משלמים מחיר לא פרופורציונלי עבור הלינה שלנו במלונות בארץ, עכשיו יש לכך גם גושפנקא עולמית. סוכנות הידיעות הכלכלית, בלומברג, פירסמה בסוף השבוע רשימה של יותר ממאה ערים בעולם שבהן בתי מלון, כשבישראל נדגמו שתי ערים - תל אביב וירושלים.

תל אביב מדורגת במקום ה-14 עם מחיר ממוצע של 223 דולרים ללילה במלון. בירושלים, שדורגה במקום ה-19, תשלמו מעט פחות אבל עדיין מחיר יקר של 203 דולרים בממוצע ללילה.


עוד על החופשה שלנו במלונות:
10 המלונות הטובים במזה”ת: 3 מהם מישראל
הסודות המלוכלכים של חדרניות בבתי מלון
וולדורף אסטוריה י-ם: לישון במלון עם משרת אישי


לפי הרשימה, מחיר לינה במלון בערים הישראליות יקר יותר מאשר בערים שנחשבות יקרות יותר, כמו טוקיו (מקום 20, 198 דולרים ללילה), אוסלו (מקום 25, 191 דולרים ללילה) ואפילו מוסקבה (מקום 30, 183 דולרים ללילה).

בין הערים הבולטות, שמקדימות את תל אביב וירושלים, כלומר מחיר הלינה בהן יקר יותר, נמצאות לונדון (מקום 8, 235 דולרים ללילה בממוצע), ניו יורק (מקום 10, 233 דולרים ללילה בממוצע) ופריז (מקום 11, 232 דולרים ללילה בממוצע). נתון מעניין אחר הוא, השתלבותה של העיר ריו דה ז'ניירו ברשימה במקום גבוה - 12, 231 דולרים ללילה בממוצע - ייתכן ובעקבות המונדיאל העתיד להתקיים בה בקיץ הקרוב, מה שהעלה את מחירי הלינה בה.

אילוסטרציה מלון. ShutterStock
ברוב מדינות אירופה זול יותר ללון במלון מאשר אצלנו/ShutterStock

ואיפה תשלמו הכי הרבה על לינה במלון?

את המקום הראשון, ולאו דווקא המכובד, כובשת ז'נבה שבשוויץ, שבה תשלמו על לילה במלון 308 דולרים בממוצע, כשאחריה נמצאת העיר דובאי, באיחוד האמירויות, שבה מחיר לילה בממוצע עומד על 273 דולרים. במקום השלישי נמצאת כווית סיטי עם 258 דולרים ללילה בממוצע.

את רשימת 106 הערים שנדגמו בסקר של בלומברג סוגרת העיר האנוי שבוייטנאם, שם תשלמו ללילה במלון בסך הכל 62 דולרים בממוצע, כלומר בתל אביב יעלה לכם לילה במלון פי 3.5 מאשר בהאנוי.


עוד בוואלה! תיירות:
חובה לראות? 10 היעדים המאכזבים בעולם
הסודות המלוכלכים של חדרניות בבתי מלון
ירח דבש באירופה: 10 המקומות הכי רומנטיים לזוגות טריים


עוד בין הערים הבולטות שמחירי המלונות שלהן זולים מאשר בישראל, נמצאות פראג (מקום 40) עם 174 דולרים ללילה בממוצע, וינה (מקום 45) עם 170 דולרים ללילה בממוצע, ברלין (מקום 62) עם 145 דולרים ללילה בממוצע, בייג'ינג (מקום 70) עם 137 דולרים ללילה בממוצע ובנגקוק (מקום 85) עם 116 דולרים ללילה בממוצע.

מהתאחדות המלונות בישראל, נמסר: "מדגם בלומברג מייצג מספר מועט של מלונות, אך ורק מלונות יוקרה בתל אביב ובירושלים. רוב המלונות בישראל, לרבות בתל אביב ובירושלים, אינם מדווחים לבלומברג, ומחיריהם נמוכים בעשרות אחוזים מכפי שמוצג בדו"ח.

"עם זאת, אין זה סוד שמחירי המלונות בארץ אינם זולים. לפני כשנה וחצי יצאה ועדה ממשלתית, בראשות מנכ"ל משרד התיירות דאז, נועז בר ניר, עם מסקנות לפיהן עלויות התפעול של מלונות ישראל גבוהות בעשרות אחוזים בהשוואה לעולם, בגלל עלויות ייחודיות לארץ (כמו: אבטחה וכשרות), בגלל רגולציה מחמירה ובשל יוקר המחייה בישראל, שמשפיע על מחירי תפעול המלונות. יש להפנות שאלות לממשלה מדוע אינה מקדמת מדיניות ופעילויות, כדי להקל על מחירי התפעול של המלונות ולאפשר הורדות מחיר".

להלן עשר הערים שהכי יקר לישון בהן בעולם:
1. ז'נבה, 308 דולרים ללילה
2. דובאי, 273 דולרים ללילה
3. כווית סיטי, 253 דולרים ללילה
4. ציריך, 250 דולרים ללילה
5. מיאמי, 245 דולרים ללילה
6. הונג קונג, 242 דולרים ללילה
7. אדינבורו, 241 דולרים ללילה
8. לונדון, 235 דולרים ללילה
9. סינגפור, 235 דולרים ללילה
10. ניו יורק, 233 דולרים ללילה


דעת קהל: האם יקר לישון במלונות בישראל? טקבקו לנו!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully