וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופו המדינות המסוכנות בעולם ל-2017; איפה מוקמה ישראל?

16.11.2016 / 13:01

מנגיף הזיקה ועד מיליציות חמושות - אילו מדינות הן המסוכנות ביותר בעולם לשנת 2017, מי נחשבות לבטוחות ביותר ואיפה נמצאת ישראל - קבלו את מפת המדינות שאסור להתקרב אליהן בשנה הקרובה

ShutterStock

בווידאו: המדינות שכן כדאי לכם להגיע אליהן ב-2017, לפי הלונלי פלנט

מה אנחנו בודקים לפני שאנחנו יוצאים לחופשה? מחיר, אטרקציות, מוקדי שופינג. ומה באשר לבטיחות? בשנה שהתאפיינה בפעולות טרור מצד אחד ובהתפרצות נגיף הזיקה מצד שני, נושא הביטחון האישי והבטיחות ממשיך לקבל התייחסות משמעותית.

סוריה, אפגניסטאן ותימן הן לא המדינות שאתם רוצים לבקר בהן היום (גם אם הייתם יכולים), גם לא בעתיד הקרוב. זאת בהתאם למפת סיכונים עולמית שהתפרסמה על ידי International SOS, חברת ענק בריטית העוסקת בסיוע רפואי ובטיחות מטיילים ברחבי העולם. המפה פורסמה, בין השאר, כדי לספק לחברות גלובליות אפשרות למפות את הסיכונים שלהן.

מעבר לסכנות המיידיות הללו, גם מדינות כמקסיקו, קולומביה, פקיסטאן ומצרים דורגו כבעלות סיכון גבוה. בצד השני של הסקאלה, מצויות נורבגיה, פינלנד, שבדיה ואיסלנד - הנחשבות למקומות הבטוחים בעולם עבור התייר.

במפה הדינמית שפרסם הארגון נצבעו מדינות העולם בצבעים בהתאם למידת הסכנה שהן מעמידות בפני המבקרים בהן: ירוק - ללא סיכון מיוחד, צהוב - סיכון נמוך, כתום - סיכון בינוני, אדום - סיכון גבוה, אדום כהה - סיכון קיצוני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באפריקה והמזרח התיכון המצב אדום. דווקא בישראל בסדר יחסית. מפת המדינות המסוכנות בעולם ל-2017/מערכת וואלה!, צילום מסך

ישראל: אי של שלווה?

ואיפה ישראל בכל הסיפור הזה? בשקלול הסופי, זכינו לדירוג "סיכון בינוני". מעניין עוד לגלות כי השכנים הירדנים, אגב, מתהדרים בדירוג "סיכון נמוך".


עוד לפי שאתם מחליטים איפה לנפוש:
המדינות עם הסיכוי הגבוה לאסון טבע; ואיפה ישראל?
נחשפה מפת החופשות העולמית: זהו היעד הנחשק בעולם
לראות עולם בתקציב קטן: נבחרו 10 היעדים המוזלים ל-2017
מהי העיר הזולה ביותר לחופשה משפחתית באירופה?


התמונה מקבלת גוון חיובי יותר כאשר בודקים לעומק את הנתונים, ומגלים כי מבחינת הבטיחות בדרכים, למשל, קיבלה ישראל את הציון "סיכון נמוך", בעוד שירדן מקבלת "סיכון גבוה ומצרים "סיכון בינוני".

גם בכל הקשור לבטיחות מבחינה בריאותית, ישראל ניצבת במקום מצוין - עם הציון "סיכון נמוך" (בדומה לארה"ב ואירופה). מעניין עוד לגלות כי באותה קטגוריה, הסיכון הבריאותי בשטחי הרשות גבוה למדי.

עוד באותו נושא

אלו המדינות עם הסיכוי הגבוה לאסון טבע; ואיפה מוקמה ישראל?

לכתבה המלאה
הריסות מהפצצות חאלב, סוריה. אוקטובר 2016. AP
עדיין הכי מסוכנת. חאלב, סוריה/AP

מה יותר מסוכן מטרור?

אתר הדיילי מייל הבריטי, מדווח שסקר עומק מצא ש-72% מהנשאלים ציינו כי לדעתם, בכל הקשור לתיירות עולמית, הסיכונים גברו לעומת השנה הקודמת. 57% מהנשאלים צופים כי השנה הבאה תהיה מסוכנת אף יותר.

עוד עולה מהסקר, כי 51% מוטרדים לפני נסיעתם מאירועי טרור ו-36% מודאגים מהפיכות אזרחיות, תסיסה עממית ועוד.
עם זאת, מבט מעמיק במפת הסיכונים לשנת 2017 חושף כי האיום האמיתי הניצב בפני נוסעים ותיירים מגיע מהתחום הפלילי והבטיחות בדרכים, כאשר הטרור מצוי במקום השני.

כמו כן, ניכר כי חברות רבות שינו את תוכניות הנסיעה של נציגיהן בשל התפרצויות נגיף הזיקה. גם זאת, למרות שהסכנה הראשונה במעלה בתחום הבריאותי כרוכה דווקא במחלות שכיחות יותר, הנגרמות בשל וירוסים אחרים. מניתוח הנתונים עולה שנשאלים רבים (50%) סבורים שאירופה מסוכנת יותר מבעבר, בשל אירועי הטרור שהתרחשו בה לאחרונה.

דירוג המדינות המסוכנות ביותר:

1. סוריה
2. אפגניסטאן
3. תימן
4. לוב
5. דארפור
6. סומליה
7. דרום סודאן
8. הערים גאו, קידאל וטימבוקטו במאלי

דירוג המדינות בסיכון גבוה:

1. מקסיקו
2. הונדורס
3. קולומביה
4. האיטי
5. פפואה ניו גיני
6. גינאה
7. פקיסטאן
8. מצרים

דירוג המדינות הכי בטוחות:

1. נורווגיה
2. שוודיה
3. איסלנד
4. שווייץ
5. סלובניה
6. דנמרק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully