וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראות עולם בתקציב קטן: נבחרו 10 היעדים המוזלים ל-2017

30.10.2016 / 8:17

הכי זול בעולם - הכי שווה בעולם: הלונלי פלנט מציג את עשרת היעדים הכי טובים בעולם למטיילים בשנת 2017, שבהם לא תיאלצו לשבור תוכנית חיסכון, ויש לא מעט הפתעות (למשל, ונציה ופורטו)

ShutterStock

בווידאו: 10 המדינות המומלצות לטיול ב-2017 שנבחרו על ידי הלונלי פלנט

לאחרונה פרסם אתר התיירות הפופולרי לונלי פלנט את 10 היעדים החמים לשנת 2017, אבל אם גיליתם שזה קצת גדול עליכם מבחינה כלכלית, תשמחו לדעת שבאותה נשימה, הציג המדריך הבינלאומי גם את רשימת 10 היעדים השווים בעולם למטיילים בתקציב נמוך. הנה הם לפניכם.

1. נפאל

נפאל מתאוששת מרעש האדמה הגדול שפקד אותה בשנת 2015, כמו גם ממשבר האנרגיה שהקשה על התנועה ברחבי המדינה. ככזו, היא מהווה כיום בחירה מצוינת עבור מטיילים דלי תקציב, המעוניינים לחוות את הטרקים הנהדרים שנמתחים לאורכה ולרוחבה ואת עולם החי העשיר המצוי בה. וכל זאת, בפחות מ-50 דולר ליום.

התיירים שבים אט-אט למדינה, וזוהי הזדמנות טובה להסתער על ההרים האדירים שמתרוממים בה, ולהתקבל במאור פנים על ידי תושביה, הזקוקים למטבע זר יותר מבעבר.

מרה פיק, נפאל. ShutterStock
בחירה מצוינת עבור מטיילים דלי תקציב בגלל רעש האדמה. נפאל/ShutterStock

2. נמיביה

הדולר הנמיבי, המעוגן אל הראנד הדרום אפריקאי, מאבד מערכו בשנים האחרונות ומאפשר לרבים ליהנות מיופייה המדהים של המדינה. כאן מחכה לכם המדבר שוקק החיים בשמורת הטבע אטושה, טרקים בלתי נשכחים בפיש ריבר קניון וגלישת חולות בדיונות האדירות של מדבר סוסוסבלאי.
רק זכרו להימנע מתקופת החגים והחופשות של אירופה ודרום אפריקה (בעיקר בחודשים דצמבר וינואר), ובכך להגיע במועדים שבהם הטיסות זולות.

טיול אופנוע נמיביה רום בן-אליהו 3. רום בן-אליהו, מערכת וואלה! NEWS
מדבר שוקק החיים ודיונות אדומות. נמיביה/מערכת וואלה! NEWS, רום בן-אליהו

3. פורטו, פורטוגל

עיר הנמל פורטו היא דוגמה לעיר אירופאית שעדיין מצליחה להיות "מתחת לרדאר" של תיירים רבים. העיר, הנטועה בלב תפאורה המהממת שיוצר בה נהר דורו, מציעה מסעדות ומלונות במחירים סבירים מאוד. הוסיפו לכך את טיסות הלואו-קוסט שנוחתות בה מרחבי אירופה, וקיבלתם יופי של יעד לחופשה.

בעיר תגלו גם מוזיאונים מעניינים (במחירי כניסה זולים), תחבורה ציבורית יעילה ואפשרויות שיטוט נעימות על גדות הנהר. בנוסף, מוצעים בה סיורי טעימות אל מרתפי יין וטיולי יום אל כרמים ויקבים מחוץ לעיר.

עוד באותו נושא

הכינו את הדרכונים: 10 המדינות שאסור לכם לפספס ב-2017

לכתבה המלאה
פורטו, פורטוגל. ShutterStock
טיסות לואוקוסט מרוב אירופה ליעד שעדיין מתחת לרדאר. פורטו/ShutterStock

4. ונציה, איטליה

ונציה ותקציב נמוך? האם הצירוף הזה בכלל אפשרי? העיר הזו, שבשום אופן אסור להחמיץ ביקור בה, נוטה לסדוק את חשבון הבנק של רבים, אך עם זאת - ניתן לטייל בה בזול יחסית. העצה הרווחת תמיד היתה פשוט ללון בערים סמוכות כגון מסטרה ואפילו טרוויזו, ולעלות בבוקר על רכבת לוונציה.

עם זאת, הרעיון הזה יקשה על מי שרוצים לבלות בה מספר ימים בנוחות או לפחות לדגום את חיי הלילה שלה. כיום, ניתן פשוט ללון בדירות ובבתים של מקומיים באמצעות Airbnb ומיזמי השכרה דומים, ובכך לחסוך כסף רב, במיוחד אם תתרחקו מעט מאזורי התיירות הפופולריים ותקפידו לשכור דירה עם מטבח.

סירת גונדולה בעיר ונציה, איטליה. ShutterStock
כן, זה אפשרי - תלוי איפה תלונו. ונציה/ShutterStock

5. דברצן, הונגריה

ממקום מחבואה, מאחורי גבה של בודפשט הגדולה, מציעה העיר דברצן חופשה זולה יחסית. במיוחד כעת, לאחר שחוברה לשבע מדינות אירופאית ברשת טיסות לואו-קוסט, מתגלה העיר על ידי תיירים מהעולם.

דברצן מציגה עושר היסטורי ניכר לצד השפעות עכשוויות יותר, שהפכו אותה לעיר בעלת סצנת אמנות מודרנית משמעותית. בימי הקיץ, מתמלאים רחובותיה בפסטיבלים למכביר.
אל המשוואה הזו כדאי להוסיף את מיקומה המיוחד, לצד מרחביה המזרחיים של המדינה - שבה אתרים רומנטיים להפליא, בהם הפארק הלאומי הורטובאג', הגדוש בפולקלור והיסטוריה..

דברצן הונגריה. ShutterStock
עושר היסטורי ניכר לצד השפעות עכשוויות. דברצן, הונגריה/ShutterStock

6. בליז

בליז שבמרכז אמריקה נחשבת לעיתים קרובות ליקרה יחסית, אך מבט מחודש בה מגלה כי מציאות מעט שונה. כאן תוכלו לצלול ולשנרקל במימי הים הקריבי או לטייל בשרידי ערי המאיה, כגון קרקול, המצויה במעמקי ג'ונגל שוקק חיים. האוכל זול יחסית, במיוחד אם דוגמים את דוכני הרחוב הרבים, וגם הנסיעות לא ארוכות ולכן גם לא תיאלצו לנוע הרבה בדרכים – מאחר ששטחה של בליז דומה לשטחה של מדינת ישראל.

החור הכחול בליז חופשה. Creative Commons
החור הכחול של בליז/Creative Commons

7. מרוקו

היא יציבה, נגישה ובעלת אינספור גוונים - מרוקו מציעה טיול בתקציב נמוך אל מחוזות האקזוטיקה.

העיר המדברית מרקש היא יעד שאסור להחמיץ, וכיום יש בה יותר אפשרויות אירוח ולינה מבעבר. אל עיר הנמל אסואירה, לחופי האוקיינוס האטלנטי, ניתן כיום להגיע לא רק בנסיעה ממרקש אלא גם ישירות מנמלי תעופה בפריז ולונדון. העיר טנג'יר, הנושקת למצר גיברלטר, מציגה לראווה בתי מלון חדשים לצד עיר עתיקה. כדאי לדעת כי על ישראלים להצטייד באשרת כניסה מתאימה למרוקו באמצעות נציגות מרוקאית בחו"ל.

אגם, הרי האטלס, מרוקו. ShutterStock
אגם בהרי האטלס במרוקו/ShutterStock

8. רוסיה

נכון לזמן כתיבת שורות אלו, מצבו של הרובל בלתי יציב ומזמן אל רוסיה לא מעט מבקרים. אז נכון, מבט חטוף במחירי האירוח של בתי המלון המובילים של מוסקבה לא ממש יעודד אתכם, אך מצד שני, זהו זמן מצוין לדגום חלקים נבחרים מקו הרכבת הטרנס-סיבירית ולנצל את מחירי טיסות הלואו-קוסט אל ובתוך מדינת הענק. כך או אחרת, אל תוותרו על ביקור בין אוצרות העיר סנט פטרסבורג

הרכבת הטרנס-סיבירית. ShutterStock
זה הזמן לנצל את המחירים. נסיעה ברכבת הטרנס-סיבירית/ShutterStock

9. חצי האי בלריין, אוסטרליה

מזה דורות רבים, משמש חצי האי בלריין (Bellarine Peninsula) כיעד חופשה מועדף על תושבי מלבורן, המגיעים אליו לשם התרגעות. אך כעת, אזור זה שבמדינת ויקטוריה מתהדר בכמה אטרקציות חדשות המצויות לצד החופים הנהדרים, שבהם קל לשכוח את הזמן. בחצי האי תגלו ערים נעימות כגון קווינסקליף או פורטרלינגטון, והאטרקציות החדשות כוללות לא מעט יקבים, מסלולי רכיבה על אופניים, אתרי שנירקול וגלישת גלים.

חצי האי בלריין באוסטרליה. ShutterStock
לשכוח את הזמן. חצי האי בלריין/ShutterStock

10. חצי האי העליון, מישיגן

מה הסיכוי שמי שאינו אמריקאי מכיר את המקום הזה? למרות שהוא לא ממש מצוי על מפת התיירות העולמית, חצי האי העליון של מדינת מישיגן (Michigan's Upper Peninsula, הקרוי גם "מישיגן עילית"), טומן בחובו אוצרות נהדרים. זהו אזור שבו הטבע שולט בעוצמה - יפה ושובה לב. והטבע הזה, שבו נטועות עיירות ציוריות, שבה גם את ליבו של הצייר האמריקאי הנודע נורמן רוקוול.

ביעד זה, החביב על תושבי המערב התיכון בארה"ב, המחירים סבירים, המטיילים מועטים והשלווה רבה. תמצאו כאן מגדלורים היסטוריים, אגמים יפים ומאות קילומטרים של חופים.

.

חצי האי העליון מישיגן. ShutterStock
טבע אין סופי. מפלים בחצי האי העליון של מישיגן/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully