וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 דוגמאות למה כדאי לכם להתרחק מישראלים בחו"ל

24.8.2016 / 9:12

אנשים שמכניסים איתם תיק לחדר האוכל במלון ביוון, אורחים שמשאירים קליפות גרעינים בלובי מלון באיטליה, תיירים שמכניסים אוכל למסעדה באיטליה או מבקשים מים רותחים ל"מנה חמה" ועוד - מדריך טיולים כותב למה לדעתו כדאי לשמור מרחק מאיתנו בחופשה בחו"ל

צילום: משה ירט, עריכה: יאיר דניאל

בווידאו: צפו בנוסע ישראלי שמתפרע במהלך טיסה לרוסיה

אני נוטה יותר ויותר לחשוב שאנחנו עם ברברי. אני לא סנוב ולא מתנשא, להיפך, אבל במהלך השנים שבהן אני עובד כמדריך טיולים, נתקלתי בהתנהגויות של נוסעים שההגדרה היחידה שלהן היא ברבריות וחוסר תרבות מינימלית.

תתפלאו, זה לא מאפיין נוסעים ממוצא אתני מסויים, גיל, מקום מגורים או מצב כלכלי. זה משותף להרבה מאוד ישראלים ואין לזה אח ורע התנהגותי כמעט בעולם כולו - והייתי בהרבה מקומות על פני כדור הארץ.

אני לא יודע איך נהיינו כאלה. אני לא אנתרופולוג ולא מנתח מצבים התנהגותיים, אך חוסר הכבוד, אי כללי נימוס בסיסיים, צעקנות ואלימות מאפיינים לרוב את הישראלים (אני מניח שיינתן לזה גם ביטוי בטוקבקים האלימים ונוטפי השנאה שייכתבו כתגובה לכתבה) - כל אלה חייבים לנבוע ממקום מסויים, ולי אין התשובות למה ומדוע - את זה אני משאיר לחכמים ממני.

להלן 10 דוגמאות מהחיים, ממה שראיתי בעיניי לאחרונה או שמעתי ממדריכים אחרים, להתנהגות שלנו, הישראלים, בחופשה בחו"ל. מדוגמאות אלה עולה, לדעתי, מסקנה אחת: לפעמים כדאי להתרחק מקרבת ישראלים בחו"ל כמו מאש.

1. במטוס, בדרך לחו"ל

תדרשו בדלפק הרישום לפני הטיסה לא לשבת בקרבת משפחות (הורים וילדים), אחרת וקרוב לודאי שבמהלך כל הטיסה לא תוכלו לנוח או להירדם. תצפו לזה שצעקות וקפיצות יהיו מנת חלקכם עד שתנחתו. בטיסה האחרונה שטסתי, נוסע מזועזע סיפר לי שבמהלך כל הטיסה (4 שעות), הילד שלידו לא הפסיק למחוא כפיים לצלילי מוזיקה רועשת שנשמעה מהאוזניות שלו, וכשהוא העז להעיר להורים על כך, הם בתגובה הורו לילד להרעיש יותר.

2. במלון

הגעתי למלון מסויים שבו היו כמה קבוצות של ישראלים. הם ישבו בלובי הקטן והמצוחצח, שוחחו בקולי קולות (זה לא נורא) ופיצחו גרעינים. כמובן שאת כל הקליפות והשקיות הריקות הם הותירו מאחוריהם. אחד המלונות הטובים באזור ורונה, מלון אקספו, הודיע שהוא מסרב לקבל יותר אורחים ישראלים. זה לא נובע מאנטישמיות, אני מכיר היטב את מנהלי המלון - נמאס להם לתקן נזקים שאורחים ישראלים גרמו להם.

עוד באותו נושא

צואה בבריכה והטרדה מינית: גילויים חדשים מהתפרעות הישראלים בקפריסין

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אם כבר פיצחתם גרעינים בלובי, לפחות קחו איתכם את הקליפות/מערכת וואלה!, צילום מסך

3. במסעדה

אני מכיר כמה בעלי מסעדות בכמה מקומות בעולם, שמסרבים להכניס ולשרת לקוחות ישראלים. מדריכה ישראלית סיפרה לי על מסעדה בויצ'נזה, איטליה, שבה בעל המסעדה גירש ישראלים ממנה, לאחר שאחד מהם צרח על מלצרית שדרשה ממנו להוציא מחוץ למסעדה אוכל שהוא הביא איתו. גם אני חוויתי דבר דומה, כאשר בעל מסעדה בהרי האלפים הצרפתים פנה אלי ואמר לי שלא להגיע אליו יותר עם ישראלים. גם אצלם זה לא נבע מאנטישמיות.


עוד על הישראלי המכוער בעולם:
הישראלי המכוער בתאילנד: עשו גרפיטי בתוך הבריכה במלון
שובו של הישראלי המכוער: משפחה טינפה יחידת נופש באיטליה

4. בחברה להשכרת רכב

כשמחזירים רכב שכור בארה"ב, לא נערכת בדיקה לרכב. הכל מבוסס על אמון. התפלאתי כשבדקו בדקדקנות רכב שהחזרתי לאחר טיול של שבועיים בחוף המערבי. לשאלתי ענו לי, שהתקבלה הוראה מהנהלת החברה לבדוק היטב כל רכב שמחזירים ישראלים, כי הישראלים לא מדווחים על נזקים שהם גורמים לרכב במהלך ההשכרה.

5. באתרי בילוי

בכניסה לסירמיונה היפה שעל גדת אגם גרדה באיטליה, יש דוכן פירות מאוד פופולרי, עליו תלויים פירות שונים. יש שם שלט שבו כתוב בעברית ובאנגלית בלבד - "לא לגעת". כששאלתי את דווידה בעל הדוכן לפשר הכיתוב בעברית, הוא ענה לי "כי רק הישראלים נוגעים בפירות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דוכן המיצים באיטליה ועליו השלט בעברית "לא לגעת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

6. בחדר האוכל במלון

בכניסה לחדר אוכל בקרואטיה, עמד מנהל חדר האוכל ודרש מהאורחים הישראלים שלא להיכנס עם תיקי יד. אותו הדבר קרה לי גם באוסטריה, הולנד ויוון. מעניין למה.

7. במסעדות דרכים ובבר של מלון

יש כאלה שמטעמי כשרות נמנעים מאוכל מקומי בחו"ל, והם מביאים איתם אוכל מהארץ. זה בסדר גמור ולגיטימי. מה שלא לגיטימי זה לדרוש בחינם במסעדות הדרכים ובברים של בתי המלון מים רותחים ל"מנה החמה" שהם הביאו אתם. בבר מלון בגיאורגיה תלוי שלט בעברית - "מים חמים רק בתשלום".

מנה חמה. ShutterStock
צריכים מים חמים ל"מנה החמה" במסעדה? תשלמו על זה/ShutterStock

8. במפגש אקראי

השאלה הראשונה ששואלים ישראלים רבים, כאשר הם מזהים ישראלים נוספים בקרבתם: "כמה עלה לכם הטיול/המלון/הרכב?" - הרי אסור להיות פראיירים. אם יתברר לשואל שהטיול עלה לו קצת יותר, אני לא מקנא בסוכן/ת הנסיעות שמכרו לו את הטיול.

9. במטוס

יש לא מעט טענות כלפי חברות התעופה הישראליות. אנחנו הרי חזקים מאוד בלהתלונן. לדעתי, נותני השירות בטיסה, הדיילות והדיילים, מתמודדים עם הנוסעים הקשים ביותר בעולם - הישראלים. מדריכה סיפרה לי בתדהמה שבמהלך טיול היא גילתה ששלוש נוסעות מהקבוצה שלה גנבו שמיכות ממטוס אל על.

10. במטוס לאחר הנחיתה

כשהמטוס עדיין מסיע למקום החניה, רבים מהישראלים כבר עומדים על הרגליים ורצים לקחת את תיקי היד מתאי האכסון, וזאת בניגוד גמור להוראות. בטיסה האחרונה שלי לישראל, כשמטוס עדיין נסע, הדיילות והדיילים האיטלקים ניסו, ללא הועיל, להושיב חזרה את העשרות שכבר עמדו והתקדמו לכיוון הדלת. ביציאה מהמטוס התנצלתי בפני אחת הדיילות. היא משכה בכתפיה ועשתה תנועה של חוסר אונים: "זה קורה לנו רק בטיסות לישראל", השיבה.

seperator

נכון, לא כולם כאלה, אבל הברברים, האלימים והצעקנים הצליחו להטיל את אימתם על אלה שלא כמותם. כשאני יוצא לטיולים פרטיים, אני משתדל לבחור אתרי טיול שבהם האפשרות להיתקל בישראלים היא נמוכה ביותר.

אפשר להילחם בזה. סוכני נסיעות צריכים לא להסס ולהחזיר ארצה ישראלים שמטילים בושה על כולנו, חברות תעופה צריכות לעשות רשימה שחורה של אלה שהן לא מוכנות להטיס ועוד, אבל לאף לא אחד אין את האומץ להיות הראשון. בינתיים, עד שזה יקרה, אם זה יקרה, נמשיך לשמוע על עוד ועוד בחו"ל שמסרבים לארח ישראלים. נשמע ונמשיך להתבייש.


הנכתב בכתבה הוא על דעת מדריך הטיולים, ששמו שמור במערכת.

דעת קהל: ומה אתם חושבים על התייר הישראלי בחו"ל? טקבקו לנו!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully