וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ברלין הפסיקה את השכרת דירות Airbnb בעיר

הרשויות בבירת גרמניה, שהישראלים כה אוהבים לטוס אליה ולגור בה, אסרו מהשבוע השכרת דירות לטווח קצר באמצעות Airbnb ודומיו, כדי למתן את מחירי השכרת הדירות לטווח ארוך שעלו בצורה דרסטית לאחרונה. הקנס למי שישכיר - עד 100 אלף אירו

צלמים זמניים מורשים

ישראלים שיטוסו בקרוב לבירת גרמניה האהובה עליהם, לא יוכלו לשכור דירות על ידי אתר Airbnb ואתרים אחרים, לאחר ששלטונות העיר אסרו זאת.


עוד על Airbnb בוואלה! תיירות:
מה באמת יותר משתלם: דירה ב-Airbnb או חדר במלון?
זוג שכר דירה ב-Airbnb וגילה בה מצלמת וידאו מוסתרת
השכיר את דירתו ב-Airbnb ומצא שם אורגיה


הסיבה לאיסור פעילותו של אתר השכרת הדירות הפופולרי ודומיו נעוצה בירידת מצבור הדירות המושכרות לטווח ארוך בחצי, שנבעה מההצלחה של אתרי השכרת הדירות לתיירים. עתה מנסים השלטונות בעיר הגרמנית למתן את מחירי השכרת הדירות שעלו בצורה דרסטית בתקופה האחרונה, בעזרת קנסות גבוהים, ולשמור על מצבור הדירות בברלין ועל מחיר השכרתן נמוך ככל שניתן, כדי שתושבי העיר יוכלו להשכיר את דירותיהם לזמן ארוך.

החוק החדש, שנכנס לתוקפו כבר השבוע מה-1 במאי ונקרא, "Zweckentfremdungsverbo", אוסר את השכרת הדירות לטווח קצר עבור תיירים, ללא אישור מהעירייה. תושב שיעבור על החוק וישכיר את דירתו לתייר צפוי לקנס של עד 100 אלף אירו. החוק אמנם הועבר כבר ב-2014, אולם היה במצב ביניים עד ה-30 באפריל השנה, ועתה הוא יחול על תושבים שמבקשים להשכיר את דירותיהם, אולם תיירים יוכלו לשכור חדרים בתוך הדירות ולא את כל הדירה עצמה באמצעות אתריים ייעודיים.

ראש הפיתוח האורבני בעיריית ברלין, אנדראס גייס, אמר לאתר The Local, ש"החוק הוא מחויב המציאות ומשמש כלי כנגד מחסור הדיור בברלין". הוא הוסיף, "אני נחוש לחלוטין להחזיר את הדירות לתושבי ברלין ותושבים חדשים". כתוצאה מהחוק החדש, הרישום לחיפוש דירות בברלין ב-Airbnb ירד ב-40 אחוזים.

דובר Airbnb, ג'וליאן טראטווין, אמר: "הברלינאים רוצים כללים ברורים ופשוטים בנושא השכרת הדירות שלהם, כך שהם יוכלו להמשיך לחלוק את ביתם עם אורחים. אנו נמשיך לעודד את מקבלי ההחלטות בברלין להקשיב לתושבים שלהם ולפעול לפי איך שפועלות ערים גדולות אחרות, כמו פריז, לונדון, אמסטרדם והמבורג, וליצור חוקים חדשים וברורים עבור אנשים נורמלים שחולקים את הבית שלהם". הוא הוסיף, ש"Airbnb עוזר לברלינאים רבים לשלם את שכר הדירה שלהם".

דירת  Airbnbבברלין. Airbnb, אתר רשמי
מעכשיו תוכלו לשכור רק חדרים בדירה, לא את כולה. דירת Airbnb בברלין/אתר רשמי, Airbnb
  • עוד באותו נושא:
  • ברלין
  • Airbnb

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully