וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מעל לשני: צורת הישיבה החדשה שמתכננים לנו במטוס

זה לא חדש שחברות התעופה מנסות לדחוק כמה שיותר נוסעים למטסים כדי למקסם רווח, אבל עכשיו מציעה להן יצרנית המטוסים האירופית, "איירבאס" להושיב נוסעים אחד מעל השני במעין "קומה שנייה". כרגע התכנון הוא רק למחלקת העסקים, אבל לכו תדעו מה ייכנס להם לראש

צילום: Zodiac Aerospace

צפו בעוד הצעת ישיבה במטוס, שתהפוך את הנוסעים לסרדינים.

אחת מיצרניות המטוסים המובילות בעולם, "איירבאס" האירופית, הגישה פטנט לתכנית חדשנית לעיצוב מחדש של סידור המושבים במטוס, סידור שיכלול מושבים בקומות נוספות במרכז המטוס. המטרה, כמובן, היא לאפשר הצבה של יותר מושבים במטוסים רחבים - וניצול של החלל הקיים מעל ראשי נוסעים במטוסים רחבים - אשר אינו מנוצל כיום.


עוד על מושבי הנוסעים בוואלה! תיירות:
איזה מושב הכי נחשק במטוס?
חלון או מעבר? מה בחירת המושב במטוס אומרת עליך
9 דרכים לשרוד טיסה במושב האמצעי במטוס
נמצא הפיתרון לשמירת מרווח הרגליים שלכם בטיסה


הסידור החדש מתוכנן להיות מיושם במחלקות פרימיום כמו מחלקות עסקים, בהן אין תאי אכסון מעל ראשי הנוסעים, והוא אמור לאפשר מרווח שכיבה כאשר כל מושב יאפשר הישענות מוחלטת אחורה. המושבים בקומות התחתונות יצוידו בהדום שאליו יחוברו מדרגות או סולם, שיאפר טיפוס לקומת המושבים שניצבת מעליו.

על העיצוב חתומים צוות עובדי איירבאס בהמבורג שבגרמניה, והוא הוגש למשרד הפטנטים והסימנים המסחריים בארצות הברית - למרות שאין בינתיים כל ערובה לכך שהוא ייצא לפועל. בהתבסס על כמה מהרישומים שדלפו לתקשורת, המושבים יסודרו בזווית שאינה ישרה, כך שהנוסעים הישובים בחלק האמצעי לא ייאלצו לבהות בגב המושבים שמולם, כפי שמתרחש כיום. העיצוב החדש יאשר לחברת לאיירבאס להציב יותר מושבים במחלקות הפרימיום במטוסים רחבים, ולחברות תעופה למכור יותר כרטיסים.

תכנון מושבים מחלקת עסקים במטוסי איירבאס. Airbus, U.S. Patent and Trademark Office,
לשבת בקומה ה-2. התכנון של איירבאס/Airbus, U.S. Patent and Trademark Office
תכנון מושבים מחלקת עסקים במטוסי איירבאס. Airbus, U.S. Patent and Trademark Office,
כרגע תצורת הישיבה רק במח' עסקים/Airbus, U.S. Patent and Trademark Office

ביצרנית המטוסים מבטיחים: "רמה גבוהה של נוחות"

"באמצעי תחבורה מודרניים, ובמטוסים במיוחד, חשוב מאוד מנקודת מבט כלכלית לעשות שימוש אופטימלי ככל הניתן בשטח הפנוי בתא הנוסעים", נכתב במסמכי הגשת הפטנט. "מסיבה זו תאי הנוסעים מצוידים בשורות רבות ואלה מסודרים כך שיהיה מרווח קטן ביניהם ככל הניתן. על מנת לעשות שימוש יעיל יותר בחלל תא הנוסעים במטוס, הפטנט מציע להציב קומה עילית מעל שורת המושבים המרכזית בגוף המטוס ובכך לאפשר ניצול שטח-פנים ניכר במרכז המטוס".


חברת איירבאס, שהמטה שלה שוכן בטולוז שצרפת, ציינה בפטנט כי הסידור החדש ישמור על "רמה גבוהה של נוחות", למרות העיצוב הקיצוני, ושהוא יאפשר מספיק מקום לראשי הנוסעים בשתי הקומות של המושבים. מעצבי החברה הציגו כמה וכמה אפשרויות לסידור הדומה העילית, באחת מהן אף נראים הנוסעים, כאשר הם ישובים פנים אל פנים.

בחברה עצמה סרבו לפרט על-אודות העיצוב החדש, ודוברת איירבאס מסרה בתגובה כי "החברהמגישה כ-600 פטנטים בכל שנה על מנת להגן על הקניין הרוחני שלה, ואין זה אומר בהכרח שכל הפטנטים יחולו על המטוסים. מסיבה זו אין בכוונתנו לדון בעיצוב כזה או אחר".

עוד באותו נושא

ככה ייראו מטוסי העתיד. ספויילר: הולך להיות ממש צפוף

לכתבה המלאה
תכנון מושבים מחלקת עסקים במטוסי איירבאס. Airbus, U.S. Patent and Trademark Office,
תכנון מושבים מחלקת עסקים במטוסי איירבאס/Airbus, U.S. Patent and Trademark Office
תכנון מושבים מחלקת עסקים במטוסי איירבאס. Airbus, U.S. Patent and Trademark Office,
בביזנס יהיה אפשר לישון זה תחת זה/Airbus, U.S. Patent and Trademark Office

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully