וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנטוריני: אחד מהאיים היפים בעולם נמצא במרחק שעתיים מכם

22.6.2016 / 8:15

בר רפאלי מגיעה לכאן לחופשות שלה והיא לא היחידה. מדוע דווקא האי היווני הזה נכנס כל שנה לרשימת עשרת האיים היפים בעולם, ומה יש לעשות שם חוץ מלהתבונן בשקיעה המפורסמת בעיניים מזוגגות? טסנו לבדוק

חופשה בסנטוריני/צילום: ליהי שורש

תהיתם פעם למה אנשים כל כך מתרגשים משקיעות? אין ספק שמדובר במחזה מרהיב שמצטלם נהדר, אבל העובדה שהוא חוזר על עצמו שוב ושוב כל ערב מחדש קצת מוציאה את העוקץ מהסיפור. כמו שיר ששמענו ברדיו כבר בפעם המיליון, או האוכל של אמא שאכלנו בארוחת שישי בפעם המאה. ובכל זאת, השקיעה היא כוכבת בלתי מעורערת ומסתבר שהיא גם מוכרת כרטיסים. קחו לדוגמה את סנטוריני, אי שמככב כל שנה מחדש בעשרת האיים היפים בתבל, כשהתיאור שמוצמד לו הוא "האי עם השקיעות המרהיבות על בתי האבן הקטנים והצבעונים שבנויים על צלע הר". או משהו דומה.


עוד על יעדי הקיץ בוואלה! תיירות:
16 יעדים מדהימים באירופה שטרם התגלו על ידי תיירים
היעדים החמים הקיץ לישראלים, וכמה יעלה לכם לטוס לשם?
תהיו לפחות באחד: 12 הפסטיבלים החמים של הקיץ בחו"ל


אז בואו נתחיל מהסוף. ראיתי שקיעות מרהיבות יותר מזו שראיתי בסנטוריני, אבל בחיי, מעולם לא התרגשתי ככה לפני אחת. מאות אנשים מילאו את הסימטאות הצרות של העיר איה (Oia) שעות לפני המועד המשוער (20:20 אם אני לא טועה). מרוגשים, נושאים עליהם מצלמות וטלפונים, תופסים מקום על הגבעה הכי בולטת כדי לזכות ולהעלות תמונה ממש כמו זו שראו בברושר או באתרים לפני שטסו לכאן. וכן, גם אני ביניהם. דוחפת, עומדת על קצות אצבעות, ממתינה. והיא באה בסוף, כמו בכל יום, והיא הייתה איך לומר, ממש נחמדה.

סנטוריני. ניר קידר,
ערב טוב לך, את/ניר קידר
סנטוריני. ניר קידר
כמו גלויה. העיירה איה לפני שקיעה/ניר קידר

פיסה נדל"נית נחשקת

סנטוריני הוא אי מתעתע. לא ברור למה, אבל היחצנים שלו, שעושים עבודה מעולה אגב, מנסים למכור אותו ממש כמו גלויה שטוחה, כשבמציאות הוא הרבה יותר מחוספס ומעניין.

התפרצות וולקנית שקרתה כאן לפני מאות שנים, יצרה למעשה חמישה איים קטנים שמרכיבים את האי הגדול ולכל אחד מהם יש תפקיד. או למעשה רק לארבעה, אחד מהם הוא קטן מדי והמקומיים מכנים אותו "ספל אספרסו", בשל הגודל והצורה שלו. ההתפרצות הוולקנית האחרונה הייתה כאן בשנות ה-50, ומדובר בכלל בהר געש מתחת למים שיצר מכתשי ענק באחד האיים. האבסורד הוא שלפני כמה עשרות שנים אף אחד מהיוונים לא רצה לגור כאן בכלל, ואחרי שהממשלה בנתה פה בתים, הגיעו אלפי אנשים לאכלס את השטח, שחלקים ממנו כאמור נחשבים כיום לפיסה נדל"נית מאוד נחשקת.

באזור של פירה, עיר הבירה, תוכלו למצוא מלונות רבים סמוכים למרכז הבילויים של העיר, ובמרחק הליכה ממסעדות רבות, ברים וחנויות מזכרות, כשכולן משובצות בסימטאות אבן ציוריות וצבעוניות. לא תמצאו פה אומנם טברנות אותנטיות כמו באיים אחרים, אבל המסעדות פה מציעות אוכל ברמה גבוהה מאוד שמשלב גרסאות מסורתיות יותר של האוכל היווני, פשוט בווריאציות יותר עכשוויות. הנוף שמשקיף מהברים והמסעדות של פירה הוא מרהיב, ביום וגם בלילה. ושוב, גם מכאן תוכלו לראות את השקיעה. בכלל, המילה הזו תחזור עוד כמה וכמה פעמים במהלך הכתבה הזו.

עוד באותו נושא

היעדים החמים הקיץ לישראלים, וכמה יעלה לכם לטוס לשם?

לכתבה המלאה
סנטוריני יוון. ליהי שורש, מערכת וואלה! NEWS
מלון El greco palace ששוכן באזור העיר פירה/מערכת וואלה! NEWS, ליהי שורש
סנטוריני. ליהי שורש, מערכת וואלה! NEWS
מלון Mediterranean באזור קמרי/מערכת וואלה! NEWS, ליהי שורש
סנטוריני יוון. ליהי שורש, מערכת וואלה! NEWS
הנוף מדהים גם בלילה/מערכת וואלה! NEWS, ליהי שורש

הרבה יותר מבטן-גב

סנטוריני מציעה חופשה מכל הסוגים. אלה שמחפשים חופשת בטן גב ימצאו כאן כאמור מלונות בכל הרמות, שממוקמים באיזורים שונים באי. כך, למשל, המלונות בפירה מאוכלסים יותר על ידי משפחות ואילו המלונות באזור פריבולוס והחוף השחור, בדרום האי, הם מלונות שמתאימים יותר לזוגות ולחברה יותר צעירים. החוף השחור, שנחשב אטרקציה מרכזית, מלא לכל אורכו במסעדות ובברים מאוד מודרניים, והאיזור מהווה מרכז בילויים נוסף באי.

אבל כאמור, סנטוריני היא הרבה יותר מבטן-גב. אם אתם אוהבים את החופשות שלכם מתובלות בקצת טבע, ואולי איזו הרפתקה קטנה, במהלך סוף שבוע אחד ארוך תוכלו לראות פה המון ואפילו לבצע גיחה במעבורת או סירה לאי הסמוך איוס, וליהנות מהחופים הלבנים שלו (כן, חוף שחור אולי נשמע טוב וגם נראה טוב, אבל פחות עובד במציאות).

אטרקציות עיקריות

אחת האטרקציות המרכזיות של האי הוא שיט בסירה שלוקחת אתכם ליום טיול. הסירה שיוצאת מנמל פירה מתחילה באי ניאה קאמני שהוא האי הוולקני של סנטוריני. מגיעים אליו בשעות הבוקר מצויידים במים ועדיף בנעלי הליכה. הטיפוס הוא לא קשה ומתאים כלל המשפחה ובסופו מובטחת לכם תצפית מרשימה מאוד ע כל האיים. נסו לקחת אבן בדרך חזרה למטה ולנסות לחפור איתה באדמה ותרגישו את החום שהאי אוצר בתוכו. הר געש מתחת למים כבר אמרנו.

משם ממשיכים עם הסירה אל איזור המעיינות החמים שנמצאים בין האיים פאליה קאמני ונאה קאמני. כשהסירה עוגנת, תוכלו לקפוץ אל תוך המים ולשחות כמה דקות לכיוון המעיינות החמים ולהתמרח בבוץ טבעי. משם ממשיכים אל תארסיה, שם ממוקמות טברנות שממתינות לבאים. האוכל פה טעים וטרי, ולאלה שמעדיפים לוותר על פירות הים, נמצאה פה המנה המושלמת שלא נתקלתי בה מעולם ביוון. מדובר על קציצות עגבניות ובצל שמטוגנות בשמן עמוק ועשו אותי מאושרת ומשומנת. אם תרצו לסייר קצת באי תוכלו לעלות במעלה הצוק, ולאלה שרוצים להסתלבט אפשר לרחוץ בחוף הים.

משם פונים לכיוון איה, כאשר יש כאלה שבוחרים לסיים את היום שלהם עם השקיעה המפורסמת, ואחרים יכולים להמשיך לנמל ממנו יצאו ולחזור למלון אחרי יום מתיש. הכל תלוי כמה זמן יש לכם. מאותו נמל כאמור יוצאות מעבורות לאיים סמוכים שיכולות לקחת ולהחזיר אתכם באותו היום אם תבחרו לעשות כן.

סנטוריני יוון. ליהי שורש, מערכת וואלה! NEWS
שיט בסירה עד לאי הוולקני/מערכת וואלה! NEWS, ליהי שורש
סנטוריני. ניר קידר
מעיינות חמים ובוץ באמצע שומקום/ניר קידר
סנטוריני יוון. ליהי שורש, מערכת וואלה! NEWS
נוף יווני טיפוסי של טברנה על המים/מערכת וואלה! NEWS, ליהי שורש
סנטוריני. ניר קידר,
איזה שוס. קציצות עגבניות/ניר קידר

סנטוריני, בוודאי לא ידעתם כי הייתם מרוכזים במבנים המהפנטים עם הגגות הכחולים והשמש השוקעת, הוא ביתם של לא מעט יקבים. הסיבה נעוצה בקרקע. כאמור האדמה כאן היא בעייתית - ניתן לגדל על האי הזה רק גפנים (בעיקר מזן אסירטיקו) ועגבניות שרי. אחד היקבים שתוכלו לערוך בו סיור וטעימות הוא Venet sanos winery. יקב זה ממוקם מעל מפרץ מדהים, והוא מציע לצד היינות הרבים שלו גם טעימות של גבינות, לחם וזיתים. אם הגעתם עד לחלק הזה של הכתבה נגלה לכם שלמעשה היקב הזה הוא המיקום המושלם לצפות בשקיעה. ועוד עם כוס יין מקומי ביד.

ונסיים היכן שהתחלנו. איה, שהיא כאמור האטרקציה הכי תיירותית של האי, היא אכן עיר יפהפייה, ובעקבות כך גם התיירותית ביותר. הסימטאות שלה כובשות ורומנטיות, הבתים הלבנים והים הכחול, המלונות עם הבריכות על הצוק מעוררי הקנאה (והיקרים) וכמות הכלות שתראו כאן, בוודאי ישבו את ליבכם. אבל איך אומרים, סנטוריני היא לא רק פנים יפות, וכמו הרבה דברים בחיים, אם תחפרו כאן בסוף תצא אש.

סנטוריני יוון. ליהי שורש, מערכת וואלה! NEWS
כל האי מלא בהן. גפנים/מערכת וואלה! NEWS, ליהי שורש
סנטוריני יוון. ליהי שורש, מערכת וואלה! NEWS
הנוף מהכפר פירגוס/מערכת וואלה! NEWS, ליהי שורש

כמה יעלה לכם?

במהלך חודשים יולי-אוגוסט יערכו טיסות ישירות מתל אביב לסנטוריני שיופעלו על ידי חברת איסתא במחיר של החל מ-349 דולר.

*3 לילות לאדם בחדר זוגי במלון 3 כוכבים על בסיס ארוחת בוקר - 569 דולר לאדם.

*4 לילות בהרכב של זוג פלוס 2 ילדים במלון 4 כוכבים - 639 דולר לאדם.

*4 לילות לאדם בחדר זוגי במלון 5 כוכבים - 809 דולר לאדם.

המחירים כוללים טיסות ישירות והעברות.


הכותבת הייתה אורחת של חברת איסתא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully