וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תהיו לפחות באחד: 12 הפסטיבלים החמים של הקיץ בחו"ל

22.5.2016 / 1:45

במרכזי הערים או במקומות נידחים, עם חברים או עם משפחה, לצעירים ולמבוגרים - קבלו את 12 פסטיבלי המוזיקה המומלצים שלנו לקיץ הקרוב מסביב לגלובוס, שישמרו אתכם רעננים ומאושרים בעונה החמה. תנו בראש

צילום ועריכה: הרקדנית אורית סוכרי

בווידאו: עוד פסטיבל שאסור להחמיץ הקיץ - המידברן בישראל

הקיץ בא ועמו מתעוררת גם עונת פסטיבלי המוזיקה ברחבי העולם שתגיע לשיאה בקיץ. פסטיבלים הם לא רק הזדמנות להכיר אמנים והרכבי מוזיקה חדשים, אלא הם חוויה מיוחדת של שחרור ויציאה מהשגרה, בילוי בחיק הטבע, מילוי מצברים ללא דאגות ואינסוף הזדמנויות להיכרויות עם אנשים מכל העולם ולגילויים חדשים של אמנות מסוגים שונים.

במרכזי הערים או במקומות נידחים, עם חברים או עם משפחה, לצעירים ולמבוגרים - ברשימה הבאה תוכלו למצוא את 12 פסטיבלי המוזיקה המומלצים שלנו לקיץ הקרוב מסביב לגלובוס, שישמרו אתכם רעננים ומאושרים בתקופה החמה. המלצה שלנו: אם מצאתם פסטיבל שמוצא חן בעיניכם, כדאי להזדרז ולרכוש כרטיסים כבר בשבועות הקרובים - שכן לעיתים קרובות למדי כמות הכרטיסים לאירועים הללו מוגבלת.

תנו בראש.

פסטיבל EXIT, סרביה

איפה ומתי: מבצר "נובי סאד" סרביה, 7-10 ביולי

מה קורה: מאז נוסד על ידי תנועת הסטודנטים במדינה, מתקיים מדי שנה פסטיבל אקזיט המושך אליו את צעירי סרביה יחד עם אורחים מרחבי אירופה כולה במבצר פטרוברדין שבנובי סאד (Novi Sad). המבצר שעל גדות הדנובה, אשר נבנה במאה ה-18 ומעניק נופך היסטורי לאווירה האומנותית. בפסטיבל לא שוכחים את השורשים שלו, ככזה שהוקם מתוך מאבק פוליטי לקידום דמוקרטיה במדינות הבלקן, ועד היום הוא שומר על נופך פוליטי מסוים. לצד חגיגות בלקניות ייחודיות במינן יש בו במות לחובבי כל הז'אנרים, כל דבר, מטראנס ועד פאנק, מוזיקת נשמה, אלקטרו ודאנס ואפילו ראפ סרבי. טיפ אחד: אזור המבצר ידוע כחם במיוחד, הביאו בגדים קצרים והרבה קרם הגנה.

איך מגיעים: נוחתים בשדה התעופה של בלגרד או בודפשט ומשם נוסעים לנובי סאד באוטובוס, ברכבת או ברכב משותף.

פרטים נוספים וכרטיסים: באתר הרשמי של הפסטיבל.

עוד באותו נושא

חדש על המדף: יעדי הנופש שמחכים לכם באביב-קיץ

לכתבה המלאה

פסטיבל Fuji Rock Festival, יפן

איפה ומתי: אתר הסקי "נאיבה", יפן, 22-24 ביולי

מה קורה: פסטיבל המוזיקה האהוב ביותר ביפן מתקיים מאז 1997 על למרגלות מורדות ירוקים של אזור המשמש בימות החורף כאתר סקי, ובקיץ מושך אליו יותר ממאה אלף צעירים וצרות יפניים לאירוע מוזיקלי שלא מבייש אף פסטיבל אחד בעולם. השנה יופיעו שם בין היתר ג'יימס בלייק, סיגור רוס, בק, וילקו ובן הארפר לצד אמנים יפניים שכמעט ואין לכם סיכוי להכיר - אבל יבטיחו לכם חוויה יפנית עכשווית במיוחד. מומלץ להכין את עצמם לשהייה בטבע הייחודי של המקום אז הביאו אוהל לאחד משלושת אתרי הקמפינג המקומיים. שימו לב שהכניסה לפסטיבל עם מטריות אסורה, אז הכינו שכמיות למקרה של גשם.

איך מגיעים: שאטלים מאורגנים יסיעו אתכם מתחנת אישיגו יאזאווה (Echigo-Yuzawa) ויחזירו אתכם אליה ללא תשלום. אם החלטתם לשכור רכב, ההגעה לאתר הסקי היא דרך כביש מספר 17.

פרטים נוספים וכרטיסים: באתר הרשמי של הפסטיבל.

פסטיבל Lollapalooza, שיקגו, ארה"ב

איפה ומתי: פארק "גראנד פארק" שיקגו, 28-31 ביולי

מה קורה: אחד הפסטיבלים הפופולארים ביותר בארצות הברית אשר החל את דרכו כמופע נודד עד שהשתקע בשנים האחרונות בפארק בשיקגו, חוגג השנה חצי יובל עם הופעות הדגל של רדיוהד ורד-הוט צ'ילי פפרס לצד עשרות רבות של אמנים מדהימים כמו לאנה דל ריי, דיסקלוז'ר ולס.ד. סאונדסיסטם. מלבד הופעות המוזיקה מתקיימות בו גם הופעות סטנד-אפ וסדנאות יצירה שהופכות אותו לקצת היפי, והוא אף ידוע כידידותי במיוחד לילדים עבורם הוקם "מיני-פסטיבל" שמאפשר גם לקטנים להינות מהאווירה הייחודית, והמפיקים מקדמים זאת במיוחד ומציעים השנה כניסה חינם לילדים מתחת לגיל 10 המלווים בהוריהם.

איך מגיעים: רשות התחבורה של שיקאגו דואגת לשרשרת של אוטובוסים ורכבות אל הפארק (Grant Park) בימי הפסטיבל ואלה עוברים בעיר ובשני שדות התעופה המרכזיים של האזור, ואף ניתן לרכוש כרטיס חופשי אליהם באתר ייעודי.

פרטים נוספים וכרטיסים: באתר הרשמי של הפסטיבל.

פסטיבל DEKMANTEL, הולנד

איפה ומתי: יער "BOS" אמסטרדם, הולנד, 4-7 באוגוסט

מה קורה: חובבי מוזיקה אלקטרונית ואניני מסיבות לא יכולים לפספס את דקמנטל, הנחשב לאחד מפסטיבלי המוזיקה האיכותיים ביותר בכל הנוגע לצדדים החתרניים והניסיוניים של הז'אנר. הפסטיבל מתקיים באזור היערות "בוס" שנמצאים לא רחוק ממרכז העיר אמסטרדם, ולמרות שהוא גדל משנה לשנה הוא עדיין שומר על האווירה האינטימית הייחודית שלו עם הדיג'אים הבולטים ביותר בסצנת הטכנו העולמית העכשווית ושיתופי פעולה עם הפקות כמו "בוילר רום". הקרבה לעיר מאפשרת למבקרים להינות גם ממנה בלילות, שכן הפסטיבל מתקיים במהלך הימים. כדאי לזכור שלמרות המדיניות המתירנית של אמסטרדם בכל הנוגע לסמים קלים - עישון מריחואנה בשטח הפסטיבל בפרהסיה תמשוך אליכם אנשי צוות שיבקשו מכם לכבות את הג'וינט.

איך מגיעים: ממרכז העיר במונית אל "אמסטרדם בוס", אפשרי להגיע גם באופניים אם אתם ישנים לא רחוק מהיער. משדה התעופה סכיפהול הגיעו באוטובוס מספר 199, ומהתחנה המרכזית באמצעות מספר 172.

פרטים נוספים וכרטיסים: באתר הרשמי של הפסטיבל.

פסטיבל Pentaport Rock, דרום קוריאה

איפה ומתי: סונגדו פארק, אינצ'ון, דרום קוריאה, 12-14 באגוסט

מה קורה: אחד הפסטיבלים הגדולים ביותר בדרום קוריאה (זו שנחשבת לטובה יותר מבין שתי הקוריאות, למקרה שאתם מאלה שעדיין מתבלבלים) מציע חוויה מושלמת לחובבי הרוק והמוזיקה האלקטרונית, והשנה הוא מציין עשור להקמתו באינצ'ון, עיר הנמל הגדולה בדרום קוריאה, הנמצאת באזור הבירה סיאול. חודש אוגוסט נחשב לחודש גשום באזור, מה שלא מפריע לעשרות אלפי צעירים קוריאנים לגדוש את המקום - אולם כבר קרה בעבר כי מפיקי הפסטיבל נאלצו לבטל אותו בגלל תנאי מזג אוויר לא אידיאליים. השנה מבטיחים המארגים אירוע המבוסס מלבד מוזיקה גם על עקרונות של "תשוקה, אווירה, עשה-זאת-בעצמך, וחברות".

איך מגיעים: עשו קופי-פייסט בגוגל מפות לשם הקוריאני של האזור: 인천광역시 연수구 송도동 26-1번지 ושיהיה בהצלחה. וברצינות: ההגעה די פשוטה - קו 6707B משדה התעופה בסיאול, לרדת בתחנת "טומורו סיטי" ומשם את קו 1 של הרכבת התחתית שיקח אתכם לתחנת מרכז העסקים הבינלאומי הסמוך.

פרטים נוספים: בדף הלא רשמי באנגלית של הפסטיבל.

פסטיבל Iceland Airwaves Music, איסלנד

איפה ומתי: רייקיאוויק, איסלנד, 2-6 בנובמבר

מה קורה: אמנם זה לא קורה בקיץ אלא בסתיו, אבל מומלץ להכיר גם אותו. אחד האיים הנידחים, היפים והשקטים ביותר עולם הופך מדי סתיו לקצת יותר רועש ומרגש כאשר פסטיבל המוזיקה השנתי של איסלנד מתקיים בכל רחבי עיר הבירה במשך ארבעה ימים. מיטב האמנים המקומיים מופיעים בשרשרת האירועים ששמה לה למטרה לתת כמה שיותר חשיפה לאמנים מתחילים באחד האזורים המיוחדים ביותר של העולם. השנה יופיעו בו לצד אמנים מקומיים מיוחדים במינם גם אמנים כמו פי ג'י הארווי והסוניקס. אחד מנותני החסות היא חברת התעופה הלאומית של האי "איסלנדאייר", שמציעה גם חבילות נופש מוזלות לבאים ממקומות מרוחקים בכדור הארץ.

איך מגיעים: כל האירועים מתקיימים בתחומי רייקיאוויק ובסמוך לה, ונמצאים במרחקי הליכה (או אופניים) סבירים.

פרטים נוספים וכרטיסים: באתר הרשמי של הפסטיבל.

פסטיבל Primavera Sound, ברצלונה

איפה ומתי: מתחם "פארק דל פורום" ברצלונה, ספרד, 1-5 ביוני

מה קורה: במהלך 15 השנים שהפסטיבל הזה מתקיים הוא הפך מאירוע בן יומיים של פחות מעשרת אלפים איש לאחד האירועים השנתיים הגדולים באירופה, והשנה צפוים להגיע לחמשת הימים שלו לא פחות מ-200 אלף (!) אנשים. הפסטיבל מתמקד במוזיקה עצמאית, וידוע כנותן מקום לאומנים החדשים בתודעה הציבורית, ועל שמונת הבמות השונות שלו ניתן למצוא בין השאר ז'נרים אלטרנטיביים, אלקטרוניים, פופ, היפ-הופ, עממי, ג'ז, מטאל ואחרים מקוריים. יתרון מרכזי שלו הוא זה שהוא מתקיים בעיר, ולא במקום נידח, וכך מתאפשר למבקרים גם להינות מאחד הערים האהובות ביותר על תיירים בעולם.

איך מגיעים: נוחתים בשדה התעופה של ברצלונה. הפסטיבל ממוקם ליד תחנת המטרו El Maresme-Forum של קו המטרו 4.

פרטים נוספים וכרטיסים: באתר הרשמי של הפסטיבל.

פסטיבל Tomorrowland, בלגיה

איפה מתי: 22-24 ביולי, בעיר "בום", בלגיה.

מה קורה: דווקא טומורולנד: עם מוניטין של מכירת 100 אלף כרטיסים בתוך 43 דקות ורשימות המתנה של 2 יותר מיליון, טומורולנד הוא פסטיבל הדאנס שכולם רוצים להיות בו, וחובבי דייויד גואטה, טייסטו ודומיהם יצאו ממנו בטוח מרוצים. מארגני הפסטיבל לא שוכחים להשקיע באווירה ומידי שנה נבחר ספר קלאסי אחר כנושא העיצוב בפסטיבל. אנחנו עוד זוכרים לטובה את שנת 2011, אז אפשר היה למצוא את כל הדמויות מתוך 'אליסה בארץ הפלאות' מהלכות ברחבי הפארק, מפלים אמיתיים, פטריות ענק ועיצובי בימה ברוח מאורת הארנב. במקביל למסיבות הענק מפוצצות בפירוטכניקה תפעל בסמוך גם "דרים-וויל", עיר פופ-אפ שתארח את עשרות אלפי הצעירים מכל העולם ותציע את כל מה שיש לעיר קטנה ומגניבה להציע. שימו לב שנדרש כרטיס נפרד.

איך מגיעים: נוחתים בשדה התעופה של בריסל ומשם לוקחים אוטובוס או רכבת אל בום.

פרטים נוספים: באתר הרשמי של הפסטיבל.

פסטיבל MELT!, גרמניה

איפה ומתי: 15-17 ביולי, פורופוליס גרמניה.

מה קורה: בשביל מה יש לכם חברים בברלין אם לא בשביל ליפול עליהם למשך שלושה ימים באמצא יולי, אז מתקיים שעה דרומית מהעיר פסטיבל "מלט" שמארח את מיטב תקליטני מעצמת המוזיקה האלקטרונית הגרמנית - אבל לא רק. לצד שמות חמים כמו בן קלוק, מאנו לה-טאף, בוריס, אלן אליאן, טיגה וג'יימי אקס אקס יכבשו את בימות הפסטיבל גם שורה ארוכה של דיג'אים פחות מוכרים אבל לא פחות מרימים שעשויים להיות הדבר החם הבא, ואולי דווקא בשבילם ירצו חובבי המועדונים לקפוץ לביקור. השנה בפסטיבל אפילו נציגות ישראלית, עם סטים מאת הדיג'יי התל-אביבי אביחי פרטוק והדיג'אית הישראלית לשעבר וברלינאית בהווה מרינה רובינשטיין.

איך מגיעים: נוחתים בברלין, נוסעים לתחנת הרכבת המרכזית הופטבאנהוף - משם יצאו שאטלים מיוחדים. שימו לב שצריך לשריין מקום.

פרטים נוספים: באתר הרשמי של הפסטיבל.

פסטיבל ROSKILDE, דנמרק

איפה ומתי: סמוך לקופנהגן, דנמרק, 25 ביוני - 2 ביולי

מה קורה: פסטיבל המוזיקה האהוד ביותר על צעירים סקנדינביים התורם התורם את על ההכנסות לארגונים הומניטריים. מלבד הופעות מוזיקה של אמנים מקומיים, הפסטיבל מתמקד גם באג'נדה אקולוגית וסביבתית עם אירועים מיוחדים, הקרנות סרטים, דוכנים וביתנים בדגש על איכות הסביבה. באזור יפעל גם מתחם אמנות ענק שיציג מאות אמנים סקנדינבים עם עבודות אמנות בתחומים שונים, ואפילו אזור אמנות רחוב לחובבי הז'אנר. אם לא מתחשק לכם להוציא כסף, הפסטיבל מציע תכנית התנדבות תמורת כניסה בחינם.

איך מגיעים: הפסטיבל מתקיים באתר במרחק חצי שעה מקופנהגן, אליו מגיע קו 888. רכבות ישירות לאזור יוצאת בכל שעה משדה התעופה ומהתחנה המרכזית של העיר.

פרטים נוספים וכרטיסים: באתר הרשמי של הפסטיבל.

פסטיבל Splendour in the Grass, אוסטרליה

איפה ומתי: ביירון ביי , ניו סאות' ויילס, אוסטרליה, 22-24 ביולי

מה קורה: אחרי 14 שנים של פעילות, כבר הפך "ספלנדור" זוכה הפרסים למוסד אוסטרלי של ממש. שלושים אלף איש מגיעים אליו מדי שנה להינות מקמפינג, אמנות ומוזיקה במשך שלושה ימים, באזור כל כך גדול שלפעמים לוקח עשרים דקות להגיע בהליכה מבמה אחת לאחרת. מלבד מוזיקה מתקיימים בו גם פורומים של שיחות על פילוסופיה, מיצגי אמנות עכשווית, ומופעי קומדיה ותיאטרון. הפסטיבל מתאים במיוחד למשפחות שכן מלבד הופעות מוזיקה מתקיימות בו שלל פעילויות שונות, והוא מקדם בברכה ילדים - ואלה שמתחת לגיל 11 אף מקבלים כניסה בחינם.

איך מגיעים: משדה התעופה "ביירון בלינה" מגיע הקו הישיר 58. מנמלי התעופה "גולד קוסט" ו"ריסביין" פועלים שאטלים נוחים הישר אל האזור, אולם יש להזמין אליהם כרטיסים מראש.

פרטים נוספים וכרטיסים: באתר הרשמי של הפסטיבל.

פסטיבל Sziget, הונגריה

מתי ואיפה: אי החופש, הונגריה,: 17-10 באוגוסט.

מה קורה: באי מקסים בלבה של בודפשט, או ליתר דיוק - בבודה שבחלקה הצפוני של בודפשט, נערכות כ-1,000 הופעות מידי שנה על גבי חמש במות בז'אנרים מוזיקליים שונים. בסיגט כל אחד יכול למצוא את הז'אנר המוזיקלי המועדף עליו, ומדובר באחד הפסטיבלים המגוונים ביותר שיש לאירופה להציע. מלבד מוזיקה, סיגט ידוע בשל יצירות האומנות הענקיות והסוריאליסטיות המפוזרות בכל רחבי האי, בין מתחמי צ'ילאאוט שיאפשרו לכם להכיר חברים מכל אירופה באווירה מיוחדת של חופש ושחרור. הכינו עצמם לחוויה הזויה וייחודית במינה - וזה עוד לפני שדיברנו על האדריכלות העתיקה של העיר בודפשט עצמה, שהיא אטרקציה מדהימה בפני עצמה.

איך מגיעים: נוחתים בשדה התעופה של בודפשט ומשם לוקחים שאטל אל האי שבמרכז העיר. אפשר להגיע גם ברכבת, עם קו מספר H5 שמגיע בסמוך לאי ופועל 24 שעות ביממה.

פרטים נוספים וכרטיסים: באתר הרשמי של הפסטיבל.

פסטיבל זיגט סיגט הונגריה. ShutterStock
פסטיבל Sziget/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully