וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכננים את השנה הקרובה: היעדים החמים של נשיונל ג'יאוגרפיק ל-2025

עודכן לאחרונה: 27.10.2024 / 10:16

ממסע ברכבת יוקרה במלזיה ועד טיפוס צוקים בהודו: רשימת 25 היעדים בחמים השנתית של המגזין מתמקדת השנה במילה אחת - "כיף" - ומציעה שלל יעדים שעל חלק בכלל לא שמעתם

בווידאו: איתיחאד איירווייס טסה לראשונה מת"א לאבו דאבי/צילום: זיו ריינשטיין

אם תשאלו את ניית'ן לאמפ, העורך הראשי של מגזין נשיונל ג'יאוגרפיק, מה צפוי להיות הטרנד החם ביותר בתיירות בשנת 2025, הוא ישיב לכם במילה אחת: "כיף". בראיון לרשת CNN, מספר לאמפ על רשימת 25 היעדים החמים לשנה הבאה, על פי המגזין הנחשב.

"השנה, מתוך הבנת המורכבות של התקופה שבה אנו חיים - וחלק מהאתגרים שיש בכל כך הרבה מקומות על פני כדור הארץ - רצינו להישען על דברים שחשבנו שהם פשוט מהנים, כולל חדוות הטיול וההתרגשות שבגילוי", אומר לאמפ.

העיר קורק באירלנד. ShutterStock
חווה רנסנס עירוני הודות לתוכנית פיתוח ענקית של מיליארדי דולרים. קורק, אירלנד/ShutterStock

חגיגות לכל מצב רוח

גוודלחרה (Guadalajara) שבמקסיקו, נכנסה לרשימה הודות לפסטיבל מריאצ'י (Mariachi) שלה, שנערך במשך שבועיים מדי אוגוסט וספטמבר, כאשר כ-500 להקות מופיעות בתיאטרון המקומי ובכיכרות ציבוריות. וזה בהחלט מתייחס למילת המפתח "כיף", בעת שהרחובות מתעוררים לחיים עם סוחפת ושמחה.

יעד נוסף לחגיגות הוא בויסי (Boise), בירת איידהו שבארצות הברית, זהו ביתם של מרבית הבאסקים בארצות הברית. לאחר הפסקה של מספר שנים, פסטיבל האיאלדי (Jaialdi) חוזר בשנת 2025, כאשר האזור הבאסקי של העיר מארח מסיבות רחוב מדי יום, מופעי ריקוד ומוזיקה, כמו גם ערב ספורט הכולל תחרויות קיצוץ עצים והרמת עגלות.

בקצה השני של סקאלת ה"כיף", נכנסו לרשימה אתרים וחוויות בסגנון רגוע ומהורהר יותר. כך למשל, הרשימה כוללת את כ-200 מנזרי הקוינוביון (Cenobitic) באיטליה, שראשיתם בימי הביניים. המבקרים במקום מוזמנים לשהייה "נזירית", ללא קשר לדתם ולאמונותיהם. וזוהי הזדמנות עבורם להתחבר לעצמם, וגם לאחרים באופן משמעותי.

העיר האירית קורק (Cork), שהיא גם עיר הולדתו של כוכב הסרט "אופנהיימר" קיליאן מרפי, חווה בימים אלו רנסנס עירוני הודות לתוכנית פיתוח ענקית של מיליארדי דולרים שאמורה להסתיים עד שנת 2028. "קורק תמיד הייתה עיר מהנה עם תרבות תוססת ואוכלוסייה מקומית חמה להפליא", אומר לאמפ.

sheen-shitof

בצל המלחמה

מחסור במזון לחג אצל אלפי משפחות נזקקות בצפון. כך תוכלו לסייע

בשיתוף פתחון לב
בויסי, בירת איידהו. ShutterStock
פסטיבל האיאלדי (Jaialdi) חוזר בשנת 2025. בויסי, בירת איידהו/ShutterStock

אטרקציות חדשות ביעדים מוכרים

ברשימה ישנם גם כמה יעדים פופולריים, כאלו שלא ממש סובלים ממחסור בתיירים. כך למשל, בנגקוק ולוס אנג'לס. בבירת תאילנד, הרשימה של נשיונל ג'יאוגרפיק מדגישה את עבודות השיקום המתמשכות בוואט צ'איוואטהאנאראם (Wat Chaiwatthanaram), מקדש בודהיסטי מהמאה ה-17 ואחד המונומנטים החשובים במדינה. "באתרים דתיים רבים מאוד, כמו אנגקור וואט בקמבודיה, יכול לעתים להיות קשה להתחבר לרוחניות של המקום, למרות שזה כמובן פלא מדהים", אומר לאמפ. "כאן מדובר ביעד בתוך בנגקוק שלדעתנו אמנם אין בו את אותה איכות מהממת, אבל בכל זאת הוא נותן לך חיבור למשהו מיוחד באמת".

לוס אנג'לס נמצאת ברשימה בזכות תוספות עתידיות לסצנת האמנות שלה, כולל השינוי של שדרת קרנשאו (Crenshaw Boulevard) - עם חללים קהילתיים מעוצבים ויותר מ-100 אמנים שהוזמנו לכאן. מוזיאון לוקאס לאמנות נרטיבית (Lucas Museum of Narrative Art) ייפתח ב-2026 ויציג יצירות שנאספו על ידי יוצר "מלחמת הכוכבים" ג'ורג' לוקאס.

"אחד היעדים המעניינים ברשימה הוא היידה גואווי (Haida Gwaii, הידוע גם בכינוי "איי המלכה שרלוט"), אוסף של איים מול חופי קולומביה הבריטית. כאן, במקום שבו חיים אנשי היידה הילידים, המבקרים יוכלו לחוות חוויות תרבויות יוצאות דופן, וכן פעילויות הכוללות טיולי צפייה בלווייתנים ומפגש עם אמנים מקומיים.

מקדש וואט צ'איוואטהאנאראם תאילנד. ShutterStock
חלופה למקדים בקמבודיה. מקדש וואט צ'איוואטהאנאראם בתאילנד/ShutterStock

חופשה איטית: להוריד את הקצב

"החיים שלנו מאוד מהירים, ויש לי הרבה מה לומר על היכולת לצאת מזה, להתחבר לטבע וגם להאט את הקצב", אומר לאמפ. באופן זה, חובבי התיירות האיטית (חלק מתנועת ההאטה העולמית) יתעניינו במיוחד בחזרתה לשירות של רכבת Eastern & Oriental Express במלזיה, על ידי מפעיל רכבות היוקרה בלמונד. בסדרת טיולי "מלזיה הפראית", האורחים יכולים ללמוד על הטיגריס המלאי, המצוי בסכנת הכחדה חמורה, וגם לחוות שיעור צילום חיות בר. "הקהל שלנו באמת מעוניין בנסיעות מלאות אקשן", אומר לאמפ, ולכן יש ברשימה טיול בהר געש בגואטמלה, או טיפוס צוקים בהודו". בהקשר זה, עמק סורו (Suru) בצפון אזור לדאק (Ladakh) מהווה מוקד לספורט ההולך וגדל של טיפוס צוקים בהודו, ששיאו בפסטיבל השנתי סורו, שנערך באוגוסט וספטמבר.

"השנה אנחנו שמים דגש גם על גרינלנד, כי היא הופכת להיות הרבה יותר נגישה", אומר לאמפ. "זאת הודות לשדה תעופה בינלאומי חדש. זהו אחד המקומות האהובים עליי, ויש לו ערך חינוכי משמעותי עבור מי שרוצים להבין את הדרך שבה כדור הארץ משתנה".

ביפן, הבחירה של נשיונל ג'יאוגרפיק לשנת 2025 היא קנאזווה (Kanazawa), כחלופה לקיוטו, עיר אהובה אך מתויירת מאוד. על פי עורכי הרשימה, קנאזווה מספקת דרך אלטרנטיבית מרתקת לחוות חלק מהמסורת והתרבות המקומית ביפן, אך באופן קצת יותר רגוע.

קנאזווה יפן. ShutterStock
מספקת דרך אלטרנטיבית מרתקת לחוות חלק מהמסורת והתרבות המקומית ביפן. קנאזווה/ShutterStock
הרים מכוסים שלג מעל הנמל והעיר טאסילאק, גרינלנד, יוני 2018. רויטרס
הופכת להיות הרבה יותר נגישה הודות לשדה תעופה בינלאומי חדש. גרינלנד/רויטרס

25 היעדים החמים ל-2025

1. גוודלחרה (Guadalajara) שבמקסיקו
בויסי (Boise), איידהו, ארה"ב
מנזרי הקוינוביון (Cenobitic) באיטליה
קורק (Cork), אירלנד
בנגקוק, תאילנד
לוס אנג'לס, ארה"ב
היידה גואווי, (Haida Gwaii), קולומביה הבריטית
רכבת Eastern & Oriental Express, מלזיה
הר הגעש אקטננגו (Acatenango), גואטמלה
10. גרינלנד
קנאזווה (Kanazawa), יפן
עמק סורו (Suru), הודו
אבו דאבי
היער הלאומי אוקלה (Ocala National Forest), פלורידה, ארה"ב
ראג'ה אמפט (Raja Ampat), אינדונזיה
בראשוב (Brașov), רומניה
סראדו (Cerrado), ברזיל
נורת'לנד (Northland), ניו זילנד
סנגל
20. ברבדוס
שיט בנהר מארי (Murray), אוסטרליה
תוניסיה
ארכיפלג שטוקהולם (Stockholm Archipelago), שבדיה
האיים ההברידיים החיצוניים (Outer Hebrides), סקוטלנד
25. פרובינציית קוואזולו-נטאל (KwaZulu-Natal), דרום אפריקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully