וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניו יורק ייבנה העתק בגודל מלא של המחבוא של אנה פרנק

עודכן לאחרונה: 21.10.2024 / 7:21

ההעתק יהיה חלק מתערוכה מקיפה על חייה של אנה פרנק, שהסתתרה עם בני משפחה במקום המחבוא שלהם במשך יותר משנתיים. "המבקרים ילמדו על אנה לא רק כקורבן, אלא דרך העדשה הרב-גונית של החיים: כנערה מתבגרת, כסופרת וכסמל לחוסן", אומר מנהל בית אנה פרנק

בווידאו: חבר צוות המומחים שחקר את פרשת אנה פרנק מספר על מסקנות המחקר/צילום רויטרס

מוזיאון בית אנה פרנק באמסטרדם שבהולנד, צפוי להביא פיסת היסטוריה משמעותית לעיר ניו יורק:
מקום המסתור של אנה פרנק, שבו הסתתרה עם בני משפחתה מהנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה, ישוכפל בקנה מידה מלא ויוצג בתצוגה שכותרתה "אנה פרנק - התערוכה" (Anne Frank The Exhibition).

אנה פרנק, בית אנה פרנק, כוננית הספרים שהסתירה את הכניסה למחבוא. זיו ריינשטין, Unknown photographer; Collectie Anne Frank Stichting Amsterdam,, Creative Commons
אנה פרנק וכוננית הספרים שהסתירה את הכניסה למחבוא/Creative Commons, זיו ריינשטין, Unknown photographer; Collectie Anne Frank Stichting Amsterdam,

"חוויה פורצת דרך"

"לראשונה בהיסטוריה, בית אנה פרנק יציג את מה שהייתי מכנה 'חוויה פורצת דרך' מחוץ לאמסטרדם. זאת במטרה לגרום למבקרים לחוות את מקום המסתור בקנה מידה מלא ובאופן מוקפד" מסר לתקשורת רונלד לאופולד, מנהל בית אנה פרנק. "אלו החדרים שבהם שהו אנה פרנק, הוריה, אחותה וארבעה יהודים נוספים במשך יותר משנתיים. הם הסתתרו בהם כדי לחמוק מהנאצים".

כידוע, אנה פרנק כתבה את יומנה המפורסם בעת ששהתה במחבוא, ויומן זה העניק לעולם הצצה לאופן שבו התנהלו החיים תחת הכיבוש הנאצי. היא החלה לכתוב ביומן כשהיתה בת 13, זמן קצר לפני שהיא ובני משפחתה עברו אל המחבוא. משפחת פרנק התגוררה בעיקר בקומה השנייה והשלישית של מקום המסתור (שהיה ידוע מאוחר יותר בשם "האגף הסודי"), כאשר הכניסה היחידה אליו היתה מוסתרת מאחורי ארון ספרים שנע על צירו.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
בית אנה פרנק באמסטרדם. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה
מקום המסתור של משפחת פרנק. בית אנה פרנק באמסטרדם/מערכת וואלה, זיו ריינשטיין

עשרות מיליוני עותקים ברחבי העולם

בנוסף להעתק, תערוכת אנה פרנק החדשה בניו יורק תציג את קורותיה של משפחת פרנק - מימיה הראשונים ועד להחלטתו של אביה, אוטו פרנק, לשתף את יומנה של בתו לאחר תום מלחמת העולם השנייה. "יומנה של אנה פרנק", שפורסם ב-1947 - שנתיים לאחר מותה - נותר עד היום ספר קריאה חובה בבתי ספר רבים בעולם. הוא נמכר ביותר מ-30 מיליון עותקים ותורגם לכ-75 שפות.

"מה שאנחנו מנסים להשיג באמצעות התערוכה הזו הוא שאנשים, המבקרים שלנו, ילמדו על אנה לא רק כקורבן, אלא דרך העדשה הרב-גונית של החיים: כנערה מתבגרת, כסופרת וכסמל לחוסן ולעוצמה. אנו מקווים שהם יראו את ההקשר הרחב שעיצב את חייה", אמר ליאופולד.

התערוכה תוצג במרכז להיסטוריה יהודית (Center for Jewish History) במנהטן, והיא תיפתח לקהל ביום השואה הבינלאומי (27 בינואר 2025). בתאריך זה גם יצוינו 80 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully