וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב חוגג 124: זה התנין המבוגר ביותר בעולם והוא עצום

22.10.2024 / 0:01

הנרי נולד לפני סלבדור דאלי, ישעיהו ליבוביץ' ודוקטור סוס, אבל תתפלאו: הוא עדיין מתפקד כמו תנין צעיר למרות שהוא נולד על פי ההערכות בשנת 1900. זה סיפורו, צפו

הנרי, תנין היאור הזקן בעולם/Wild Charles

נדיר מאוד שבני אדם מגיעים לגיל 100, אבל מה תגידו אם נספר לכם שיש תנין בן 123? הנרי הוא תנין היאור המוכר המבוגר ביותר בעולם וכן, הוא בן 123 (על פי הערכות מלומדות). ואם זה לא מספיק, הוא גם חי חיים מרתקים ורק בעשורים האחרונים נולדו לו אלפי צאצאים.

עם השנים, הנרי גם צבר גודל עצום והגיע למימדים נדירים. אורכו של התנין העצום הזה מעל 5 מטרים מהחרטום ועד הזנב ומשקלו לא פחות מ-700 קילו. לשם השוואה, תנין היאור הממוצע גדל עד 4.5 מטרים ומשקלו כ-410 קילוגרמים. למרות שמם, ניתן למצוא את המין הזה לא רק ביאור (כלומר נהר הנילוס) אלא במרבית אפריקה שמדרום לסהרה והאי מדגסקר ועד ראשית המאה העשרים גם בארץ ישראל.

הנרי נולד, על פי ההערכות, סביב שנת 1900 בין הביצות של דלתת האוקבנגו בבוטסואנה. ב-1985 הוא הועבר לקרוקווורלד, מרכז שימור לתנינים בדרום אפריקה, שם התרבה עם לפחות 6 נקבות, מה שהוביל את המטפלים שלו להעריך שנולדו לו מעל 10,000 צאצאים בפחות מ-40 שנה.

את יום הולדתו מציינים ב-16 בדצמבר, כך שהוא עומד לחגוג 124 השנה. עם זאת, מכיוון שנולד בטבע, תאריך הולדתו המדויק אינו ידוע.

בתוכנית הטלוויזיה הבריטית Killer Crocs עם סטיב בקשל טענו שהנרי נלכד ב-1903 על ידי צייד פילים בשם סר הנרי, ומכאן שמו. עם זאת, הסיפור הזה לא מתאים למידע באתר האינטרנט של Crocworld, שטוען שהנרי בילה את רוב חייו בדלתא של אוקוונגו.

עוד על תנינים
תיעוד נדיר וקשה לצפייה: תנין יאור ענק בלע בשלמותו כריש שנתפס על ידי הדייג

מפגש נדיר בין תנין ים לכריש שורי הסתיים בדרך יוצאת דופן שהותירה את הצופים בהלם

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה

איך הוא הגיע לגיל הזה?

ידוע שתנינים מסוגלים להגיע לגיל 100 בשבי וכמה מדענים הציעו את התיאוריה שחלק מהתנינים עשויים להפגין מידה מסוימת של הזדקנות זניחה - מונח המשמש לתיאור אורגניזמים שאינם מציגים עדות להזדקנות ביולוגית. הם טוענים שתנינים, תיאורטית, אינם מתים מ"זיקנה" אלא רק נכנעים לגורמים חיצוניים, כמו רעב, תאונות או מחלות.

כמובן שזה יהיה מטעה לטעון שתנינים הם בני אלמוות, למרות שברור שהם מפגינים אריכות ימים קיצונית, במיוחד בהשוואה לבעלי חיים אחרים בגודלם. גורמים רבים עשויים לסמוך על חוסנם, אם כי מחקרים מסוימים הראו שזה עשוי להיות קשור לאוסף יוצא הדופן של מיקרואורגניזמים המאכלסים את המעיים שלהם.

מחקר אחד סיכם: "בהתחשב בחשיבות המיקרוביום של המעי על הפיזיולוגיה של המארח שלו, אנו מניחים שהמיקרוביום של מעי התנין ו/או המטבוליטים שלו מייצרים חומרים התורמים ל'קשיחות' ולאריכות החיים שלהם".

  • עוד באותו נושא:
  • תנין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully