וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתל אביב לקורפו: מסתבר שאפשר לנפוש באי היווני גם בזול

רותם קרייף

עודכן לאחרונה: 26.9.2024 / 11:41

האי קורפו משלב היסטוריה עשירה, תרבות מרתקת ואוכל מופלא. וזה עוד לפני שהזכרנו את החופים הצלולים, המוזיקה, הטברנות וכמובן המלונות הנהדרים. יצאנו לקפיצה בטיסה ישירה לפני שהעונה מסתיימת

האי קורפו, יוון/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: זיו שטיינר

האי קורפו הוא לא רק גן עדן תיירותי עם נופים עוצרי נשימה, אלא מקום המשלב היסטוריה עשירה, תרבות מרתקת ואוכל מופלא. כשנחתנו בקורפו, הרגשנו מיד את החיבור הים-תיכוני האותנטי.

קורפו הוא האי בקבוצת האיים האיוניים וחיים בו קצת יותר ממאה אלף איש, עם זאת מבקרים בו מיליוני אנשים שבאים אליו בטיסות ישירות, כולל מישראל, וגם תיירי קרוזים שקורפו הוא יעד פופולרי עבורם.

האדריכלות הוונציאנית וההשפעות האיטלקיות ניכרות בכל פינה, מה שהופך את קורפו לאחד המקומות הייחודיים ביותר ביוון. אי זה, המוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, הוא בית לשילוב מושלם בין טבע, היסטוריה וחוויות בלתי נשכחות.

האי קורפו, יוון. Milly Hirschman, תמונות גולשים
גן עדן תיירותי עם נופים עוצרי נשימה, אבל לא רק. קורפו/תמונות גולשים, Milly Hirschman

מסעדות בקורפו - השילוב האולטימטיבי של יוון ואיטליה

את החופשה התחלנו בארוחת צהריים ב-Imabari Corfu - מסעדה שיקית המשקיפה על המבצר ההיסטורי של האי, עם נוף עוצר נשימה לים הכחול. השילוב בין מטבח יווני ואיטלקי הפך את החוויה הקולינרית לבלתי נשכחת. עם תפריט עשיר ומוזיקה חיה, המקום הזה הוא חובה לכל מי שמבקר בקורפו, במיוחד בסופי שבוע בהם נערכות מסיבות שמחות. עם די ג'יי שמנגן ב-LIVE. מבחינת המנות שהמקום מציע, אפשר למצוא גם מנות בשר אייקוניות גמו ג'ירוס וסופלקי, לצד פירות ים בשילוב אלמנטים איטלקיים כמו פסטה. אני הזמנתי מנת פירות ים עם פסטה שבעצם היו פתיתים עם רוטב עגבניות. מפתיע אך טעים, ממליצה מאוד לא לוותר על האוזו שמגישים במקום להשלמת החוויה.

אל תפספסו גם את Bo "The Butcher", מסעדה ידועה בג'ירוס הכי טוב בקורפו - חוויה קולינרית שמחברת בין המקומיים לתיירים. מקום קטנטן עם 6 שולחנות, הכל צבוע לבן ומשקיף על הרחוב הראשי, יש להם מתקן כמו גלגל שווארמה שעליו הם מניחים את השיחים, מה שמאוד מוסיף לטעם. מנת ג'ירוס עוף עולה 6 אירו בצלחת או 10 אירו בפיתה

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
מסעדת Imabari Corfu בקורפו, יוון. רותם קרייף, תמונות גולשים
שילוב בין מטבח יווני ואיטלקי. מסעדת Imabari Corfu/תמונות גולשים, רותם קרייף
קורפו, יוון. רותם קרייף, תמונות גולשים
קורפו סיטי, העיר העתיקה/תמונות גולשים, רותם קרייף

מלון אפולו סנטידו: אווירה שמזכירה קיבוץ

לאחר יום עמוס חוויות, הגענו למלון אפולו סנטידו פאלאס (Sentido Apollo Palace) ברמת 5 כוכבים, המציע שלווה ונוחות למשפחות. עם שלוש בריכות שחייה, מגלשות מים לילדים וחוף פרטי, מדובר במלון מושלם למשפחות. המיוחד בו הוא השילוב בין מרחבים פתוחים לאווירה כפרית, שמאפשר להורים להירגע בזמן שהילדים נהנים. האווירה שם מזכירה קיבוץ, החדרים מפוזרים ברחבי המלון בבתים קטנים של מקסימום 2 קומות. הרבה דשא ואוויר פתוח, יש המון פעילויות כל הזמן ברחבי המלון וגם מסעדות קטנות שמפוזרות באזורים שונים במלון, וכשהכל כלול - כולם נהנים. מחיר לילה בחדר לזוג באוקטובר - החל מ-600 שקלים, ע"ב חצי פנסיון.

מלון אחר שהישראלים אוהבים באי וביקרנו בו הוא אנגסנה (Angsana) ברמת 5 כוכבים, שנמצא אומנם לא ממש בעיר קורפו סיטי, אבל מספק נוף נהדר של בריכת אינפיניטי תכולה המתמזגת עם הים הכחול. לילה באוקטובר לזוג יעלה החל מ-214 אירו, כולל ארוחת בוקר. חבילות של טיסה ו-3 לילות במלון (9-6 באוקטובר) עם ארוחת בוקר יעלו לאדם החל מ-900 דולר, ואילו בסוף סוכות (29-23 באוקטובר) החל מ-1,017 דולר לאדם.

מלון אפולו סנטידו פאלאס בקורפו, יוון. רותם קרייף, מערכת וואלה
שלווה ונוחות למשפחות. מלון אפולו סנטידו פאלאס/מערכת וואלה, רותם קרייף
יש גם טיסה ישירה. Milly Hirschman, תמונות גולשים
בריכת אינפיניטי המתמזגת עם הים הכחול. הנוף ממלון אנגסנה/תמונות גולשים, Milly Hirschman
מלון אנגסנה (Angsana) בקורפו, יוון. Milly Hirschman, תמונות גולשים
אינפינטי אל האופק. הבריכה במלון/תמונות גולשים, Milly Hirschman

התפוז הסיני, הגרסה הטובה

בין הביקורים בעיר העתיקה, מצאנו את בניין הפילהרמונית של קורפו - מקום מרגש שהוקם ב-1890, בו ילדים ומבוגרים לומדים לנגן בחינם על מגוון עשיר של כני נגינה. הקשר העמוק עם הקהילה היהודית התגלה כמרגש במיוחד, שכן הקהילה הפילהרמונית שימשה מקלט ליהודים במהלך מלחמת העולם השנייה. זכיתי לראות בלייב את הקטנטנים מזייפים בקולי קולות, כל אחד מהכלי שעליו הוא לומד.

המשכנו בטיול בסימטאות הקטנות של העיר העתיקה, שם אפשר למצוא את כל הקניות השוות של קורפו - בגדים בייצור מקומי מפשתן וכותנה נעימה, סנדלי עור יווניות (במחירים מדהימים של 30 אירו בלבד), המון מזכרות, וכמובן את התוצרים המקומיים המפורסמים של קורפו, כמו מוצרים שונים מתפוז סיני (בשמו המקומי Kumquat), חומר גלם שממנו הם מפיקים מוצרים רבים כמו שמן, ליקרים, סבונים וריבות. הפרי הייחודי הזה הובא לקורפו על ידי בוטנאי בריטי בשנת 1924 ומאז הפך לסמל של האי. מדי שנה מפיקים באי כ-200 טון פרי.

סיור נוסף שעשינו הוא למזקקה מקומית שהפכה למפורסמת ברחבי העולם - Artisan Lazaris - שם זכינו לטעום ממבחר המוצרים שהם מפיקים מחומר הגלם המופלא הזה.

הפילהרמונית של קורפו. רותם קרייף, תמונות גולשים
הפילהרמונית של קורפו/תמונות גולשים, רותם קרייף
ליקר קומקואט מתפוז סיני בקורפו, יוון. רותם קרייף, מערכת וואלה
הפך לסמל של האי. ליקר קומקואט/מערכת וואלה, רותם קרייף

טיול לאורך הים האיוני

באזור מפרץ פליאוקסטריצה (Palaiokastritsa) יצאנו לשיט ב-45 אירו, שהוביל אותנו למערה הכחולה. קפצנו למים הצלולים ונהנינו משקט נפלא בלב ים. ניקולאס, המדריך-רב חובל שלנו העשיר אותנו בהמון ידע לאורך ההפלגה ושיתף אותנו בהמון סיפורים על המקום . בדרך, חלפנו על פני "La Grotta Bar", בר מפורסם בו צולם הסרט "לעינייך בלבד" של ג'יימס בונד, לאורך ההפלגה יש הרבה ריזורטים שיושבים על שפת הים וחווית השיט שם היא מאוד מיוחדת. לצד מים כחולים וצלולים, עוברים במערות ונקיקים ופתאום מתגלה מלונות ענקיים ויפים.

מפרץ פליאוקסטריצה בקורפו, יוון. רותם קרייף, מערכת וואלה
קפצנו למים הצלולים ונהנינו משקט נפלא בלב ים. מפרץ פליאוקסטריצה/מערכת וואלה, רותם קרייף
מפרץ פליאוקסטריצה בקורפו, יוון. רותם קרייף, מערכת וואלה
כתבתנו ברגע של שמחה לפני השיט/מערכת וואלה, רותם קרייף

חוויה בלתי נשכחת בטברנה יוונית אותנטית

אחד הרגעים הבלתי נשכחים היה בערב בטברנה הסודית Tripa, מקום שלוקח את הקונספט של טברנה יוונית לאקסטרים. במחיר של 45 אירו לאדם, קיבלנו ארוחת ערב מפוארת כיד המלך. השולחן היה עמוס במיטב המאכלים המסורתיים של יוון, כמו ציזיקי ומוסקה, מבחר בשקים ועוף, ירקות וגבינות עד בלי די וכמובן המון המון אוזו, ואת כל החגיגה הזו ליווו כל הזמן ריקודים מסורתיים וזמרים ונגנים ששרו וניגנו את כל השירים האהובים של יוון.

טברנה Tripa בקורפו, יוון. רותם קרייף, מערכת וואלה
קיר בקבוקים עתיקים בטברנה Tripa/מערכת וואלה, רותם קרייף

תיירות מונגשת

לחברת ישראייר יש שיתוף פעולה עם הסטארטאפ הישראלי TRAVAXY, הממפה חדרי מלון לפי קריטריונים של נגישות עבור בעלי מוגבלויות. בחירה זו מאפשרת למטיילים בעלי צרכים מיוחדים ליהנות מחווית נופש שוויונית ובטיחותית. המלחמה האחרונה הוסיפה אנשים רבים למעגל צרכני הנגישות.

חברת התיירות שאירחה אותנו באי, מציעה חבילות נופש של טיסות ו-3 לילות במלון אפולו סנטידו במחירים של החל מ-499 דולר לאדם בסוף ספטמבר ואוקטובר.

לסיכום, החופשה שלנו בקורפו הייתה הרבה יותר מסתם טיול תיירותי. היא הייתה רגע של רוגע, חיבור עם הטבע והיסטוריה, וזמן להתחדשות. האוויר הצלול, החוויות הייחודיות והנופים המרהיבים השאירו אותנו עם תחושה של אופטימיות ורצון לחזור לשגרה עם חיוך. אם אתם מחפשים חופשה שתיתן לכם יותר ממה שציפיתם - קורפו היא היעד בשבילכם.

הכותבת היתה אורחת של חברת ישראייר בקורפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully