וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש הזה קפץ לתוך בור מים ונעלם - וברשת מחפשים הסברים

24.9.2024 / 0:01

בסרטון ששותף ב-X נראה בחור קופץ לתוך בריכת מים טבעית ונעלם, בזמן שיתר המטיילים מנסים להבין מה עלה בגורלו. הסרטון נחתך לפני שמבינים מה קרה לו וברשת דורשים הסברים

קפץ מצוק לתוך בור מים - ונעלם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אלפים ברשת מחפשים אחר גבר שנצפה בסרטון ויראלי קופץ לבור מים ונעלם כלא היה. בסרטון הקצר ששותף ב-X על ידי @PicturesFolder נראה בחור לבוש בספידו, שלא ידועים עליו פרטים נוספים, קופץ מסלע לבריכת מים טבעית קטנה ונעלם. בהתחלה עוד ניתן לראות קצף ובועות על פני המים אך מהר מאוד הם נעלמים יחד איתו.

כשהבחור לא צף חזרה אל פני השטח, שלושה תיירים שעומדים לצד בור המים מתחילים לחפש אחריו. ככל שהזמן עובר והוא אינו צץ, הדאגה אליו בקרב המטיילים גוברת. עם זאת, אף אחד מהם לא מעז לקפוץ אחריו לבור המים ובמקום זאת הם מנסים בזהירות להבחין בו מבין הגלים הקטנים והשתקפות השמש.

עד כה לא ברור היכן צולם הסרטון או מתי, מיהו האיש והאם הוא חי או מת. ברשת כבר התחילו לחפש אחריו ללא הצלחה ורבים הביעו דאגה לשלומו ודורשים הסברים. חלק מאמינים שזה היה הסוף שלו: "אם זו מערכת מערות מתחת, המים כנראה משכו אותו פנימה. קשה לי להאמין שהוא בסדר", כתב אחד ואחר הוסיף: "אני רוצה לדעת אם הוא בסדר! זה לא נראה טוב. למישהו יש פרטים?!".

ברשת גם לא הבינו מדוע אף אחד מהנוכחים לא מנסה להציל אותו. "ייתכן שהם בהלם או לא בטוחים איך לסייע לו", כתב אחד הצופים, "לפעמים היסוס נובע מפחד להחמיר את המצב". משתמש פחות מודאג כתב: "הוא נראה כאילו הוא יודע לאן הוא הולך".

אולי אתם תבינו מה קרה שם?

צופים רבים סבורים שהייתה שם מערבולת. מערבולות חזקות יכולות למשוך אדם מתחת למים וללכוד אותו בתנועה המעגלית שלהן. "רוב המערבולות אינן מהוות סיבה לדאגה. עם זאת, אלו שהן גדולות מאוד או חזקות מאוד יכולות להוות איום רציני לכל מי שמתקרב יותר מדי", כתב אחד הצופים המודאגים.

צופה אחר טען שמדובר בתופעה שמכונה "אוורור", כאשר אוויר מתערבב במים ובועות האוויר מפחיתות את כושר הציפה של המים, מה שמקשה על האדם לשחות ולצוף. "לא הצלחתי למצוא שום מידע על הסרטון הזה", כתב אחד מהצופים והוסיף: "אבל מהתבוננות בכל הבועות האלה שהשתחררו כשהוא קפץ פנימה, אני חושב שמדובר בבריכת מים 'מאווררת' באופן טבעי. אם כן, הוא לא יוכל לשחות בחזרה למעלה מכיוון שצפיפות המים נמוכה מדי".

עוד בנושא
צוללן מצא את תיעוד רגעיו האחרונים של איש שטבע - שנים לאחר מותו

החליקו על הראש? צפו במטורפים שמחליקים מצוק למים


תיאוריה נוספת סבורה שעם קפיצתו הבחור פגע בסלעים או בצד הבריכה הטבעית וכתוצאה מכך סבל מפגיעה פיזית שהותירה אותו מחוסר הכרה. אחרים היו קצת יותר אופטימיים כשאחד הציע: "למקורות מים כאלה יש בדרך כלל עוד קצה פתוח קרוב. הוא כנראה שחה עד הקצה השני ויצא משם".

וכמובן שהיו את הסקפטיים שטענו שהסרטון מבויים, ערוך או שזוייף בעזרת AI.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully