וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסקפיזם עם צעיף: המקומות הכי טובים לחופשה באירופה בסתיו

עודכן לאחרונה: 19.9.2024 / 9:15

הקיץ העמוס הסתיים, מזג האוויר יותר נעים וגם המחירים נמוכים: הזדמנות מעולה לתפוס חופשה סתווית לא רחוקה ולברוח קצת לשפיות זמנית. קבלו 9 יעדים אירופיים שנהדרים לחודשים הקרובים

טיול סתיו ושלכת בקופנהגן, דנמרק/צילום: זיו ריינשטיין

מי שמבין נוסע בסתיו: כשהקיץ הלוהט הזה ינטוש אותנו והסתיו יראה את פניו הנעימות, זה יהיה הזמן שבו היעדים היפים ביותר באירופה יתחילו להשתנות ולהיראות הרבה יותר טוב. וזה גם הזמן שלכם לתכנן לעצמכם חופשה אירופאית סתווית, שמתאימה לכל מצב רוח. אתר התיירות Condé Nast Traveler מציג פרויקט מיוחד שממפה את יעדי הסתיו הטובים ביותר ביבשת.

עוד על חופשה בסתיו:
שלכת ביבשת: יעדי הסתיו היפים והלא מוכרים באירופה
עם בוא השלכת: 10 יעדים מומלצים לחופשה בסתיו
סתיו ישראלי: טיולי השלכת היפים בארץ

הכפר קניסל באי מדיירה, פורטוגל. ShutterStock
האי מדיירה, פורטוגל/ShutterStock

הכי טובה לחופשה עירונית: מדריד

עם שפע של מוזיאונים וגלריות - וגם כמה מסעדות שחובה לבקר בהן - זה לא באמת משנה באיזו עונה אתם מגיעים למדריד. עם זאת, הבונוס של טיול בסתיו הוא הלוק הייחודי של העיר: מרחבים פתוחים כמו פארק קאסה דה קאמפו (Casa de Campo) ופארק אל רטירו (El Retiro) הופכים לססגוניים וצבעוניים במיוחד. ובכלל, העיר כולה טובלת במעין פסטיבל אור, ככל שהערבים מחשיכים לקראת סוף אוקטובר.

פארק רטאריו מדריד. ShutterStock
פארק אל רטירו, מדריד/ShutterStock

הכי רגוע: אגם גארדה

נסו לוותר על הים, ובמקום זה ליהנות מהמים השקטים והצלולים של אגם גארדה (Lake Garda) שבאיטליה, עם סביבה מוריקה וללא זיהום אור (מה שמאפשר צפייה במרבדי הכוכבים בלילות). זוהי גם הזדמנות נהדרת להתנתק מחיי היומיום הסוערים, אם זה הקטע שלכם כמובן. הטמפרטורות באזור הן בסביבות 18 מעלות צלזיוס באוקטובר, כך ששכירת סירה ויציאה לאגם במשך היום היא אופציה מעולה וגם נעימה.

אגם גארדה צפון איטליה. Shutterstock, ShutterStock
אגם גארדה, איטליה/ShutterStock, Shutterstock

הכי טובה לריקודים: אמסטרדם

הסתיו יפה במיוחד באמסטרדם, כשהעלים מסתחררים בתעלות במים המוקפות בעצים, ונרות דולקים בחלונות של בתי העיר החל משעות אחר הצהריים. מדי אוקטובר, אירוע הדאנס של אמסטרדם (ADE) משתלט על מקומות שונים ברחבי העיר, עם ערבי מוזיקה אלקטרונית, האוס וטכנו. ואז, בחודש נובמבר, מגיע "ליל המוזיאונים" עם 55 מהמוזיאונים המובילים בעיר שנפתחים לאחר שעות הפעילות. אז פשוט תתמסרו למוזיקה של די.ג'ייז בזמן שאתם משוטטים במוזיאון ואן גוך וחוגגים בין הצמחים הטרופיים בחממות של הגנים הבוטניים העתיקים.

אמסטרדם. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה
אמסטרדם, הולנד/מערכת וואלה, זיו ריינשטיין

אוויר הים הכי טוב: מפרץ טרבון, קורנוול

זה הזמן להכיר גרסה פחות הומה ויותר איטית יותר של קורנוול (Cornwall) שבאנגליה, לאחר שהמוני התיירים חזרו לביתם לאחר חופשת הקיץ. בזמן הזה נדמה שהכל - אפילו הים עצמו - הופך להיות רגוע יותר. וזה גם הזמן לוותר על האטרקציות היותר ידועות של אזור זה ולפנות אל מפרץ טרבון (Trevone Bay). פנינת טבע זו אמנם לא גדולה, אבל היא מפצה על ממדיה העזרת יופיה. היא נמצאת במרחק של שעת הליכה על החוף מהעיירה פדסטוב (Padstow), שבה גם ממתינים לכם מסעדות ובתי תה משובחים.

קשת שקרסה במפרץ Porthcothan בקורנוול, בריטניה. Shutterstock, ShutterStock
מפרץ בקורנוול, בריטניה/ShutterStock, Shutterstock

הכי טובה להשראה: קופנהגן

חובבי אופנת וינטג' יתענגו על שפע האפשרויות שפזורות בין הרחובות שוקקי החיים של קופנהגן. מה שאומר שכדאי מאוד שתגיעו לעיר עם מקום רזרבי במזוודה. בין שלל החנויות תמצאו כאלו שמתמחות בפריטי עיצוב פנים לבית, טקסטיל ייחודי לבית וכל מה שיגרום לכם לחשק עז לשנות את הלוק של ביתכם. ובזמן שמזג האוויר עדיין נחשב למתון, צאו לסעוד באוויר הפתוח, עם דרינק טוב, בזמן שאתם נהנים מהעיר חסרת הדאגות והמסוגננת הזו.

עוד בוואלה

סתיו בקופנהגן: טיול לארץ האגדות של הנס כריסטיאן אנדרסן

לכתבה המלאה
רוכבי אופניים על רקע ארמון המלוכה בעיר קופנהגן, דנמרק. ShutterStock
קופנהגן, דנמרק/ShutterStock

הכי טובה לשוקו חם: וינה

בסתיו, כשהאוויר הופך קריר יותר, תרבות בתי הקפה של וינה זוכה לתחייה של ממש. כשנכנסים מהרחוב, עם לחיים ורודות ואצבעות קפואות, הדבר שאתם הכי צריכים להזמין הוא שוקו חם באלכוהול, שמגיע עם רום אוסטרי או ליקר אמרטו ומעליו קצפת. תערובת הקסמים הזו בהחלט תחמם אתכם - ויש המון מקומות שבם תוכלו לעשות זאת בעיר. התחילו לממשל ב-Café Landtmann, בית הקפה הנושן שבו נהג לשבת אפילו זיגמונד פרויד בכבודו ובעצמו. קלאסיקה נוספת מהעולם הישן היא Demel שבה גם תוכלו לקנות את קופסאות השוקולד היפות ביותר שראיתם מזה זמן רב. ומי שרוצים לשלב את השוקו החם שלהם עם פרוסת זאכר טורט (עוגת שוקולד מקומית), מוזמנים למלון זאכר (Sacher), שם הומצאה העוגה העשירה עם שכבות ריבת המשמש.

תיירים וינה. ShutterStock
וינה, אוסטריה/ShutterStock

הכי טובה לסקי בתחילת העונה: צרמט, שווייץ

שימו על עצמכם את מגלשי הסקי והתכוננו לגלוש במורד רציף של 21 ק"מ על רקע ההר האדיר מטרהורן (Matterhorn). הירידה האפית הזו תוביל אתכם הישר אל צרמט(Zermatt) - עיירת הנופש היפה ונטולת כלי הרכב. למעשה, לפעמים אף ניתן לגלוש כאן בקיץ, הודות לגובה הרב של המסלול. הטוב ביותר הוא לכוון גם לנובמבר, כאשר בדצמבר כבר פועלים הרבה מאוד מסלולים. וזה קורה הרבה לפני שההמונים מגיעים, בתחילת פברואר.

צרמט שוויץ. ShutterStock
צרמט, שווייץ/ShutterStock

הכי טובה לשופינג: אנטוורפן, בלגיה

אל העיר אנטוורפן (Antwerp) מומלץ להגיע ברכבת ה-Eurostar - הישר אל אחת מתחנות הרכבת היפות באירופה, ה-Antwerpen Centraal, שכולה שעונים מתקתקים ורצפות שיש. זה אפילו מזכיר קצת תפאורה מסרטיו של הבמאי ווס אנדרסון. כך או אחרת, העיר הזו היא ביתם של כמה מהמעצבים החדשניים ביותר באירופה - והבוטיקים שלהם. אל תחמיצו ביקור אצל Dries van Noten ו- Essentiel Antwerp וצפו לחזור עם מלתחה סתווית חדשה.

בית עיריית אנטוורפן. ShutterStock
אנטוורפן, בלגיה/ShutterStock

הכי טובה לשקיעה מאוחרת: מדיירה, פורטוגל

הארכיפלג הפורטוגלי מדיירה (Madeira) זוכה לקבל את כל יתרונות השמש הצפון-אפריקאית, להתחמם כמו שצריך בהתמדה לאורך כל השנה, ולהגיע לטמפרטורות שיא בחודש ספטמבר. והאקלים הסובטרופי הזה משמעו שהארכיפלג גדוש בצומח ובעלי חיים. חלק מאותם צמחים ייחודיים, בהם קקטוסים ענקיים, תוכלו לפגוש בגנים הבוטניים. ובכלל, מומלץ להגיע באוקטובר, כאשר פסטיבל הפרחים השנתי סוחף את הרחובות עם תהלוכות ואירועים ססגוניים. ומי שרוצים להרגיש עוד מהטבע המקומי, מוזמנים לצאת לשלל מסלולי ההליכה שמתפתלים באי. אפשר גם לקחת מעבורת אל "אחותה הקטנה" של מדיירה - פורטו סנטו (Porto Santo), שם תגלו רצועת חוף פראית מרהיבה של 9 ק"מ, שמתאימה גם לשחייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully