וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאו ראיות למיקום קברו של מרלין - הקוסם של המלך ארתור

17.9.2024 / 0:01

היתכן שמרלין, מכשף רב עוצמה ויועצו של המלך ארתור, היה קיים במציאות מעבר לסיפורים והאגדות? ראיות חדשות לקברו נחשפו בסקוטלנד

הטריילר לסדרה "מרלין"/BBC ONE

ארכיאולוגים בסקוטלנד נתקלו בעדויות הקשורות למותו ומקום קבורתו של הקוסם האגדי מרלין, דמות מיתית באגדות שהיה דרואיד ומכשף רב עוצמה ויועצו של המלך ארתור. הם מאמינים שהקוסם מת בדרומלזייר בין המאות ה-6 וה-7 ושהממצאים עשויים לשנות את הדרך בה אנו מספרים את סיפורו של מרלין, המלך ארתור ואבירי השולחן העגול שלו.

על פי הסיפורים והאגדות האנגליות מימי הביניים, מרלין שימש יועץ נאמן למלך ארתור בתקופה החשוכה של ראשית ימי הביניים או ימי הביניים המוקדמים לפני שנכלא, נהרג ונקבר לאורך נהר הטוויד, על פי Vita Merlini Sylvestris (חיי מרלין מהיער), כתב יד מימי הביניים על חייו, שנמצא כיום בספרייה הלאומית הבריטית.

בחינה גיאולוגית חדשה של האזור, ליד האתר שבו עמדה טירת טיניס, חשפה בור דמוי קבר/ חפירה נוספת הראתה סימני התיישבות שהייתה קיימת שם במהלך תקופת חייו לכאורה של מרלין במאה השישית לספירה. "אגדת דרומלזייר כוללת מנהגים פרה-נוצריים, שמות קומבריים עתיקים, והייתה קשורה לאתרים מקומיים שבהם הארכיאולוגיה מראה כעת שיכלו באופן אמין להוליד את הסיפור", אמר החוקר הראשי רונן טוליס למגזין the National.

לפי כתב יד מימי הביניים המוקדש לחייו של מרלין, נאמר כי הקוסם נכלא, נהרג ונקבר על גדות נהר טוויד בדרומלזייר. GUARD Archaeology Ltd, צילום מסך
לפי כתב יד מימי הביניים המוקדש לחייו של מרלין, נאמר כי הקוסם נכלא, נהרג ונקבר על גדות נהר טוויד בדרומלזייר/צילום מסך, GUARD Archaeology Ltd

לדברי טוליס, המשמש כמנכ"ל GUARD Archaeology בגלזגו, "מבנה קבר כה בולט באזור זה היה די נדיר" לתקופה בה הוא תוארך. "נראה שזה צירוף מקרים יוצא דופן שהמבצר האחד המזוהה עם האגדה המקומית הזו מתווארך בדיוק לאותו זמן שבו מתרחש הסיפור של מרלין", ציין.

עוד בנושא:
בבוסניה דורשים להמליך את מוצא "החרב האגדית של המלך ארתור"

צוות צוללנים יצא למסע חיפוש מתועד אחר חרב אקסקליבר של המלך ארתור

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
מבצר טיניס - אז והיום. GUARD Archaeology Ltd, צילום מסך
מבצר טיניס - אז והיום/צילום מסך, GUARD Archaeology Ltd
שחזור של מבצר טיניס מתקופת הברזל המאוחרת עולה באש. GUARD Archaeology Ltd, צילום מסך
שחזור של מבצר טיניס מתקופת הברזל המאוחרת עולה באש/צילום מסך, GUARD Archaeology Ltd

תוצאות המחקר שנמשך שנתיים פורסמו בשבוע שעבר ב-Archaeology Reports Online. "העדויות הארכיאולוגיות החדשות אינן מוכיחות שהסיפור המקומי אמיתי, אלא מוכיחות כי מקורה של האגדה ככל הנראה בדרומלזייר עצמו, במקום שהובא לכאן על ידי מספר סיפורים נודד מימי הביניים שהתחבר לאתרים אקראיים שונים בסביבה", הסביר טוליס, "אולי מקורו כזיכרון עממי, שעבר ייפוי במשך מאות שנים לפני שהתפשט למרחקים והשתנה".

"התגלית האחרונה עוזרת לצייר תמונה הרבה יותר אפלה של הדמות הארתוריאנית הנבונה והנערצת", סיכם טוליס, "של בחור מעורר רחמים למדי הנוטה ללהג חידות חסרות היגיון ונבואות מביכות - והוחזק כאסיר על ידי עריץ קטן עלום של ממלכה נשכחת, לפני שהפך קורבן לתככים מלכותיים ומת מוות מחריד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully