וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות צוללנים יצא למסע חיפוש מתועד אחר חרב אקסקליבר של המלך ארתור

10.4.2024 / 0:08

צוות של צוללנים ומומחים בריטים יוצאים למסע חיפושים שערורייתי אחר החרב המיתולוגית של המלך ארתור - כדי להוכיח שלא מדובר באגדה. מסעם מתועד לתכנית טלוויזיה חדשה

הטריילר ל "King Arthur- Legend of the Sword"/Warner Bros. Pictures[

תכנית טלוויזיה בריטית חדשה בשם "בריטניה המוזרה" צפויה לסקר את החיפושים אחר חרב האקסקליבר של המלך ארתור. צוות של צוללנים ומומחים יצא לחפש באגמים בריטיים את החרב האגדית של המלך ארתור, שלכאורה הושלכה למים על ידי עוזרו של המלך לאחר מותו. הם אומרים שהם זיהו כמה מיקומים אפשריים של האקסקליבר ומנסים לאתר אותו.

הצוות שכולל יוצרי סרטים, דייגי מגנטים, מומחי טכנולוגיה וצוללנים יצא למסע שערורייתי בניסיון למצוא את החרב הקסומה אקסקליבר. גם מפעילי מצלמות תת-מימיות, מומחי מזל"טים וארכיאולוגים אמפיביים הצטרפו למצוד אחר החרב המיתולוגית. המפיק טים ויטארד אמר: "יש ויכוח רב על מיקומו של האגם בו מסתתרת החרב. זיהוי האגם המדובר הוא חידה שהיסטוריונים וחוקרים התווכחו עליו במשך מאות שנים, כלומר אם האגם עדיין קיים או אם האגדה אפילו נכונה מלכתחילה. זו הפעם הראשונה שהייתה לנו הזדמנות להשתמש ברחפנים תת-מימיים או רכבים המופעלים מרחוק לצד דייגי מגנטים מקצועיים במשלחת מסוג זה".

''אני חושב שזה יישום ממש חדשני ומהנה של טכנולוגיית הרחפנים שיהפוך לטלוויזיה נהדרת". מומחה מהקבוצה הוסיף, "זו אגדה, או שזו המציאות?! אנחנו לא באמת יודעים. אבל ארתור נמצא בליבנו ובמוחנו, בחלקים רבים של הארץ. החרב שלו יכולה להיות מעוף מפואר, היא עשויה להיות אמיתית".

"בקורנוול היא יכולה להימצא בבריכת דוזמרי, בקצה בודמין מור, אבל היא יכולה להיות ליד אלדרלי אדג' בצ'שייר. החרב היא דבר קסום שכולנו רוצים למצוא, ממש כמו הגביע הקדוש", אמר נייג'ל למפורד שעומד בראש קבוצה בשם Northants Magnet Fishing, הנקראה להצטרף לפרויקט. מעלליהם זיכו אותם לשמצה בערוץ היוטיוב שלהם, כשהם משחזרים באופן קבוע כל מיני חומרים מתכתיים מתעלות מים. נייג'ל אמר: "עדיין לא הביסו אותנו ולאף אחד אין את כמות הציוד שיש לנו. אם זה שם וזה מגנטי, זה יצא החוצה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

סיפורה של החרב:

על פי האגדה, רק השליט הראוי למשול בבריטניה היה יכול לשלוף את חרב האקסקליבר מהאבן - והיה זה ארתור שמבלי להשקיע כל מאמץ הצליח לשלוף את החרב ולזכות במלוכה.

על פי הסיפורים שעברו במרוצת השנים מאב לבן, עד שעלו על הכתב, ארתור חי בסביבות המאה ה-6 ונלחם כנגד שבטים ברבריים שפלשו לבריטניה. הוא איחד סביבו קבוצה של לוחמים ואבירים סביב השולחן העגול ונעזר במרלין הקוסם. מצודת קמלוט, העלמה גווניבר, מסעות הצלב והאביר לנסלוט הם כולם חלק מהפולקלור הבריטי ונחשבים לחלק תרבותי בעל משמעות עצומה. היסטוריונים כיום חושבים שייתכן מאוד שהמלך ארתור היה דמות אמיתית שאכן השפיעה על ההיסטוריה של בריטניה, כשחלקם רואים בלוקיוס ארטוריוס קסטוס, לוחם ומצביא רומי כאחד מהמקורות החשובים לאגדה.

לפי המספור, לאחר קרב קמלן ציווה ארתור על נושא כליו להשליך את החרב לאגם. יד הושטה מן המים ותפסה את החרב, וארתור שט באגם אל האי האגדי אבלון, שם מת.

עוד בנושא
בת 7 מצאה חרב עתיקה באגם בו השליך המלך ארתור את חרבו

בבוסניה דורשים להמליך את מוצא "החרב האגדית של המלך ארתור"

מנהל הפרויקט, מאט אוורט, אמר: "אגדת המלך ארתור מדהימה. אני אשמח שהיא תהיה אמיתית ובתקווה שנוכל להוכיח זאת אם נמצא את האקסקליבר". פרק הפתיחה של "בריטניה המוזרה" שודר ב-3 באפריל ועסק בחיפוש אחר המפלצת מלוך נס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully