וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרנד שמרגיז נוסעים: מצלמים את תכולת מגשי הבידוק בשדה התעופה

עודכן לאחרונה: 15.9.2024 / 8:42

הכירו את מי שמוגדרים "האנשים הכי שנואים בשדות תעופה": באמצע הבלגן של התור לבידוק הביטחוני, הם עוצרים ומסדרים באופן קפדני וייחודי את הפריטים שלהם במגש הבידוק, מצלמים ומעלים לרשתות החברתיות

נוסע התפשט בבדיקת ביטחון ברוסיה/יוטיוב

לטרנד המוזר הזה כבר יש שם: "אסתטיקת מגשי שדות תעופה" (Airport Tray Aesthetic), והוא ממריא במיוחד ברשתות החברתיות אינסטגרם, טיקטוק ופינטרסט. מדובר בצעירים, בעיקר בני דור ה-Z (שנולדו מסוף שנות ה-90 עד 2012), שפשוט מצלמים באופן מוקפד את תכולת מגשי הבידוק הביטחוני בשדות תעופה, אלו שמועברים אל מכונות השיקוף.

אבל זהו רק חלק מהסיפור, כי העניין החשוב בעיניהם הוא ליצור תצלומים מעניינים, ולכן במגשי הפלסטיק האלו מניחים למשל משקפי שמש, נעליים, מוצרי טיפוח וספרי קריאה. וכך, במקום סתם משחת שיניים או שקיות נייר מקומטות, המשקיענים יוצרים קומפוזיציה שבה מופיעים, למשל, מצלמת פילם של פעם, נעלי טיולים וינטג' וספר קריאה במהדורה מוגבלת.

אתר CNN מציין כי הטרנד הזה מתכתב עם טרנדים דומים שבהם אנשים יוצרים לעצמם מעין "חלונות ראווה" של הרכוש שלהם - משידות הלילה ועד פנים המקרר.

"להפוך לאדם השנוא ביותר בשדה התעופה"

עם זאת, הטרנד החדש גורם ללא מעט הפרעות, במיוחד בתורים ההומים והעצבניים של הבידוק הביטחוני, שבו כל עיכוב קל יוצר מתחים. וכאשר בלב כל הבלגן הזה מישהו עוצר לצלם ולוקח את הזמן - זה בהחלט מעצבן. עיתון ה"מטרו" הבריטי אף ציין כי "הטרנד מעורר החלחלה הזה גורם לך להסתכן בלהפוך לאדם השנוא ביותר בשדה התעופה".

משפיענית טיקטוק אף העלתה סרטון שכבר גרף 83,000 לייקים, ובו היא מעניקה לעוקביה הדרכה שלב-אחר-שלב כיצד לעשות זאת כמו שצריך. "הרעיון הוא לבצע את הצילום רק אחרי שעוברים את האבטחה: למצוא מקום שקט, ולעשות את זה אפילו עם כמה מגשים שונים. למה לא?" עם זאת, גם המקומות ה"שקטים" נדרשים על ידי נוסעים שזקוקים לקחת רגע לאחר הבידוק, ולסדר את החפצים שלהם מחדש.

עוד בוואלה

עבר בידוק בטחוני לטיסה, וקיבל פתק הזוי מהמאבטחת

לכתבה המלאה

אבל למה עם הנעליים?

ויש עוד בעיה: רבים מהמצלמים והמצלמות מתעדים גם את הנעליים שלהם בתוך המגש. וידוע ששדות תעופה הם ממש לא המקום הכי סטרילי בעולם - אז להניח נעליים בתוך מגש שבו אנשים אחרים יניחו את הפריטים האישיים שלהם? ממש לא.

ובעוד שיש אנשים רבים שממש זועמים על העובדה שהצעירים שעומדים לפניהם בתור עוצרים את הכל רק כדי לתעד את מגשי הבידוק שלהם, הרי שגם רשות אבטחת התעבורה של ארצות הברית מכירה את העניין. "אנו מודעים לטרנד הזה. כל עוד 'תצלומי הזוהר' המבוימים אינם גורמים לעיכובים או לבעיות עם נוסעים אחרים, אין שום בעיה בכך. על הנוסעים לאבטח את תעודות הזהות שלהם, הדרכונים וכל פריט שעלול ללכת לאיבוד בתהליך זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully