וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטורף: סין התקינה מדרגות נעות באורך 350 מטרים שמובילות לפסגת הר

15.9.2024 / 0:04

בסין התקינו מדרגות נעות ארוכות במיוחד על הר, שיובילו תיירים אל הפסגה שלו, בגובה 1,500 מטרים, ללא מאמץ. בעוד שרבים מתרשמים מאורכן ומהנגישות שהן מאשפרות, אחרים טוענים שזה הורס את הנוף הטבעי

עלייה במדרגות נעות לפסגת הר בסין/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הר טיאניו שבסין הוא יעד תיירותי נחשב, אך עד לא מזמן מעטים הגיעו לפסגה שלו שניצבת בגובה 1,500 מטרים. כעת הרשויות בסין חנכו במקום מדרגות נעות באורך 350 מטרים שחוסכות לתיירים את הטיפוס הקשוח.

הדרגנוע, שעלות הקמתו הייתה 2.2 מיליון דולר, לוקח את המבקרים אל מעלה הר טיאניו שבמחוז ג'ג'יאנג - ואפילו מתיז עליהם טיפות מים דקיקות כדי לשמור עליהם רעננים בשמש היוקדת. המבקרים יורדים מהמדרגות הנעות במרחק 300 מטרים מראש ההר כשכל מה שנותר להם זו הליכה קלה כדי להגיע לתצפית הנוף בפסגה.

יש גם דרך רגלית מפותלת באורך של שלושה קילומטרים המובילה לפסגת ההר, שלוקח איתה בערך כ-50 דקות להגיע לשם. הנסיעה במדרגות הנעות, לעומת זאת, נמשכת כ-10 דקות ועולה 30 יואן סיני (כ-16 שקלים). האטרקציה החדשה התגלתה כפופולרית להפליא - כשסרטונים ותמונות מהמקום מציגים את המדרגות הנעות עמוסות עד אפס מקום.

עובד של החברה לפיתוח תיירות בצ'ונאן אמר ל-China Daily: "בהתחלה שקלנו לבנות רכבל. עם זאת, בהתחשב ביכולת התחבורה המוגבלת של הרכבל ובסיכון האבטחה הגבוה, המדרגות הנעות בטוחות יותר יחסית ובעלות יכולת העברה גבוהה".

ככה זה נראה

בעוד שרבים שיבחו את רעיון השימוש בדרגנוע מנקודת המבט של נגישות, הי אחרים שפחות התלהבו וטענו שהמבנה פוגע בנוף הטבעי. אחד כתב ברשת: "זה רעיון נהדר עבור אלה מאיתנו שאינם יכולים לטפס לפסגה עקב מגבלות פיזיות" ואחר הוסיף: "עד כמה שהערכתי את הטיפוס על ההר, אני חושב שזו דרך מכילה עבור מבוגרים או אנשים עם מוגבלויות ליהנות מהמסע למעלה".


עוד בנושא:
המדרגות הנעות פתאום שינו כיוון, 14 אנשים נפצעו. צפו

לא, אין שום סיכוי שתצליחו לנחש בן כמה המתאמן הסיני הזה שמבצע קפיצות צפרדע על פני 2,500 מדרגות

אבל לעומתם היה טוקבקיסט אחד שטען ברשת החברתית הסינית Weibo ש"זה מוריד קצת מהקסם של המקום" ואחרי שהיה משוכנע ש"זו רק ההתחלה. בקרוב אפילו להר אוורסט יהיו מדרגות נעות משלו".

וככה נראות המדרגות הנעות בקניון אנשי:

אלו לא המדרגות הנעות הראשונות שהותקנו על הר בסין - וגם לא הארוכות ביותר, כך מתברר. דרגנוע באורך 688 מטרים נבנהלפני מספר שנים בקניון אנשי שבמחוז חוביי. עלות בנייתן הוערכה בכ-5.6 מיליון דולר ולוקח 18 דקות להגיע מתחילתן עד סופן. ניתן להסיע בהן כ-7,300 איש מדי שעה מראש האתר עד למטה.

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • קניון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully