וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהו אחד מפארקי השעשועים המפורסמים באירופה. זה מה שלא מספרים לכם עליו

12.9.2024 / 9:47

גם אם תעקפו את התורים הארוכים תיתקלו בלא מעט בעיות ובתמורה נמוכה לכסף היקר ששילמתם. דוד רוזנטל היה בגארדלנד, אחד מפארקי השעשועים המפורסמים באירופה, ונתקל בתופעות שלא כותבים עליהן באף פוסט או מדריך

מעט מדי אקסטרים. גארדלנד. ShutterStock
מעט מדי אקסטרים. גארדלנד/ShutterStock

אזור אגם גארדה הפך לאורך השנים לאחד היעדים המועדפים על המשפחות הישראליות. זהו לוקיישן חם, תרתי משמע, בקיץ וגם בתקופת החגים, שבה מזג האוויר נוח יותר, אם כי יש לקחת בחשבון שבאוקטובר שעות וימי הפעילות של הפארק מצטמצמים.

בין האטרקציות הפופולריות ביותר ניתן למנות את גארדלנד, שברוב המדריכים מדורג כאחד מעשרת מפארקי השעשועים המובילים באירופה. ברחבי הרשת תוכלו למצוא חומר רב, גם בעברית, יחד עם אפשרויות רבות לרכישת כרטיסים. כולם מהללים ומפארים את הפארק, לא חוסכים בשבחים, ובעיקר דוחפים אתכם לרכוש כרטיס. אבל יש הרבה דברים שהם לא יספרו לכם.

כרטיס הכניסה

אפשרויות הרכישה לגארדלנד מרובות. אם תזמינו אונליין מהאתר שבוע לפני כן, תזכו למחיר מוזל (בדרך כלל 39 יורו במקום 44 יורו באותו היום). ניתן לרכוש כרטיסים גם בחנויות המכולת בעיירות השונות, המציעות אותם במחירים שנעים בין 40 ל-44 יורו. רכישה בקופות תעלה לכם 46-47 יורו. יש גם קומבינציות שונות של כרטיסים עונתיים, או כרטיס כניסה לילי (מ-18:00 עד 23:00 בקיץ, מ-17:00 עד 22:00 בסופי שבוע בסתיו) שיעלה לכם 24-29 יורו אונליין או 32 יורו בקופה.

תורים שחובה לעקוף עם כרטיס אקספרס. גארדלנד. ShutterStock
תורים שחובה לעקוף עם כרטיס אקספרס. גארדלנד/ShutterStock

התקלה: האיטלקים לא מאוד מסודרים. חוסר הסדר הזה, אותו תפגשו בהמשך, בא לידי ביטוי כבר במעמד הרכישה. תנסו לקנות אונליין ותיתקלו בקשיים. ראשית, האתר/אפליקציה יחייבו אתכם להירשם. התהליך המסורבל עלול להסתיים בכך שלא תקבלו את ה-SMS או המייל המיוחל המאפשר לכם להתקדם ובכך סונדלתם. שלושה יורו נוספים בקופה הם לא ביג דיל, ועדיין - זה מעצבן.

כרטיס האקספרס

כל מי שהיה בגארדלנד ימליץ לכם גם על כרטיס שמאפשר לכם להיכנס במהרה למתקנים. אין להמעיט בחשיבות הכרטיס הזה, שכן התורים הארוכים, במיוחד למתקנים המבוקשים, עלולים להגיע ל-50 דקות עד שעה ולדכא את הנשמה. את כרטיס האקספרס ניתן לרכוש דרך אפליקציה נפרדת (שדווקא עובדת ללא בעיות וללא הרשמה. במחיר ניגע עוד מעט), או לאחר רכישת כרטיס הכניסה בקופה נפרדת. ניתן לקנות את הכרטיס לפני, במהלך או אחרי הכניסה לפארק ואין מניעה לרכוש גם כרטיסים נפרדים פר מתקן.

לכרטיס האקספרס קטגוריות שונות. בשיא העונה ובסופי שבוע הוא מתחיל ב-49 יורו לקטגוריות Top Adventure או Top Adrenaline וניתן לשדרג עד לכרטיס All In, שמאפשר לכם ליהנות מכל המתקנים. אפליקציית האקספרס אף מציינת כמה זמן תחסכו בתור. משך ההמתנה שלכם עשוי לרדת מ-45-60 דקות ל-2-3 דקות. כן, זה לא יסולא בפז.

תקלה 1: המחיר. משפחה של ארבע נפשות עלולה למצוא את עצמה משלמת 150-200 יורו בנוסף לכרטיס הכניסה, דהיינו יום בילוי בגארדלנד יעלה לה כ-1,200 שקל לפני מזון ושתייה. בקיצור, תתכוננו להיפרד מ-1,500-2,000 שקל.

תקלה 2: עקיצה איטלקית. ניתן לחשוב שכרטיס אקספרס יקנה לכם כניסה בלתי מוגבלת למתקנים המבוקשים. ובכן, לא. נגעתם - נסעתם, במלוא מובן המילה. השתמשתם בכרטיס למתקן מסוים? הוא לא תקף יותר. אהבתם את המתקן ורוצים לעלות שוב? חכו בתור או שתשלמו על כרטיס אקספרס פרטני (6-9 יורו למתקנים מבוקשים). גילוי נאות: כל זה כתוב באתר, אבל מי שם לב? בכל מקרה, כרטיס ה-All in שעולה 105 יורו ייתן לכם גישה בלתי מוגבלת לכל המתקנים. כרטיס אדיר, אבל אתם יודעים, 105 יורו.

תקלה 3: שוב, הטכנולוגיה. חלק מהמתקנים לא סורקים היטב את המכשיר ואין סדרן שיכוון. לעיתים קשה למצוא את השילוט לקרוסלת האקספרס. בקיצור, שכונה.

אפליקציות

כאמור, אפליקציית גארדלנד רעה מאוד אם אתם רוצים לרכוש דרכה כרטיסים, אבל מצוינת בהמשך. המתחם גדול מאוד והמפה הכרחית כדי לאתר מתקנים ובכך היא עושה עבודה נאמנה. אפליקציית האקספרס מושלמת מכל הבחינות. בואו עם סוללה מלאה או מטען נייד. אתם תודו לי על הטיפ הזה.

המתקנים

אם אתם הולכים בשביל הילדים יש אין סוף בחירות, אבל אם אתם אקסטרימיסטים שמחפשים קצת ריגוש לעצמכם, כרטיס האדרנלין הוא הבחירה הנכונה, משום שהוא מאפשר לכם לעלות על שלושת מתקני חוד החנית של גארדלנד: Blue Tornado, Raptor ו-Oblivion. אני יכול להעיד שמעולם לא היו לי הרהורי חרטה על עלייה לאיזושהי רכבת הרים כמו רגע העלייה על ה-Oblivion, ללא ספק מהמפחידים ביותר שחוויתי בשנים האחרונות. מתקנים טובים אחרים כמו ה-Mammut ו-Jumanji the Adventure נמצאים בכרטיס ה-Top Adventure הנפרד והפחות אקסטרימי.

תקלה 1: מיעוט המתקנים הטובים בכל חבילה. בכרטיס האדרנלין שלושה מתקנים מעולים, עוד מתקן סביר ושלושה שנועדו לילדים ואינם ראויים למאכל אדם בוגר. כרטיס ה-adventure סובייקטיבי יותר, אבל ככלל שני מתקנים בו יכולים לעורר ריגוש.

תקלה 2: מיעוט מתקנים טובים באופן כללי. כשמשקללים יחס מחיר, תורים ומתקנים מקבלים דיל לא מדהים עם 3-4 מתקנים שיגרמו לכם לחוסר שליטה בסוגרים, ואחריהם לא מעט חוויות בינוניות עד חלשות.

האוכל

לא רע בכלל וגם לא יקר, בוודאי ביחס לפארק שעשועים. סלייס פיצה הגון יעלה 6 יורו, גלידה טובה במחיר דומה והוופל העשיר בכל טוב שלקחתי עלה 5 יורו והיה שווה כל סנט. את ההמבורגר לא טעמתי, אבל בסך הכול התמורה בקטגוריה הזאת טובה ואין הערות שליליות.

החוויה הכללית

אשתי שאלה אותי האם אני מרגיש פראייר והאם אני מצטער. פראייר? כן, בהחלט, שילמתי הרבה כסף עבור מעט מדי חוויות. מצטער? לא, משום שאת מה שנתנו ה-Raptor, Blue Tornado ובמיוחד ה-Oblivion קשה להשיג במקומותינו, אלא אם אתה ברכבות המופרעות של הפארקים בגרמניה ובמיוחד בארה"ב (סידר פוינט, אוהיו, אני חולם עלייך בלילות).

אם אתם הולכים לגארדלנד, בואו עם הציפיות המתאימות. בשורה התחתונה, מדובר בפארק בינוני עם מעט מאוד מתקנים ראויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully