וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הסכום המטורף שאוספים בשנה מהמזרקה המפורסמת ברומא

עודכן לאחרונה: 8.9.2024 / 9:08

אגדה מקומית טוענת שאם תזרקו מטבע למזרקת טרווי, תשובו לרומא בשלב מסוים בחייכם. כעת נשאלת השאלה: כמה כסף נאסף מהמזרקה מדי שנה - ומה באמת עושים איתו

גל חום קיצוני באיטליה, 18.7.23/צילום: רויטרס

מזרקת טרווי (פונטנה די טרווי) היא אחד מאתרי התיירות הפופולריים בעולם (וגם ברחבי האינסטגרם). במהלך עונת הקיץ, תמצאו המוני תיירים שגודשים ומקיפים את יצירת המופת הזו, מהמאה ה-18 (רק מומלץ להתאפק ולא לטפס עליה או להיכנס למים, אחרת תקבלו קנס).

האגדה המקומית מספרת שאם תבצעו טקס מסוים, תחזרו שוב בימי חייכם אל המקום היפה הזה. והטקס? מחזיקים ביד ימין מטבע ומשליכים אותו מעבר לכתף שמאל, הישר אל מימי המזרקה. המסורת הזו נמשכת כבר מאות שנים, ומבקרים רבים אף מביעים משאלה בעת שהם משליכים את המטבע למים.

טקס פתיחת מזרקת טרווי ברומא, אחרי ששופצה וחודשה, 4 בנובמבר 2015. רויטרס
השלכת מטבע למזרקה - מסורת שנמשכת כבר מאות שנים. מזרקת טרווי/רויטרס

מהמזרקה לבית התמחוי

הניו יורק פוסט מציין כי שלטים הפזורים סביב המזרקה מבהירים כי הכסף הזה נאסף פעמיים בשבוע, והוא מועבר לצדקה. ובכלל, "חילוץ" המטבעות מקרקעית המזרקה הוא מחזה ייחודי, בעת שעובדי חברת ACEA צועדים באיזון זהיר לצד ומעל המים ועושים שימוש במעין מטאטאים ארוכים וצינורות יניקה ששואבים אל תוכם את המטבעות. "פעולות האיסוף והניקוי מתבצעות במהירות האפשרית, כדי לנסות לצמצם את זמן ההשבתה של המזרקה", אומר פרנצ'סקו פריסקו, מנהל ב-ACEA.

לאחר איסוף המטבעות, הם מפוזרים על משטח גדול לייבוש ולאחר מכן נלקחים אל משרדי Caritas, עמותת צדקה המנוהלת על ידי הכנסייה הקתולית. העמותה משתמשת בכסף לטובת רכישת מנות אוכל לנזקקים, הפעלת בתי תמחוי ופרויקטי רווחה נוספים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מזרקת טרווי ברומא. ShutterStock
האטרקציה התיירותית האייקונית הושלמה בשנת 1762. מזרקת טרווי ברומא/ShutterStock

קדימה, זרקו מספר

כעת נשאלת השאלה: כמה כסף נזרק לתוך המזרקה בת 300 השנים? סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי בשנת 2022 נאספו 1.4 מיליון אירו מהמים, והמספר רק גדל. יש לציין שמדי שנה, כ-21 מיליון תיירים מבקרים ברומא, ורבים עושים עצירת חובה במזרקת טרווי המפורסמת.

האטרקציה התיירותית האייקונית הזו הושלמה בשנת 1762 והיא חולשת על צד אחד של רחבת פלאצו פולי (Palazzo Poli) שבמרכז רומא. זה גם המקום שבו במאי הקולנוע האיטלקי פדריקו פליני צילם את אחת הסצנות המפורסמות בסרטו "לה דולצ'ה ויטה" (1960), בה השחקנית אניטה אקברג משתכשכת במימי המזרקה בשעת לילה מאוחרת, וקוראת למרצ'לו מסטרויאני להצטרף אליה. כמובן, לא תוכלו לשחזר את הסצנה הזו כי פשוט תחטפו קנס רציני אם תיכנסו למים. כך למשל, בשנה שעברה הוטל קנס של 450 אירו על שני תיירים מאוסטריה ששחו במקום. בנוסף, הוטלו עליהם מגבלות תנועה באזורים תיירותיים מסוימים בעיר, למשך 48 שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully