וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדאי לוותר: אלו היעדים הכי לא ידידותיים לתיירים בעולם

עודכן לאחרונה: 21.8.2024 / 9:53

מומחה תיירות מספר על חמשת היעדים שבהם אף אחד לא יספור אתכם, ולפעמים אפילו יתנהגו איתכם בגסות רוח. בראש הרשימה: אחת המדינות הזעירות באירופה

אלפים צעדו במחאה נגד תיירים בברצלונה/רויטרס

מומחה תיירות שבילה שנים בחקר יעדים שונים ותיעד את מסעותיו ברחבי העולם, חושף כעת את חמשת היעדים שלדעתו הם הפחות ידידותיים לתיירים. מארק וולטרס, פרופסור למינהל עסקים ושיווק, טייל במאות ערים ברחבי העולם. עם זאת, לעתים קרובות הוא נשאל על ידי העוקבים שלו דווקא באשר לזהות המדינות שבהן פחות נעים להיות תיירים. אתר ה-Mirror מציין כי למרות שהוא נהנה מכל מסעותיו, מארק מודה שמדינות וערים מסוימות הן פחות מסבירות פנים מאחרות.

איזה יעד מפתיע חוזר למפת החופשות כי "תמך" בישראל?

בלגיה: הטרדות גזעניות

מארק הוא לא בדיוק מעריץ גדול של בריסל, למרות שהוא בהחלט מעריך את תרבות המוזיאונים העשירה שלה, את הבירה הבלגית - וגם את העיר ברוז'. הוא מודה שבלגיה היא לא המקום הכי ידידותי שהוא ביקר בו. "הבלגים עצמם הם לא האנשים הכי ידידותיים, ואם אתה ממוצא אפריקאי או אסייתי - (כדאי לדעת כי) זו המדינה היחידה שנסעתי אליה באירופה עם התלמידים שלי, שבה חווינו התקפות גזעניות". לדבריו, בסופו של דבר הוא נאלץ לערב את המשטרה המקומית בשל ההטרדות שתלמידיו חוו על רקעי מוצאם.

יהודים באנטוורפן, בלגיה. ShutterStock
"המדינה היחידה שבה חווינו התקפות גזעניות". יהודים באנטוורפן, בלגיה/ShutterStock

סין: יותר מדי אנשים בבת אחת

למארק יש רגשות מעורבים לגבי סין. לדבריו, ברגע שאתה פוגש אנשים בקבוצות קטנות, הכל "מעולה". עם זאת, "כאשר אתה נכנס למקום מלא באנשים שמציקים לך עם כל מיני דברים, זו בהחלט חוויה לא ידידותית במיוחד". ובכלל, ההתקהלויות ההמוניות בסין לא עשו לו טוב. אך למרות כמה מפגשים לא ידידותיים, מארק עדיין חושב שהטיול שלו בסין היה "מדליק", והוא אף שוקל לחזור אליה.

רחוב הומה בעיר מקאו, סין. ShutterStock
יותר מדי אנשים בבת אחת. רחוב הומה בעיר מקאו, סין/ShutterStock

דנמרק: קרירים ואדישים

מארק מודה שיהיו מי שיתייגו את הדנים כ"גסי רוח", אך לדעתו מדובר יותר באדישות. "הם לא מתכוונים להיות כאלה בצורה שלילית. הם לא מנסים להיות מרושעים. פשוט לא מעניין אותם מה אתה חושב על המדינה שלהם". למרות הקרירות הדנית, מארק מספר כי הוא נהנה מהמסיבות שהוא השתתף בהן בדנמרק. "אל תבינו אותי לא נכון - יש רגעים שכיף לחגוג איתם. היו לי המון קטעים טובים עם חברים דנים, אבל הדיסטנס הזה שיש להם גורם לכל העניין להיות קצת לא ידידותי".

רוכבי אופניים על רקע ארמון המלוכה בעיר קופנהגן, דנמרק. ShutterStock
רוכבי אופניים על רקע ארמון המלוכה בעיר קופנהגן, דנמרק/ShutterStock

ארגנטינה: בתוך ומחוץ לעיר הבירה

למארק היו גם כמה תובנות על ארגנטינה, ובמיוחד על עיר הבירה הקוסמופוליטית שלה, בואנוס איירס. למעשה, הוא יוצר הפרדה ברורה בין אנשי עיר הבירה לבין אנשי הפריפריה במחוזות השונים של המדינה. לדבריו, יש הבדל ניכר בין שני ה"סוגים", כאשר האנשים מחוץ לבואנוס איירס ידידותיים הרבה יותר.

שכונת לה בוקה, בואנוס איירס, ארגנטינה. ShutterStock
בואנוס איירס/ShutterStock

לוקסמבורג: הכי לא

באופן מפתיע, לוקסמבורג ניצבה בראש הרשימה של מארק. לדבריו, זוהי המדינה הכי פחות ידידותית בעולם. למרות גודלה הזעיר, ועם אוכלוסייה של למעלה מ-650,000 תושבים וסביבה כפרית ברובה שמלאה ביערות ובשמורות טבע, הוא הרגיש שהמקומיים לא גילו עניין רב בתיירים. "יש להם הכנסה טובה, יש להם מקום נחמד לחיות בו, יש להם הרבה דברים נחמדים במדינה ויש להם כסף. אבל לא אכפת להם ממך. לא אכפת להם מהשירות (שהם נותנים), לא אכפת להם משום דבר. הם בקטע של 'הגעת ללוקסמבורג? אתה צריך להודות לנו על זה שהרשנו לך לבוא לפה'. וזו התחושה שאתה לפעמים מקבל במסעדות ובאתרי תיירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully