וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעמיים ביומיים: נוסע התגנב לשתי טיסות ונמצאה אצלו סכין

עודכן לאחרונה: 14.8.2024 / 10:22

גבר נורבגי בן 39 הצליח להתגנב פעמיים לשתי טיסות שונות של חברת התעופה לופטהנזה, כשהוא נצמד לנוסעים לפניו. בפעם השנייה המשטרה גם תפסה ברשותו סכין. הוא נתפס רק כי הטיסה היתה מלאה ולא היה לו מקום לשבת

נוסע והבובה שהושיב לידו בטיסה/צילום: zachprengler

גבר נורבגי הצליח להתגנב לשתי טיסות תוך כמה ימים ללא כרטיס, לאחר שנצמד לנוסעים אחרים בנמל התעופה הבינלאומי של מינכן בגרמניה, כך על פי דיווחים בתקשורת המקומית. בהזדמנות אחרת שבה הצליח להתגנב לטיסה, גילתה המשטרה שהוא חמוש בסכין.

הסיפור המוזר החל ב-4 באוגוסט השנה, כאשר האיש הצליח לעקוף את בדיקות הכרטיסים בטרמינל 2 של נמל התעופה במינכן והתגנב למטוס מבלי שצוות הקרקע שם לב. בפעם הזו, התחבולה שלו התגלתה במהירות כאשר צוות הדיילים במטוס הבין שאין ל"נוסע" מושב פנוי לשבת בו בטיסה שהיתה מלאה. המשטרה הפדרלית הגרמנית הוזעקה והאיש הוצא מהמטוס. מאוחר יותר המשטרה זימנה את החשוד בן ה-39 לבית המשפט, אך מאוחר יותר שחררה אותו. למחרת, האיש חזר לנמל התעופה של מינכן וניסה, בהצלחה, לעלות על מטוס שלא זוהה.

בפעם השנייה שבה הצליח להתגנב לטיסה, יומיים לאחר מכן, האיש השתמש באותה טכניקה שבה נצמד לנוסעים אחרים גם בעמדת הבידוק הביטחוני וגם בשער העלייה למטוס, זאת מבלי שצוות האבטחה או חברת התעופה הבחינו בו, לפני שהתמקם במושב פנוי בטיסת לופטהנזה לשטוקהולם. למרות שלא היה ברשותו כרטיס עלייה למטוס, טיסת לופטהנזה LH2418 יצאה ממינכן כמתוכנן, לכיוון בירת שבדיה, שטוקהולם.

הטיסה נחתה בשטוקהולם ללא תקלות כמעט שעתיים לאחר מכן, ורק אז חשדו אנשי צוות כלפי הנורבגי, שאמר להם שהוא רוצה לטוס ישר חזרה למינכן. בשלב זה גילה הצוות כי יש במטוס נוסע סמוי ומשטרת שבדיה הוזעקה למטוס כדי לחקור את האירוע. בזמן מעצרו של הנוסע, רשויות אכיפת החוק המקומיות, מצאו ברשותו סכין באורך 10 ס"מ, כך לפי העיתון הגרמני "בילד".

גם נמל התעופה של מינכן וגם המשטרה הפדרלית הגרמנית אומרים שהם חוקרים כיצד הצליח האיש להתחמק מבדיקות אבטחה ובדיקות העלייה למטוס, בעוד לופטהנזה לא הגיבה מיד לבקשת תגובה.

מטוס בואינג 747 לופטהנזה. ShutterStock
נוסע התגנב פעמיים לטיסות של החברה הגרמנית. לופטהנזה/ShutterStock

היה נואש לחזור הביתה

במרץ, וויקליף איב פלוריזארד בן ה-26 הצליח להתגנב למטוס דלתא איירליינס בסולט לייק סיטי, לאחר שצילם בחשאי תמונה של כרטיס העלייה למטוס מהטלפון הנייד של נערה צעירה, זאת כדי לחלוף על פני צוות הקרקע בשער העלייה למטוס בלי לשים לב.

בניגוד לנוסע הנורבגי, פלוריזארד התגלה לפני ההמראה כשניסה למצוא מושב פנוי במטוס שהיה מלא. פלוריזארד אמר לתובעים, שהוא ניסה להגיע הביתה עם סאות'ווסט איירליינס באמצעות כרטיס טיסה של חבר, אבל כל טיסה שהוא ניסה לעלות עליה היתה מלאה מעבר לכמות הנוסעים הרגילה.

בסופו של דבר, פלוריזארד אמר שהוא היה כל כך נואש לחזור הביתה, שהוא החליט להתגנב לטיסת דלתא במקום לקנות כרטיס חדש. העלילה הסתיימה עם הגשת כתב אישום נגדו בשלל פשעי ביטחון לאומי.

מוקדם יותר השנה, אדם אחר הצליח להתגנב למטוס של בריטיש איירווייס בשדה התעופה הית'רו שבלונדון והתגלה רק לאחר שהטיסה נחתה בניו יורק. באותו מקרה, החשוד נעצר על ידי המכס ויחידת הגנת הגבולות של ארה"ב ונשלח חזרה ללונדון, שם הואשם בשלל עבירות תעופה, כולל עלייה למטוס ללא רשות, הימצאות לא חוקית באוויר וקבלת שירותים במרמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully