וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 אתרים לא עמוסים לראות בהם את מטר המטאורים

עודכן לאחרונה: 9.8.2024 / 10:01

מטר המטאורים (פרסאידים) של אוגוסט כבר בעיצומו, כששיא הפעילות יתקיים מחר. הנה כמה מקומות פחות עמוסים, שבהם תוכלו לראות את גרמי השמיים הנהדרים

חניון לילה מצפה המכתש בנגב/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: ניר חן

מדי שנה בחודש אוגוסט מתקבצים המונים כדי לצפות במטר המטאורים (פרסאידים). השנה יתקיים אירוע הכוכבים במהלך כל החדש, אולם השיא יהיה כבר בסופ"ש הקרוב (13-9 באוגוסט 2024).

למי שמעדיף ליהנות מהתופעה השמימית בשקט ועם פחות אנשים ליד, רשות הטבע והגנים הכינה מפה מסודרת המביאה לכם את כל האתרים המוסדרים שבהם ניתן לראות את המטר, אבל עם פחות עומס וצפיפות.

"כבכל שנה, אלפי מטיילים ומטיילות עתידים לפקוד את דרום הארץ כדי לחזות במופע הכי שווה של השנה - מטר הפרסאידים (מטאורים)", אומרת אפרת רוחין, ממונת קהל וקהילה במחוז דרום ברשות הטבע והגנים. "אנו שמחים לעזור לציבור ולהפעיל פעילויות רבות, אך מבקשים מהציבור להקפיד על צפייה במטר רק באתרים המוסדרים הנמצאים במפה. הטבע מתעורר בלילה לא רק בשמים, אלא גם באדמה. חיות רבות יוצאות בשעות האלו לאכול ולשתות, לכן הקפדה על שהייה באתרים המוסדרים מאפשרת להם להמשיך לעשות כך בלי שאנחנו נפריע להם. כך, אנחנו גם נהנים מהטבע - וגם שומרים עליו".

צפייה בכוכבים במכתש רמון. שמעון בוקשטיין,
צפייה בכוכבים במכתש רמון/שמעון בוקשטיין

חניון נחל עקרבים

חניון לילה עקרבים מאפשר לינה בלב המדבר, תחת כיפת השמיים. המדבר במיטבו, עם מרחבים גדולים, שקט וכוכבים בלילה. מי שמחפש מקום לינה שקט, מסודר, נקי ומהנה - זה המקום. רשות הטבע והגנים יצרה במקום חניון לילה מסודר עם משטחים מסודרים המיועדים להקמת אוהלים ומדורות בסמוך. ציר הגישה לחניון מתאים לכל רכב. החניון ללא חשמל ומים זורמים, לכן עליכם לדאוג להגיע מצוידים. עדיף להגיע לחניון לפני חשיכה כדי להתמצא באזור ולהתארגן. מהחניון ניתן להגיע בקלות למספר מסלולי טיול רגליים באזור. אין פחים ולכן חשוב לקחת אתכם את האשפה.

איך מגיעים? חניון לילה עקרבים, הגעה דרך כביש 90 בצומת עידן, פניה לכביש 227, נסיעה של כ-10 ק"מ דרומה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חניון לילה נחל עקרבים. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה
חניון לילה נחל עקרבים/מערכת וואלה, זיו ריינשטיין

חניון לילה מצפה מכתש

חניון קמפינג ליד המכתש הקטן הוא חניון לילה בסיסי למטיילים מנוסים בלינת שטח. החניון מאפשר לינה מסודרת באמצע המדבר, בקרבת שביל ישראל ובמרחק הליכה קצר ממצפה המכתש הקטן. שימו לב שבחלק מהמפות ואפליקציות הניווט, החניון נקרא בטעות 'חניון לילה נחל עקרבים', שהוא נמצא מעט יותר דרומה ממש עם סיום העיקולים מתחת למעלה העקרבים. בשטח תמצאו מעגלי לינה מסודרים עם אבנים ומצע חצץ המאפשרים לינה בטוחה שלא בדרכי רכב.

איך מגיעים? נוסעים על כביש 25, עוברים את דימונה ואת הגן הלאומי של ממשית, פונים דרומה בצומת רותם לכביש 206. אחרי כשבעה קילומטר נפנה מזרחה לכביש 227 (מעלה העקרבים) ואחרי כ-9 ק"מ נפנה צפונה שמאלה בעקבות השילוט עד החניון שנמצא כמה מאות מטרים מהכביש.

תצפית כוכבים בחניון הלילה תל ערד. גל ביסמוט,
תצפית כוכבים בחניון הלילה תל ערד/גל ביסמוט

חניון לילה נחל צאלים

בכביש 90, בין מצדה לעין גדי, בשביל עפר מוסדר, תוכלו להתמקם בחניון צאלים תחתון. החניון גדול מאוד ומאפשר למטיילים רבים למצוא פינה שקטה ומבודדת. החניון אינו מצויד, ולכן יש להיערך בהתאם.

איך מגיעים? נוסעים על כביש 90 לכיוון דרום. עוברים את עין גדי, ולאחר כ-12 ק"מ לערך, יש לפנות ימינה לכיוון צאלים תחתון - סימון שבילים שחור. יש להמשיך ישר עם השביל כ-3 ק"מ עד ההגעה לחניון הלילה.

חשוב: כדי שכולם יוכלו ליהנות מהמטר בצורה המיטבית, כדאי להימנע ככל האפשר משימוש בתאורה מיותרת על מנת לשמור על שמיים נקיים ככל הניתן מזיהום אור. הציבור מתבקש לשמור על ניקיון, לאסוף את הזבל בסיום הצפייה ולהישמע להוראות הפקחים והסדרנים הפזורים בנקודות הצפייה.

צפייה בכוכבים במכתש רמון. שמעון בוקשטיין,
תבואו, תראו כוכבים/שמעון בוקשטיין

ועוד מקום מיוחד

פרויקט ואדי עתיר מזמין את הקהל הרחב לאירוח בדואי חוויתי וצפייה במטר מטאורים תחת שמי המדבר. פרויקט ואדי עתיר הוא יוזמה פורצת דרך משותפת לחברה הבדואית והיהודית בנגב. הפרויקט מציע גישה חדשה לחקלאות מדברית בת-קיימא שמשלבת ערכים, ידע, וניסיון בדואיים מסורתיים עם מדע מודרני וטכנולוגיות חדשניות, במקום חווה חקלאית ענקית ובה דיר כבשים ועיזים, מחלבה לייצור מוצרי חלב ייחודיים, שדה צמחי מרפא, אולם כנסים, גינה אקולוגית ועוד.

האירוע יתקיים ב-11.8 החל מהשעה 20:00 בעלות של 35 ש"ח בהרשמה מראש באופן טלפוני או דרך עמוד הנחיתה. במקום יוקם מתחם מיוחד לתצפית תחת כיפת השמיים, שם יחכו לרוכשי הכרטיסים מגוון מטעמים מקומיים: בארוע יהיו דוכני מזון בדואי אותנטי, פיתות על הסאג', תה צמחים המופק מחליטות שמכינים במקום וקפה בדואי מעולה. לאלו הרוצים להישאר ולהעביר את הלילה תחת שמיי הכוכבים ניתנת האופציה להביא אוהלים וללון במקום בתוספת של 100 ש"ח.

כתובת בווייז: פרויקט ואדי עתיר ממקום בסמוך לכביש 31.
טלפון: 058-4917004

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully