וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"127 שעות" גרסת המציאות: האישה שנלכדה בנקיק בקניון בגובה 120 מטרים

10.9.2024 / 0:02

אלפי, "קניונינגית", חובבנית וחברתה נכנסו לעשות סנפלינג בקניון בהנחה שזו תהיה חוויה קצרה וקלה. אלא שהכול השתבש ואחרי 13 שעות שהייתה תקועה בגובה רב היא ניצלה בנס - רק בזכות טלפון שרטט

דני בויל וג'יימס פרנקו מדברים על עשיית הסרט "127 שעות"/רויטרס

זוכרים את הסרט "127 שעות"? הוא מביא את סיפור הישרדותו האמיתי של ההרפתקן ארון רלסטון (בגילומו של ג'יימס פרנקו), שיצא לטיפוס הרים נלכד באחד מנקיקי הרי הרוקי, ולא היה יכול לחלץ את עצמו בגלל שסלע עצום נפל על זרועו הימנית. הסרט מתאר את 127 השעות שעברו מרגע נפילתו של רלסטון ועד קבלת ההחלטה הקשה שאולי תציל את חייו.

ובכן, אישה סיפרה שהיא "שמחה להיות בחיים" לאחר שמקרה דומה קרה לה - היא נלכדה במשך 13 שעות בנקיק של קניון מרוחק בסצנה המזכירה את מה שקרה בסרט המתח הקלאוסטרופובי. מטיילת האקסטרים מארצות הברית, למעשה חוותה את אותו הסיוט שהעניק השראה לסרטו של דני בויל משנת 2010, בעת שחקרה את קניון וילדקט טנק ליד העיר פייג' באריזונה - רק בלי קטיעת הזרוע העצמית.

אלפי היא "קניונינגית" חובבנית בעלת ניסיון רב שנים (קניונינג, או גלישת קניונים, היא פעילות אקסטרים המערבת ירידה במצוקים וקניונים באמצעות טכניקות של טיפוס, סנפלינג, שחייה והליכה). היא הסבירה כי חקרה את הקניון ביסודיות מראש, וכי בכל האתרים הוא דורג כ"קל מאוד" בסולם הקושי. "הקניון הצר הזה היה באורך של מייל (כ-1,600 מטרים)", היא סיפרה, "אבל זה לא נשמע הרבה. מטפסים חצי מייל למעלה, מורידים את עצמנו ברפל של 50 רגל (15 מטרים) ואז את השאר עוברים ב-Stemming - כשגבך על הקניון והרגליים שלך על הקיר הנגדי שלו" הסבירה אלפי. "את עושה את כל זה בקלות", היא חשבה לעצמה, "עשיתי דברים יותר קשים, אני יכולה לעשות את זה. כבר עברתי קניונים הרבה יותר ארוכים ומורכבים טכנית".

ואז זה קרה - בסרטון שנצפה כבר 33 מיליון פעמים

@elfyouall Trapped 400 feet in a canyon with no service. Unable to sit or lay down. A miracle happened. #canyoneering #trapped #claustrophobia #lifeflight ♬ Scary - The Thing About Noise

עם זאת, אלפי הודתה שהיא הניחה שיהיו "הרבה יותר הפסקות לאורך הדרך" כדי שתוכל לנשום ולנוח, והיא גם טעתה קשות בהערכה של השפעת החום הכבד עליה. לאחר שהגיעו לפסגת ההר בסביבות השעה 13:00, שם היה "חם מאוד מאוד", המטפסת וחברתה ירדו ברפל לקניון, בתקווה שיהיה שם קריר יותר, אבל זה לא היה כך.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
זה הקניון בו היא נתקעה. @elfyouall, צילום מסך
זה הקניון בו היא נתקעה/צילום מסך, @elfyouall

אלפי הסבירה שהיא החליפה את נעלי ההליכה שלה בסנדלים בתקווה שככה תהיה לה אחיזה טובה יותר בזמן הטיפוס, לפני שהדברים השתבשו באופן דרמטי.

היא מתארת: "אני חושבת שקצת זלזלנו בטיפוס, החום באמת גבה ממני הרבה כוחות. ואז התחלתי להיכנס לפאניקה והחלקתי. נכנסתי עמוק יותר לתוך הקניון ופשוט החלקתי לתחתית. גם החברה שלי עשתה זאת - אבל אז היא המשיכה כי יש לה יותר סיבולת ממני. פשוט התחרפנתי כי לא הצלחתי לצאת ובשלב הזה הייתי תקועה מהמותניים ויכולתי רק להתפתל מצד לצד ולא יכולתי לשכב", היא תיארה.

היא ציינה שהקניון "נראה הרבה יותר רחב ממה שהוא באמת", והסבירה שלא הייתה לה שום דרך לברוח ממנו. היא חששה שהיא תתרסק בנפילה ותפגע באורח קשה והוסיפה: "בשלב הזה אני כבר לא הייתי מסוגלת לזוז. אני בעצם נחנקת. אז אני פשוט נשארתי במקום, כי זה היה כל מה שיכולתי לעשות. קירות הקניון היו כל כך אנכיים שפשוט לא היה לי כוחות. הגזמתי בהערכת היכולת שלי לעשות משהו כזה. תאונות קורות וזו הייתה טעות נוראית".

עוד מטיילים שנתקעו
נתקעה על ההרים המושלגים בנורבגיה - וניצלה בזכות טינדר

סיפורה הטרגי של מי שהקיפה את כל טייוואן בביקיני עד שקפאה למוות


היא וחברתה ניסו לצאת משם במשך כשלוש שעות לפני שהבינו שהמאמצים שלהן חסרי תועלת, והתקווה שלהן אבדה מכיוון שלא הייתה להן קליטה בטלפון ואף אחד לא ידע היכן הן נמצאות.

צפו בה מספרת על מה שקרה לה

למזלן של השתיים, 'קרה נס' בזמן שהן היו לכודות בגובה של 400 רגל (120 מטרים) בתוך הקניון - הטלפון של חברתה התחיל לצלצל פתאום. "הטלפון של החברה שלי התחיל לרטוט", נזכרת אלפי. "היא הצליחה לשלוח סרטון לאנשים בו אמרה שאנחנו תקועות ובאיזה קניון היינו ואז שלחה לשותפתה לחדר את הנ.צ שלנו. שותפתה הגיבה כמעט מיד ואמרה שהיא הולכת להזעיק עזרה.

"אני ניסיתי לחייג למוקד ההצלה כמה פעמים. לא הצלחתי לתפוס אף אחד ולא היה לי שירות. גם היא ניסתה אותם, אותו דבר. הייתה לה קליטה אולה לדקה או שתיים, זה הספיק. אני לא יודעת אם זה היה לוויין שעבר מעלינו או מה קרה שם - אבל זה הציל אותנו".

שתי המטפסות הצעירות עמדו אז בפני המתנה מפרכת לצוותי החילוץ וההצלה, שלקח להם ארבע שעות עד שהצליחו להגיע אליהן. בשלב הזה, רגליה של אלפי "הפכו לסגולות" והמים שלהן כבר נגמרו. בסך הכל, היא הייתה תקועה בקניון במשך 13 שעות.

אלפי הוסיפה: "הייתי אולי 9 שעות בלי מים. כשהם חילצו אותי משם הם אמרו שתפקוד הכליות שלי כנראה לא טוב. אמרתי להם שאני רוצה ללכת כי אין לי ביטוח בריאות, אבל הם אמרו שאם אני הולכת ברגל - כנראה שאמות או שאהיה עם דיאליזה עד סוף חיי".

בבדיקות הרפואיות שנעשו לה אחר כך התגלה שהיתה לה "זרימת דם ממש חלשה ברגליים". למרות שהיא הורשה לעזוב את בית החולים למחרת, למרבה הצער, הכליות של אלפי 'עדיין לא החלימו".

בסיומו של הסרטון שלה (שנצפה מעל ל-30 מיליון פעם) היא הודתה לצוותי ההצלה והוסיפה: "כל העניין היה מביך. לא ציפיתי להיתקע. אף פעם לא רציתי להיות אחד מהאנשים האלה או לבזבז משאבים, זמן או אנרגיה של אנשים".

אחד מהצופים שיתף אותה ואת שאר המטיילים בטיפ חיוני: "בפעה הבאה, לפני שאת יוצאת לטיול כזה, שני את הודעת התא הקולי שלך ותגידי איפה את נמצאת, באיזו שעה ההודעה מוקלטת, באיזו שעה את אמורה לסיים, עם מי את, ואת הקואורדינטות אם יש לך אותן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully