וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היפנית שהתאהבה בישראל לאחר שצפתה בסדרה בנטפליקס

עודכן לאחרונה: 23.7.2024 / 16:28

המפגש הראשון של מאקוטו טאנקה, אמנית מנגה (קומיקס) יפנית עם יהודים, היתה כשצפתה ב"המורדת". היא החלה לחקור על-אודותנו, הגיעה לארץ כמה פעמים ויצרה קומיקס שמלמד את היפנים על ישראל. מאז היא משמשת שגרירה לא רשמית שלנו ביפן. תפסנו אותה לשיחה מחממת לב

טיסת הבכורה של אל על ליפן, 1.3.23/צילום: דוברות אל על

בימים בהם האנטישימיות גואה בעולם והקולות השליליים נגד ישראל הולכים וגוברים, מחמם את הלב לראות שיש גם אנשים מסביב לעולם המדברים בעדנו, מביעים אהבה ותמיכה ומנסים להשפיע על דעת הקהל בסביבתם למען ישראל.

מאקוטו טאנקה (Makoto Tanaka) אמנית מנגה (קומיקס) יפנית, היא בין הקולות הללו והיא עושה זאת בצורה מעוררת השראה, בעיקר באמצעות מנגה המספר על ישראל. לאחרונה מנקאוטו הגיעה לביקור כחול-לבן בצל המלחמה, שהתאפשר הודות לקו הישיר של אל על לטוקיו. שוחחנו איתה הן על המנגה התומכת בנו, מי עומד מאחורי הספר שאיירה בו מנגה? מתי החל החיבור לישראל ומה היא חושבת על המצב?

מאקוטו טאנקה יצרה מנגה קומיקס יפני על ישראל. Makoto Tanaka, תמונות גולשים
"נחשפתי לראשונה לחרדים והתחלתי להתעניין ביהודים ובישראלים". מאקוטו לפני הטיסה לארץ/תמונות גולשים, Makoto Tanaka
מנגה קומיקס יפני על ישראל. Makoto Tanaka, תמונות גולשים
"אני אוהבת את ישראל". מתוך המנגה שיצרה מאקוטו לספר/תמונות גולשים, Makoto Tanaka

עדן גולן באירווויזיון

"הזדמנות גדולה ללמד את היפנים על ישראל"

מנקאוטו, איך קרה שהתאהבת בישראל?
"צפיתי בסדרה בנטפליקס Unorthodox ("המורדת") שבה שירה הס משחקת. במהלך הסדרה, נחשפתי לראשונה ליהודים חרדים ומשם התחלתי להתעניין ביהודים ובישראלים בכלל. התרשמתי רבות מהיסטוריית העם היהודי שבמשך 2000 שנים התקיים ללא מדינה משלו, תוך ניסיונות השמדה מצד עמים אחרים, ובכל זאת לא איבדו את הזהות היהודית על אף כל הסכנות והאתגרים והקימו בגאווה יהודית את מדינת ישראל".

איך ישראל ואל על הגיעו לספר יפני?
"ביפן ישנה הוצאה לאור בשם "מירטוס", הוצאה המשווקת ירחון בנושאי מזרח התיכון, היסטוריה ובפרט על היהדות. מדי חודש מתפרסם בו טור על מקומה של אל על בהיסטוריה הישראלית, ולרגל השקת הקו ישיר טוקיו-תל אביב שחברת התעופה השיקה בשנה שעברה, החליטו להשיק ספרון חדש. את הטור כתב אזרח יפני, עובד אל על. מנכ"ל ההוצאה לאור ראה את הפרסומים שלי ברשתות החברתיות, שכללו הבעת דעה ותמיכה בישראל הן בכתב והן באמצעות מנגה, וביקש ממני לייצר איורי מנגה שילוו את הספר החדש וכמובן שנעניתי בשמחה. בשבילי זו הייתה הזדמנות גדולה ללמד את היפנים על ישראל".

מאקוטו טאנקה יצרה קומיקס יפני על ישראל. Makoto Tanaka, תמונות גולשים
"בפעם הראשונה שהגעתי ארצה, נדהמתי מהחום של האנשים". מאקוטו בירושלים/תמונות גולשים, Makoto Tanaka
מאקוטו טאנקה יצרה קומיקס יפני על ישראל. Makoto Tanaka, תמונות גולשים
"התרשמתי רבות מהיסטוריית העם היהודי"/תמונות גולשים, Makoto Tanaka
מאקוטו טאנקה יצרה קומיקס יפני על ישראל. Makoto Tanaka, תמונות גולשים
מקאוטו בנסיעה ברכבת בארץ/תמונות גולשים, Makoto Tanaka
מאקוטו טאנקה יצרה קומיקס יפני על ישראל. Makoto Tanaka, תמונות גולשים
"מבחינתי ישראל היא כבר לא יעד תיירותי, זה כבר מעבר לזה"/תמונות גולשים, Makoto Tanaka

"אני מוקירה ומעריכה את הישראלים שלא נכנעים לטרור"

אלו אירועים מההיסטוריה הישראלית איירת בספר?
"ציירתי מנגה של שני מבצעים. הראשון, מבצע 'על כנפי נשרים', מבצע העלאת יהודי תימן, והשני, על הפעילות הוולנטרית של ישראל למען יפן בזמן רעידת אדמה גדולה שהתרחשה בשנת 2011. בספר מוזכרים עוד אירועים נוספים ללא ליווי מנגה המראים כיצד היסטוריית אל על שזורה בהיסטוריה של מדינת ישראל כמו מבצע 'עזרה ונחמיה', מבצע 'אקסודוס', הטיסה הרשמית הראשונה של נשיא הראשון חיים וויצמן לשוויץ, וטיסות שבוצעו אחרי 'הסכמי אברהם'"

ביקרת פה בחודש שעבר, כיצד חווית את ישראל שאחרי ה-7 באוקטובר?
"זו הפעם השלישית שאני באה לארץ. זו חוויה שונה מהפעמיים הקודמות, ראיתי את הפוסטרים של החטופים כבר משדה תעופה, השתתפתי בדקת דומיה ואני רואה ומרגישה על האנשים שהם עברו דברים קשים. אך עם זאת, אני מוקירה ומעריכה את הישראלים שלא נכנעים לטרור, גם עם פצעים עמוקים, מנסים לקום ולא לוותר, לבחור בחיים. אני רואה בישראל עם מאוד חזק והאומץ של הישראלים כה מרשים. היה לי חשוב להגיע לכאן אחרי הזוועות שקרו על מנת להיפגש עם חברים יפנים וישראלים כאן, לראותם, לחבק אותם, לעודד ולהביע תמיכה".

יצרת מנגה מרגשת על נועה ארגמני, שהייתה בשבי בעזה, כיצד התחושות לראותה בבית?
"נכון, הכנתי מנגה על נועה כדי להביע את תמיכתי במאבק מטה החטופים בכלל ובמשפחתה של נועה בפרט. זה לא היה פשוט לצייר את המנגה מבחינה רגשית בשל המחשבות על ההתמודדות הקשה שנועה וכל החטופים עוברים. חשתי אי נעימות לצייר אותה בלי אישורה, אך המשפחה אישרה והמטרה כמובן הייתה לטובת קידום המודעות למצבם של החטופים.

"שבוע בלבד אחרי שפרסמנו את המנגה שהכנתי על נועה, נועה חזרה הביתה. זו הייתה תחושה של שמחה עילאית, התרגשתי מאוד מהמחשבה שנועה תתאחד עם ההורים שלה סוף סוף אחרי כל החודשים הארוכים הללו. עכשיו נותר להמשיך לקוות שגם יתר החטופים יחזרו כבר הביתה".

מנגה קומיקס יפני על ישראל. Makoto Tanaka, תמונות גולשים
"זה לא היה פשוט לצייר את המנגה מבחינה רגשית". הקומיקס של נועה ארגמני שיצרה מאקוטו/תמונות גולשים, Makoto Tanaka

כרזה להשבת החטופים הביתה

החרדים מתגייסים, לפחות בקומיקס

החייל שחימם לה את הלב

מה את הכי אוהבת בישראל ובאלו מקומות את ממליצה ליפנים להגיע ולבקר?
"בפעם הראשונה שהגעתי ארצה, נדהמתי מהחום של האנשים. באחד הימים חיכיתי לרכבת בתחנה וכאבה לי מאוד הבטן, חייל שהיה שם פנה אליי ושאל לשלומי והאם אני רוצה כוס מים קרים. החייל חימם את ליבי והרגשתי לראות שהוא דואג מהלב לאישה זרה שמעולם לא פגש.

"אני ממליצה ליפנים פשוט להגיע למדינה, להרגיש את החום של הישראלים, את טוב ליבם. איפה לבקר, המלצות על אטרקציות, מקומות היסטוריים, מקומות בילוי לחיי לילה - יש אינסוף בישראל, אך אני לא מוותרת על הכותל ועל 'יד ושם' בכל ביקור. אגב, מבחינתי ישראל היא כבר לא יעד תיירותי, זה כבר מעבר לזה, מקום שאני מרגישה צורך לשהות בו וכעת כשיש קו ישיר מטוקיו לישראל, שחיכינו לו 30 שנה, זה מעולה".

אי אפשר שלא להתרגש מהסימן הצהוב שמעטר את הציפורניים שלך, כיצד יפנים מגיבים לכך? הם מודעים למצב?
"פחות מכירים לצערי, אך יש לי גם מגן דוד על ציפורן הזרת וזה כן מושך את תשומת הלב, ולכן כשהם שואלים אותי עליו אני מרחיבה ומספרת גם על הסמל הצהוב, על מצב החטופים וישראל בכלל. מספרת היכן ישראל ממוקמת ומה עובר עליה ומנסה לייצר שיח על מנת להרחיב את אופקיהם באשר לישראל".

לאינסטגרם של מקאוטו

  • עוד באותו נושא:
  • מנגה
  • יפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully