וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה לצפייה: נחש צפע נלכד בישוב בצפון ואז הדבר המטורף הזה קרה

עודכן לאחרונה: 17.7.2024 / 22:23

לירון שפירא, רכז שמירת טבע בצפון, נקרא בדחיפות לפינת החי בישובו כדי לשחרר נחש צפע שנלכד ברשת כלוב. לאחר השחרור הוא המתין כמה דקות ואז תיעד את הנחש פולט משהו מטורף מתוכו. אזהרה: הצפייה קשה לעיכול

נחש צפע בלע גור ארנבת בישוב בצפון והקיא אותו/צילום: לירון שפירא, החברה להגנת הטבע

***אזהרת צפייה***

זוהי עונת הנחשים שאוהבים את הקיץ והחום, וסיימו מזמן את שנת החורף שלהם. עתה הם מתנהלים בשלהם ומחפשים, כמו תמיד, מה לאכול.

בשעת ערב אתמול (שלישי), באזור רמת מנשה, נקרא לירון שפירא, רכז שמירת טבע במחוז צפון של החברה להגנת הטבע המתגורר באזור, לפינת החי ביישובו כיוון שזוהה במקום נחש צפע שהיה נראה לכוד ומבולבל.

עוד על נחשים בישראל:
ארוחת בוקר: נחש צפע בלע ארנבת בשלמותה. צפו בתיעוד המרשים
פחד אלוהים: צפו בנחש צפע שוחה בעמק המעיינות
צפו: קרב אימתני בין נמייה לנחש צפע בעמק המעיינות. מי ניצח?

נחש צפע בלע גור ארנב ברמות מנשה והקיא אותו. לירון שפירא, החברה להגנת הטבע
הוא היה נראה לכוד ומבולבל. נחש צפע שועד בקיבוץ/החברה להגנת הטבע, לירון שפירא

"התמקמתי במרחק עם עדשת זום"

"כשהגעתי, הצפע כבר בלע טרף שנראה בבירור לפי עובי הגוף, ונתפס ברשת כלוב הארנבות, כיוון שהטרף שבלע לא איפשר לו לעבור דרך הרשת", מספר שפירא לוואלה תיירות. "בעזרת מקל לכידה מיוחד, שחררתי אותו בזהירות מתוך רשת הכלוב. זו סיטואציה די נפוצה. התמקמתי במרחק עם עדשת זום שמאפשרת תצפית ממרחק, ללא הפרעה. הצפע היה רגוע מאוד, אך לאחר כרבע שעה, החליט לפלוט ולהקיא משהו שנראה כמו גור של ארנבת שהוא כנראה בלע בפינת החי, ופשוט החל לזחול לדרכו. במצב של סטרס או כאשר הטרף גדול מדי, ידוע שנחשים פולטים אותו מהפה, ובמצב קיצוני, כשהטרף נתקע בגוף, הנחש יכול גם למות", הוא אומר.

עוד בוואלה!

עם חבילת הסלולר של וואלה תשלמו פחות! בואו לחסוך

לכתבה המלאה
נחש צפע בלע גור ארנב ברמות מנשה והקיא אותו. לירון שפירא, החברה להגנת הטבע
"כשהגעתי, הצפע כבר בלע טרף שנראה בבירור לפי עובי הגוף"/החברה להגנת הטבע, לירון שפירא
נחש צפע בלע גור ארנב ברמות מנשה והקיא אותו. לירון שפירא, החברה להגנת הטבע
הצפע לפני שהקיא מתוכו את הטרף/החברה להגנת הטבע, לירון שפירא

"נחשים מסתתרים במגוון רחב של מקומות"

בחברה להגנת הטבע מוסיפים, כי הודות למיקומה הגיאוגרפי ומגוון בתי הגידול שבה, בישראל מתקיים מגוון מרשים של מיני נחשים. בישראל חיים 41 מיני נחשים, מהם 9 מינים ארסיים. לכל מין, טווח תנאים סביבתיים ייחודי שתומך בקיומו (אקלים, מסלע, צומח ועוד). בסביבת האדם ניתן למצוא מגוון מיני נחשים, בהם צפע מצוי, זעמן מטבעות, זעמן זיתני וזעמן שחור.

אלי חביב, אקולוג מרחבי בחברה להגנת הטבע, מסביר שנחשים הם יצורים שחום גופם משתנה בהתאם לטמפרטורת הסביבה. לכן, בחורף, כשהטמפרטורות קרות, מרביתם מורידים משמעותית את פעילותם ונכנסים לתרדמת. בעונת האביב, עם עליית הטמפרטורות, יוצאים הנחשים מתרדמת החורף בחיפוש אחר מזון ומציאת בני זוג, ובהתאם עולה הסבירות לפגוש אותם. "נחשים מסתתרים במגוון רחב של מקומות, בהתאם לבית הגידול שהם מאכלסים", הוא אומר. "נחש הוא יצור מסתורי ומרתק. לכל מין אסטרטגיית ההיטמעות הייחודית שלו - מתחת לאבנים וסלעים, בתוך סדקים ושיחים, או בהתחפרות בחול ובמחילות מכרסמים. נחשים אינם תוקפים אם הם לא מרגישים מאוימים. לכן, אם פוגשים נחש, יש לשמור מרחק ולאפשר לו לעבור בבטחה. כל הנחשים בישראל הם מוגנים, ופגיעה בהם היא עבירה על החוק. מעבר לכך, לנחשים חשיבות רבה בשמירה על תפקוד המערכת האקולוגית ויש להם תועלות רבות גם לאדם, למשל בוויסות מכרסמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully