וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומס מטורף הקיץ באירופה: הנה יעדים מדהימים בלי כמעט תיירים

עודכן לאחרונה: 10.7.2024 / 10:28

בספרד נלחמים בתיירים כדי שלא יבואו, בוונציה כה עמוס שהחלו לגבות מס כניסה, יוון מפוצצת בבריטים (וישראלים) - אבל יש באירופה יעדים מדהימים שכמעט אין בהם תיירים. לא מאוחר לשנות מסלול ליעדים אחרים ביבשת שהם לא פחות יפים

עומס תיירים בעיר ספליט, קרואטיה, יולי 2024/צילום: זיו ריינשטיין

פחות מוכרות - יותר שוות: אם אתם אוהבים לטייל בחו"ל (ומי לא אוהב?), סביר להניח שכבר חרשתם את היעדים הפופולריים ביותר באירופה, בהם צרפת, בריטניה, איטליה, ספרד וגרמניה, כמו גם יעדים קרובים יחסית לישראל, בהם איי יוון (אגב, גם במדינות אלו יש חבלי ארץ פחות מתוירים).

עם זאת, עיון במפת אירופה יחשוף אתכם ליעדים שמעט תיירים יחסית פוקדים אותם. מעבר לחדוות הגילוי של הטיול בהם, יש עוד סיבה טובה לבקר ביעדים אלו: העובדה שאתם מהווים חלק מהפתרון לתופעת תיירות-היתר שפושה בספרד, איטליה, קרואטיה ושאר יעדים עמוסי תיירים הקיץ.

אתר Euro News ממליץ על חמשת היעדים הכי פחות מתורים באירופה, על פי נתונים של ארגון התיירות העולמי של האו"ם (UNWTO).

ארמון דיוקלטיאנוס בעיר ספליט, קרואטיה, יולי 2024. זיו ריינשטיין
תפסחו על האתרים ההומים. עומס תיירים בעיר ספליט, קרואטיה, החודש/זיו ריינשטיין

סן מרינו: "מיקרו מדינה" מפתיעה

סן מרינו מתגאה בארכיטקטורה ייחודית וגם בנופים הרריים מדהימים - אבל מגיעים אליה מעט מאוד מבקרים. הרפובליקה הקטנה, ללא כל גישה לים, נחשבת למעשה ל"מיקרו מדינה" והיא מוקפת מכל עבריה בלא אחרת מאשר איטליה. שטחה הוא בסך הכל 61 קמ"ר - כחצי משטחה של ירושלים. ואולי שטחה הזעיר הוא הסיבה שמעט מאוד תיירים מגיעים אליה. על פי הנתונים, פוקדים את סן מרינו כ-60,000 תיירים מדי שנה, מה שהופך אותה ליעד הכי פחות מתויר ביבשת אירופה כולה.

מי שכן יגיעו אליה, יגלו כאמור ארכיטקטורה היסטורית בת מאות שנים שהשתמרה היטב, כמו גם הרים מרשימים ביופיים. אתר חובה בסן מרינו - שכבר הפך לסמל לאומי - הוא "שלוש מצודות סן מרינו" (Torri di San Marino). מדובר בשלושה מבצרים מהמאה ה-11 הניצבים על שלוש פסגות שונות ברכס ההרים טיטאנו (Titano). תושבי סן מרינו כה גאים באתר זה, עד שהוחלט לשלבן בדגל המדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
סן מרינו. Shutterstock, ShutterStock
סן מרינו/ShutterStock, Shutterstock

ליכטנשטיין: נופים מהאגדות

ליכטנשטיין היא ביתם של נופים שנראו כאילו נלקחו מסיפורי אגדות - אבל רק קומץ תיירים ביקרו בנסיכות הזעירה הזו, הדחוקה בין אוסטריה לשוויץ. המדינה משתרעת על פני 160 קמ"ר ומתגוררים בה 40,000 תושבים. היא מציעה נופים מרהיבים בלב הרי האלפים, עם יתרון אדיר: מינימום תיירים.

ליכטנשטיין מושכת אליה כ-69,000 תיירים בשנה בלבד, שמבקרים בטירות מימי הביניים, בבקתות אלפיניות יפות ובכפרים ציוריים. ועובדה מפתיעה במיוחד: לפני עשור היה אפשר "לשכור" את הנסיכות כולה ללילה, במחיר של 65,000 אירו. הגימיק התיירותי הזה כבר אינו מוצע היום, אבל הנסיכות היפה עדיין שווה ביקור. כך למשל, בעונת החורף פועלים בה אתרי סקי עם מסלולים מהשורה הראשונה, ובעונות החמות יותר תמצאו בה מגוון עצום של מסלולי הליכה בטבע. חובבי התרבות לא יחמיצו ביקור בבירה ואדוז (Vaduz) - ביתם של אינספור מוזיאונים וגלריות אמנות.

ליכטנשטיין. Shutterstock, ShutterStock
ליכטנשטיין/ShutterStock, Shutterstock

מולדובה: פנינה מזרח אירופאית

מולדובה ידועה כפנינה מזרח אירופאית - אבל רק מעטים זכו להיווכח בכך. בשל מיקומה בין אוקראינה לרומניה, מולדובה מתמודדת עם אתגרים משמעותיים בכל מה שקשור לפיתוח ענף התיירות שלה. עם זאת, יש לה המון מה להציע. מעבר לעובדה שהיא כמעט ואינה מתוירת, מולדובה היא היעד הזול ביותר באירופה - מה שהופך אותה ליעד מומלץ במיוחד למי שמטיילים בתקציב נמוך.

מולדובה, המארחת רק 121,000 מבקרים בשנה, גדושה בפינות חמד נסתרות שעדיין לא התגלו על ידי ההמונים. אז אם אתם מסוג המטיילים שמעדיפים לבקר במקומות "מחוץ למסלול", לפני שהם הופכים להיות פופולריים מדי, מצאתם את היעד שלכם. בין השאר, יש בה סצנת יקבים וכרמים הזוכים להכרה בינלאומית, מה שהופך את מולדובה לביקור חובה עבור חובבי יין. בנוסף, היא מציעה היסטוריה עשירה, ערים הגדושות בארכיטקטורה בסגנון ברוטליסטי וגם קולינריה בסגנון בלקני-סלאבי.

קישינב. ShutterStock
קישינב, מולדובה/ShutterStock

מונקו: הבית של עשירי העולם

מונקו אולי קטנטנה, אבל היא מושכת חובבי מותרות וגם חובבי מרוצים. הנסיכות משתרעת על שטח של 1.98 קמ"ר בלבד, אבל היא מוכרת לרבים, בעיקר בזכות בתי מלון ברמה עולמית, מסעדות משובחות וגם בזכות העובדה שהיא מארחת את מרוצי הגרנד פרי. מונקו היא גם כור היתוך אמיתי, בשל העובדה שהיא ביתם של בני 125 לאומים שונים. היא ידועה בזכות התושבים הסופר-עשירים שלה, וגם בזכות מבקריה, שרוצים להתחכך בעושר הגדול.

מספר התיירים הנמוך יחסית של מונקו נובע גם מהעבודה שמדובר ביעד יקר להפליא, הרבה מעבר להשיג ידם של תיירים רבים. מה שכן, אפשר בהחלט לטייל בה בתקציב צנוע יחסית, בעיקר אם מוותרים על מלונות יוקרה, בתי קזינו ומסעדות עם כוכבי מישלן. מומלץ לשוטט ברחבי העיר העתיקה המציעה נופים מדהימים לעבר הים התיכון, וגם להיכנס (ללא תשלום) למבנים מלכותיים, בהם ארמון הנסיך. עוד אתר חינמי מומלץ הוא הגנים היפניים - שמציעים רגעים פסטורליים בתוך כל ההמולה. כך או אחרת, אל תפספסו ביקור בחוף לארבוטו (Larvotto) - המקום המושלם לספוג את אווירת הריביירה.

מדרגות ברחוב במונקו. Pics-xl, ShutterStock
מדרגות ברחוב במונקו/ShutterStock, Pics-xl

בוסניה והרצגובינה: מתעוררת לחיים

בוסניה והרצגובינה הגיחה מעולם התיירות האפלה והיא עושה את דרכה להפוך לנקודה לוהטת על מפת התיירות. המדינה ממוקמת בחצי האי הבלקני, והיא זכתה למוניטין עולמי שלילי במהלך מלחמת האזרחים הטראגית שהתחוללה בה בשנות ה-90 של המאה שעברה. לאחר מכן ביקרו בה מעט מאוד תיירים, ולעתים אלו היו חובבי תיירות אפלה בלבד. כעת, כשהמחירים ברחבי אירופה מזנקים - במיוחד בגוש האירו - יותר ויותר תיירים מגלים את קסמיה של בוסניה הרצגובינה.

למדינה, שמארחת כחצי מיליון תיירים בלבד בשנה, יש הרבה מה להציע למבקריה. בירתה, סרייבו, מושלמת לאוהבי ההיסטוריה, מאחר וזהו המקום שבו נרצח יורש העצר האוסטרו-הונגרי הארכידוכס פרנץ פרדיננד, בשנת 1914 - מאורע שהביא בסופו של דבר לפרוץ מלחמת העולם הראשונה.

מוסטר בוסניה והרצגובינה. ShutterStock
מוסטר, בוסניה והרצגובינה/ShutterStock

אתר חובה בעיר הוא מנהרת התקווה (Tunnel of Hope), בה נעשה שימוש במהלך מלחמת האזרחים. זוהי מחווה נוגעת ללב לעברה הסוער של המדינה. יעד מומלץ נוסף, הקרוב יחסית לגבול הקרואטי (אפשר להגיע אליו כחלק מטיול יום מדוברובניק) הוא העיר היפהפייה מוסטר (Mostar). היא גדושה באווירה של ימי הביניים, עם סמטאות זעירות ומפותלות שבהם חנויות רבות ודוכני שוק שבהם מוצעים מאכלים מקומיים. העיר ידועה במיוחד בזכות סטארי מוסט (Stari Most) האייקוני - גשר מקושת מימי הביניים שזכה לשחזור. מומלץ גם לקחת סירה ולשוט בעצלתיים בנהר החולף בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully