וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרב אקסקליבר הצרפתית נעלמה לאחר 1,300 שנה בהן הייתה נעוצה באבן

14.7.2024 / 0:01

החרב העתיקה הידועה בתור הגרסה הצרפתית של החרב האגדית של המלך ארתור, האקסקליבר, נעלמה באופן מסתורי מהעיירה שבה הייתה נעוצה בסלע במשך 1,300 שנה (או שלא, תלוי את מי שואלים)

הטריילר ל "King Arthur- Legend of the Sword"/Warner Bros. Pictures[

חרב עתיקה - הידועה בתור הגרסה הצרפתית לחרב האגדית של המלך ארתור - נעלמה באופן מסתורי מהעיירה שבה היא הייתה נעוצה בסלע מזה 1,300 שנה. נראה שה"אקסקליבר" של דורנדל נגנבה מהסלע שנמצא בכפר הקטן מימי הביניים, רוקאמאדור, שם היא הייתה לאחת האטרקציות המרכזיות, כך דיווח ה-Telegraph.

במשך מאות שנים האמינו שהחרב הייתה שייכת לרולנד, אביר שנלחם באומץ במאה השמינית למען קרל הגדול, מגדולי שליטי אירופה בימי הביניים, מלך הפרנקים, קיסר הרומאים ובדיעבד גם הקיסר הראשון של האימפריה הרומית הקדושה.. גורמים רשמיים ברוקאמאדור פתחו בחקירה על היעלמותה של החרב, שנעלמה לפע ממקומה בסלע שנמצא בגובה של 10 מטרים מהקרקע.

דורנדל הייתה חרב בלתי ניתנת להריסה ונחשבה לחדה ביותר בעולם, כשעל פי האגדה היא מסוגלת לחתוך אבן בהנפה אחת. קרל הגדול קיבל את דורנדל ממלאך - לפני שהעניק אותה לחייל הטוב ביותר שלו. רולנד, לפני מותו במעבר קרב רונסוו,הוא ניסה לשבור את החרב על הסלעים כדי למנוע מאויביו לקחת אותה - אך אפילו הוא לא הצליח להשמיד אותה. על פי האגדה האביר השליך את החרב לאוויר, הכי גבוה שרק היה יכול, והיא חתכה את דופן הסלע ונותרה שם. החרב הזו, כך מספרים, נותרה תלויה כשהיא תקועה באבן במשך כמעט 1,300 שנה - והפכה לנקודת ציון ואטרקציה תיירותית ברוקאמאדור, כפר קטן בדרום מערב צרפת, כ-180 קילומטרים מזרחית לבורדו.

לפי העיתון הצרפתי La Dépêche du Midi, התושבים נדהמו לגלות בסוף החודש שעבר שהחרב נעלמה. קצין בכוח המשטרה הלאומי של צרפת בקאהורס, עיירה שנמצאת 50 קילומטרים מדרום-מערב לרוקמאדור, אמר שהחרב נעלמה מתישהו לאחר רדת הלילה ב-21 ביוני, וכי הרשויות פתחו בחקירה לאחר שעוברת אורח דיווחה למחרת בבוקר שהחרב נעדרת.

הקצין הדגיש כי החרב שנגנבה היא רק העתק של הדבר האמיתי, אך הודה כי יש לה משמעות סמלית. הוא הפנה שאלות נוספות למשרד התובע של הרפובליקה בקאהורס, שלא הגיב עד כה לפניות התקשורת. ראש עיריית רוקמאדור, דומיניק לנפנט, אמר שהחרב הייתה תחנת עצירה מומלצת לתיירים ושימשה גאווה לתושבים, שכולם למדו על האגדה מהשיר הצרפתי המפורסם מהמאה ה-11 "השיר של רולנד".

עבורנו, האקסקליבר של המלך ארתור היא דוגמה מוכרת יותר לחרב תקועה באבן, אולם בצרפת היא מאוד פופולרית. השיר, שנכתב בצרפתית עתיקה, ​​הוא היצירה המרכזית העתיקה ביותר ששרדה בספרות הצרפתית, כשהעותק היחיד ששרד שמור בספריית בודליאן באוקספורד, לפי ה"טלגרף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית

לפי "השיר של רולנד", רולנד החביא את הלהב של החרב מתחת לגופו הגוסס, אבל מדריכי טיולים ברוקאמאדור במשך שנים עודדו את המבקרים להגיע לעיירה ולראות את הלהב בעצמם כשהוא בולט מתוך סדק בסלע, בגובה 10 מטרים.

עד היום לא ברור איך דורנדל הגיעה בכלל לרוקאמאדור - שרחוקה 250 ק"מ צפונית-מזרחית מהמקום שבו מת רולנד. ההיסטוריון בריטי, ריצ'רד ברבר, כתב בשנת 2020 כי זו חרב העתק שהושמה ברוקמאדור על ידי פקיד עירוני שרצה להגביר את התיירות למקום בשנות ה-80. אחרים, כולל הלן סולטרר, פרופסור ללימודי רומנטיקה באוניברסיטת דיוק, כינו את החרב "עותק" או אפילו "עותק של עותק של עותק".

חרב דורנדל. Grantibo, ShutterStock
חרב דורנדל/ShutterStock, Grantibo

כשאחת התושבות התקשרה ב-22 ביוני לדווח שהחרב נעלמה, היא נזכרה: "זה הרגיש כאילו מדובר ביצור חי ושמישהו הוריד לו יד. החרב הזו שייכת למקום הזה", אמרה גב' לנפנט, כשהתחלתי לספר לאנשים מה קרה, הם חשוב שזו בדיחה, שזה לא אפשרי. אף אחד לא האמין שדבר כזה יכול לקרות". היא אישרה כי מדובר בעותק ואמרה: "הדבר שחשוב להבין כאן הוא שזה סמל המורשת שלנו, הברוקאמאדור, ושהוא כבר לא שם".

רבים הסכימו כי גם אם מדובר בעותק, דורנדל היה מרכיב חשוב מרוקמאדור - והיעדרו עורר הדים באזור. "אני בהחלט יכולה לדמיין שמדובר באובדן עצום עבור רוקמאדור, מכיוון שזו הייתה אחת האטרקציות האגדיות ביותר של הכפר מימי הביניים", אמרה פאולה ווסטביק, בלוגרית טיולים שביקרה ברוקאדור מספר פעמים.

עוד בנושא:
צוות צוללנים יצא למסע חיפוש מתועד אחר חרב אקסקליבר של המלך ארתור

ההיעלמות התקבלה קשה בעיני המקומיים. "אנחנו הולכים להתגעגע לדורנדל. היא הייתה חלק מרוקאמאדור במשך מאות שנים - ואין מדריך שלא מציין זאת בזמן הביקור במקום", אמרה ראשת העיר דומיניק לנפאן לעיתון הצרפתי La Dépêche.

"רוקמאדור מרגישה שגזלו ממנה חלק מעצמה, אבל גם אם זו אגדה - גורל הכפר שלנו והחרב הזו שלובים", היא הוסיפה.

מה שמוסיף לתעלומת ההיעלמות הוא העיתוי שלה במהלך תקופה בחירות שנויה במחלוקת. "השיר של רולנד" זכה להתייחסות על ידי קבוצות לאומניות בשל המסר שלו, לפיו המוסלמים הם אויב והמהגרים המוסלמים עוקפים את צרפת, אמרה עדה מריה קוסקוסקי, אסיסטנטית פרופסור להיסטוריה עם התמחות בהיסטוריה של ימי הביניים באוניברסיטת פנסילבניה. "החרב, שרולנד נאבק כל כך קשה כדי להרחיקה מידיים מוסלמיות כדי לשמור על הכבוד, הנצרות והצרפתיות, נעלמה כעת", היא הוסיפה.

אולם התיאוריה שאולי החרב הזו נגנבה כדי לשלוח מסר פוליטי היא רק השערה. זו גם עשויה להתברר כמתיחה פשוטה, אמרה גב' סולטרר. המשטרה כעת מנסה לקבוע כיצד אדם יכול היה לטפס 10 מטרים מהקרקע כדי לגנוב את החרב בלי שאף אחד יראה.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • חרב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully