וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קרה כשאלופת העולם עלתה על מגלשת מים שאסורה לנשים - וכן, יש דבר כזה

11.7.2024 / 0:01

מגלשת המים האקסטרימית הזאת אסורה לנשים, אך זה לא מנע מאלופת העולם בקפיצת צוקים לעלות עליה. 45 מיליון איש צפו בה ובעוד שחלקם מאשימים את פארק המים בסקסיזם, אחרים מסבירים מדוע לנשים ממש מסוכן לעלות עליה

מגלשות מים בפארק AREA 47/יחצ

ריהאנן איפלנד היא אלופת עולם בקפיצת צוקים זה 7 שנים ברציפות, והיא הפכה ויראלית בטיקטוק לאחר שהתעלמה מהשלט האוסר על נשים לעלות על מגלשת מים אקסטרימית בפארק מים באוסטריה - וגלשה בה במהירות שמגיעה ל-80 קמ"ש.

אלופת העולם בת ה-32 ביקרה בפארק המים הפופולארי "אזור 47" שבאוסטריה, המכיל מגוון פעילויות אקסטרים - כולל קפיצת בנג'י, גלישת קניונים ומפלי מים לבנים. אחת האטרקציות הפופולריות ביותר בפארק היא "מגלשת המים המהירה ביותר באירופה", שמגיעה עם שלט האוסר על נשים לגלוש בה. כן, לגברים מותר - לנשים לא.

איפלנד הבחינה בשלט האוסר על הגלישה וכתבה על גבי הסרטון שמציג אותה עולה על המגלשה: "כנראה שנשים לא אמורות לעלות על המגלשה הזאת. הלכתי על זה בכל זאת. רק פעם אחת, אבל עשיתי את זה!". באינסטגרם היא כתבה "אני כאן לחיות חיים טובים. לא חיים ארוכים". אלופת Red Bull Cliff Diving World Series הזניקה את עצמה כשהיא לבושה בבגד ים כחול של הספונסר שלה, Budgy Smugglers. הסרטון שמציג אותה גולשת במהירות מסחררת זכה ליותר מ-45 מיליון צפיות בשבועיים.

צפו בגלישה המפחידה

@rhiannaniffland Went for it anyway. Just once but i did it! ? #waterslides #budgysmuggler @Budgy Smuggler ♬ original sound - Rhiannan Iffland

"מעולם לא התכוונתי ללעוג לתקנות הבטיחות של מגלשת המים הזו", אמרה איפלנד ל-news.com.au כשפנו אליה לתגובה, "הבטיחות היא מעל הכול ואני שוקלת כל הזמן כל סכנה בעבודה שלי. לטעון אחרת יהיה לא נכון".

על אף שרבים פרגנו לה על האומץ והתעוזה, היו אחרים שטענו שיש סיבה רפואית רצינית בגללה על נשים נמנע לעלות על המגלשה הזאת. "כמות האנשים שלא מבינים למה נשים לא אמורות לגלוש במגלשה הזאת מפחידה", כתב אחד באינסטגרם, "השלט אומר 'בשל סכנה וסיכוי גבוה לפציעה'. למה בכל זאת לגלוש?" שאל אחר.

לאחר שמספר אנשים טענו שהשלט סקסיסטי, דובר פארק המים הסביר את הסיבה מאחורי הגבלת הנשים בשימוש במגלשה. הוא ציין כי בעוד שהנהלת הפארק לא התכוונה מלכתחילה ליצור איסור כזה, הם הבחינו בעלייה משמעותית בנשים המתמודדות עם תאונות טרגיות בעלייה על מגלשות מהירות - מה שהוביל אותם "לקבל את ההחלטה הקשה".

עוד בנושא:
צפו: מוות מזעזע מול המצלמות של תייר במגלשת מים באנטליה

50 מיליון כבר צפו באיש שנתקע במגלשת מים ושבר את הרשת

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
ריהאנן איפלנד עלתה על מגלשת מים אסורה לנשים. rhiannan_iffland/Instagram, צילום מסך
ריהאנן איפלנד עלתה על מגלשת מים אסורה לנשים/צילום מסך, rhiannan_iffland/Instagram

מחקר מהספרייה הלאומית לרפואה מסביר כי "מים בלחץ גבוה עלולים לגרום לפגיעה בנרתיק" - וזו כנראה הסיבה מאחורי תמרור האזהרה. "התייעצנו עם רופאים, הרשויות ויצרן המגלשה. זה הוביל להחלטה קשה: או לפרק את מגלשת המים או להגביל את השימוש בה לגברים בלבד, כפי שהיא כעת. העדיפות הגבוהה ביותר שלנו היא הבטחת הבטיחות וההנאה של כל האורחים שלנו, ללא קשר למגדר", אמר הדובר.

הוא הוסיף: "הסיכונים של נשים המשתמשות במגלשה זו קיבלו דגש באופן טרגי לפני כמה שנים", תוך ציטוט תקרית שאירעה באיים הקנריים בה "אישה נפצעה קשה במגלשה דומה". הוא הדגיש כי "אזור 47 אינו מיזוגני וציין ש"כ-50% מחברי הצוות שלנו ו-60% מצוות הניהול שלנו הם נשים".

רבים ציינו כי בנוסף לבעיות גינקולוגיות פוטנציאליות, מגלשות מים מהירות יכולות לגרום ל"חוקנים" לגברים ולנשים כאחד. "לצערי קיבלתי חוקן מגלשות מים. הוצאתי חצי מבריכת השחייה בשירותים. ממש לא יכולתי לעמוד זקוף אחרי שזה קרה. הדבר הכי מוזר שחוויתי אי פעם", שיתפה אחת, "OMG. לא היה לי מושג שיש לזה שם. חוקן מגלשות מים! זה מתאר בצורה מושלמת את מה שקרה לי", הוסיפה אחרת. שלישית הוסיפה: "לעולם לא אעלה שוב על מגלשה מהסוג הזה. זה עשה לי כל כך רע. הלכתי ישר לשירותים". גולשת נוספת כתבה: "כמות האנשים שאני רואה שקיבלו 'חוקן' ממגלשות מים היא מפחידה. אפילו לא שמעתי על זה קודם. טוב, אני רק צריכה סיבה אחת לוותר אז תודה, אין יותר מגלשות מים עבורי".

אחת האטרקציות הפופולריות ביותר של פארק המים היא "מגלשת המים המהירה ביותר באירופה", שמגיעה למהירות של עד 80 קמ"ש. rhiannan_iffland/Instagram, צילום מסך
אחת האטרקציות הפופולריות ביותר של פארק המים היא "מגלשת המים המהירה ביותר באירופה", שמגיעה למהירות של עד 80 קמ"ש/צילום מסך, rhiannan_iffland/Instagram

המחקר שצויין מוסיף כי נרשמו דיווחים על נשים שנדבקו בזיהומים ממגלשות דומות עקב גופים זרים במים. המחקר מציין עוד: "פגיעה בנרתיק עלולה לנבוע משימוש במגלשת מים. על רופא החירום להיות מודע למנגנון הפציעה הפוטנציאלי הזה ולצורך בבדיקה מלאה בהרדמה כאשר קיים דימום נרתיקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully