וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים בחופש הגדול? 5 אתרים שיעשו טוב ללב ולבעלי החיים

עודכן לאחרונה: 3.7.2024 / 9:32

הורים רבים מחפשים איך להעסיק את הילדים בפעילויות מהנות בחופש הגדול, ועדיף עם ערך מוסף. הנה 5 אתרים וסיורים שמציעים חוויה משמעותית לכל המשפחה, וכל ההכנסות מוקדשות לסיוע לבעלי חיים במצוקה

"החווה בהר אודם" ברמת הגולן/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: ניר חן

החופש הגדול כבר כאן והשנה, יותר מתמיד, הורים רבים מחפשים אטרקציות ופעילויות שונות מהרגיל. הצורך להתנתק לרגע מהחדשות הכואבות, לצד הרצון להעניק לילדים חוויות משמעותיות ומחזקות, מובילים רבים לחפש דרכים לשלב בין בילוי מהנה לבין תרומה למטרה טובה.

ריכזנו עבורכם חמישה אתרים וסיורים ברחבי הארץ, שמפעילים ארגונים ועמותות המקדישים את פעילותם כדי לסייע לבעלי חיים במצוקה. מאז ה-7 באוקטובר, ארגוני הסיוע לבעלי חיים מצאו עצמם מטפלים באלפי בעלי חיים נוספים שחולצו משטחי המלחמה, ורבים מהם מצליחים להמשיך להתקיים כתוצאה מהסיורים והפעילויות שהם מציעים בשטחם. בחירה בסיורים האלו היא לא רק עוד דרך לבלות עם הילדים, אלא הזדמנות לחזק את מי שדואגים לבעלי החיים בתקופה הזו, ובכלל.

1. מקלט הקופים הישראלי, יער בן שמן

מקלט הקופים הישראלי הוא עמותה המצילה ומשקמת קופים שחולצו ממעבדות מחקר ומסחר לא חוקי. בשטח המקלט למעלה מ-1800 קופים, והוא הוגדר כמקלט הגדול בעולם לשיקום קופים. בביקור במקלט תכירו את הקופים כפי שקופים מתנהגים באמת: עסוקים במרקם החברתי שלהם, מלקטים מזון שהוכן עבורם או מזון שהם מוצאים בשטח בו הם גרים. רוב שטח המקלט סגור למבקרים, ומאפשר לקופים לחיות את חייהם בשלווה. בחלק הפתוח לקהל נערכים סיורים לקהל הרחב, במהלכם לומדים על פעילות מרכז ההצלה, ופוגשים חלק מקבוצות הקופים דיירי העמותה. ילדים יכולים ליהנות מג'ימבורי גדול, מתחם ספורט אתגרי פינת יצירה ופעילויות עונתיות נוספות. הסיורים מתקיימים בכל ימות השבוע.
להרשמה לסיור: https://www.ipsf.org.il/

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מקלט הקופים הישראלי. מאיה להב,
מקלט הקופים הישראלי/מאיה להב

2. חוות החופש, מושב עולש

חוות החופש היא מקלט לבעלי חיים שניצלו מתעשיית המזון. החווה הוקמה במטרה לשמש כמרכז חווייתי לימודי לקירוב לבבות בין בני האדם לבעלי חיים שניצלו, לצד היותה מקלט הצלה ושיקום, חוות החופש מהווה מרכז חינוכי ראשון מסוגו המאפשר חיבור בין בני-האדם לבעלי-חיים, דרך היכרות מעמיקה של בעלי-חיים שמרבית האנשים פוגשים מרחוק ובתנאי גידול שאינם מתאימים להם. חוות החופש מציעה מגוון של סיורים המספקים מפגש עם בעלי-החיים הניצולים. במהלך הסיור שומעים את סיפורי החיים וההצלה של דיירי החווה, זאת תוך מתן מידע על תעשיות המזון מהחי מהן הגיעו מרבית דיירי החווה.
להרשמה לסיור: https://www.freedom-farm.org.il/

חוות החופש. חן גוסלר,
חוות החופש/חן גוסלר

3. החווה ביער אודם, רמת הגולן

החווה ביער אודם היא מרכז הצלה לבעלי חיים שעברו התעללות, או הזדקנו ונזנחו. החווה משמשת גם כמרכז טיפולי - מלבד משפחות של מטיילים ומקומיים, מושכת אליה החווה קבוצות ויחידים של נשים ונוער בסיכון, גמלאים, הלומי קרב וגם רודפי שקט. במסגרת הסיורים המודרכים בחווה, המבקרים לומדים על עולם החי בדרך אינטרקטיבית, וחווים את הכוח המרפא של מגע ישיר עם בעלי החיים.
להרשמה לסיור: https://odemfarm.com/

החווה ביער אודם בגולן. זיו ריינשטיין
החווה ביער אודם/זיו ריינשטיין

4. להתחיל מחדש, מושב חרות

החווה מצילה, מטפלת ומשקמת בעלי חיים שחולצו מהרחובות ומתעשיות החי. בחווה מתגוררים בעלי חיים אשר הגיעו מכל רחבי הארץ לאחר שעברו התעללות, הזנחה או נטישה, ובחווה הם מקבלים הזדמנות לחיי חופש, אהבה, שלווה, ובעצם את ההזדמנות להתחיל מחדש. מבקרי החווה נהנים מסיורים חווייתיים, במהלכם מלטפים ומאכילים את בעלי החיים, ששמחים בכל פעם מחדש לפגוש מבקרים חדשים. החווה מכילה מגוון רחב של בעלי חיים, בעיקר חיות משק : פרות, חמורים, סוסים, כבשים, עזים, תרנגולות, ברווזים וחתולים.
להרשמה לסיור: https://www.startingover.org.il/

5. מקלט 'Safe Haven For Donkeys', עמק חפר

העמותה הוקמה במטרה לסייע לאלפי החמורים הפועלים בישראל ובשטחים הפלסטיניים. בבית המחסה משתכנים מעל 200 חמורים וסוסים, אשר נמצאו פצועים או קשישים, שננטשו לאחר שלא יכלו יותר לשמש ככוח משא ועבודה זול. מדי חודש, המרפאה הניידת של המקלט מסייעת ל -500 חמורים פועלים, פרדות וסוסים ברחבי ישראל והשטחים הפלסטיניים. ייעוץ וחינוך הם חלקים מרכזיים בעבודת העמותה, והיא מציעה סיורים לקהל הרחב בשטח המקלט, במהלכם פוגשים את החמורים, לומדים על הרקעים מהם הגיעו, ועל תהליכי השיקום שהם עוברים במקלט.
להרשמה לסיור: https://safehaven4donkeys.co.il/

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully